Antalet aktiva spelare?

Halloj,

hur många aktiva spelare finns i Sverige? Aktiva i betydelsen spelar på turneringar. Är det en mindre skara som alltid är demsamma? Hur ser tillströmningen ut till ligor och turneringar?

Är superintressant för mig. Dels för att jag själv är ny och försökte dra med lite annat löst folk in i (ett sjukt kul) spel. Dels för att jag är lite skadad och inte kan sluta tänka på detta en lördag kväll.

Jag tycker ju BB är sjukt kul och tänker att det borde ju finnas många fler som skulle vilja ta klivet in.

Comments

• edited December 2021

Det varierar något…

Dom som vanligen reser runt är ca 10-15 stycken.

Men skulle gissa att vi har runt ca 100-150 aktiva coacher som spelar i Sverige, om inte flera.

Problemet med att spela en helg är dels att ha tid för det samt givetvis att det kan vara en ekonomisk fråga också…

Jättekul att se att flera turneringar startas runt om i landet, då det brukar vara enklast att delta i en lokal turnering först, innan man provar sina vingar.

Under nästa år kommer det att spelas på följande platser;

• Piteå
    • Umeå
    • Sundsvall
    • Sala
    • Ludvika
    • Stockholm
    • Norrköping
    • Varberg
    • Ljungby
    • Göteborg
    • Malmö….

så visst spelas det över hela Sverige :-)

• Gällande nya coacher så tror jag att det är minst 1-3 på varje turnering som är nya (mindre än 3 gjorda), men detta variera stort,

Vissa orter är enklare att resa till osv osv.

Men som ”ny” coach så tror jag inte att du behöver känna dig nervös!

Gemenskapen är väldigt inbjudande och dom flesta delar gärna med sig av sin kunskap (innan och efter matchen) :-)

• Hej! Som kommenter tycker jag Blood Bowl är kul och har spelat i flera år. Dock är jag inte så mycket för turneringar för har svårt att koncentrera mig i så många timmar. Så det kan ju variera. Vissa gillar ligor och vissa föredrar turneringar.

• @Bockyralls Jag hittade en siffra med coacher som är registrerade sig som svensk och har spelat minst en NAF turnering iår.

52 coacher.

Sign In or Register to comment.