Season 33, Play-off Semi final
Coacher, fans och sponsors!!
Då var samtliga matcher spelade inför finaldagen och vilka matcher!!
Ben knäcktes, blod sprutade, nya stjärnor föddes och släcktes!!
Här kommer första omgången matcherna för söndags finaldagen!!
Vässa knogjärnen, samla in pengarna till domarnas slush-found för nu gäller det!!

Comments
Hej alla,
Min dotter har just testat positivt för covid-19 (antigentest). Enligt rekommendationerna ska jag hålla mig hemma i sju dagar, vilket innebär att jag missar helgens finalspel. Supertråkigt . Hoppas att det går att lösa så att två semifinaler ändå kan spelas.
Jag får finna ro i att jag är den enda obesegrade coachen, och att jag kan (och kommer) hävda att jag givetvis skulle ha vunnit både semi och final.
/Nyaga
Hej @Nyaga, super trisst att läsa och jag hoppas att hon och familjen mår bra?
Jag löser detta!
och får väll nämna någonstans att du är obesegrad innan du fegade ut... :-D
Visst är commishlaget fortfarande flings?
och krya nyagas dotter!
Stockbowl Our Rules skrev:
"The winners of the 1/2-finals will then play the final and the losers of the 1/2-finals will play a game for the third place.
If any of the 8 teams that got play-off spots can not participate in the entire play-off their places will be awarded to other teams, by season ranking (wildcards first, others after them).
If any of the 4 teams that got into the 1/2 finals cannot play during the play-off day their positions will be awarded to other teams. If possible, the positions will be taken by teams eliminated in the quarter finals. But a position cannot be taken by the team that missed that same position due to being eliminated by the now absent team. If there still are empty positions in the semifinals after this, they will be awarded to teams that have not participated in the play-offs, by season ranking."
Sista paragrafen är väl den som aktiveras nu? Så i första hand är det väl Lustrian Lackeyes, Mean Bay Attackers, eller som Feeding9to5 som får frågan? För mig är det dock lite oklart i vilken ordning inbjudan sänds ut.
Edit: I nästa steg är det season ranking som avgör så frågan till de tre ovan kanske även den följa season ranking? Så, Mean Bay Attackers, Lustrian Lackeys, Feeding925?
@Ionas pytt, det här är juiblex-eran. Jag misstänker att det slutar med att jag bara tilldelas titeln och en påse muffins.
Sa någon Wildcard?!?....
Då stor Nurgel är i farten igen så har tyvärr @Nyaga blivit tvungen att lämna återbud och vi gratulerar istället @Quencher till en semifinalplats!
Trots många röster som nämnde att A Few Frenzy Men borde ha fått chansen så var Comish tvungen att följa reglementet....
@Juiblex jag antar att du menar semifinalplats? Eller fick dvärgarna kalla fötter när de fick höra att tvärilskna Attackers är ute efter revansch?
@Juiblex kan inte klara språket så bra förstår du @Quencher
dvärgarna är redo för en repris.
@Quencher och @grumplekins vet inte vad ni pratar om?!?
Ni får nog justera läsglasögonen en extra gång och läsa om stycket....
Trist att de tidsstämplar edit här, @Juiblex.
Hahahahahah attans @Pellevin :-D
Ville bara nämna det att på söndag så kommer vi flyttas in i restauranglokalen istället och spelandet kommer ske där. Men vi kommer att se till att det finns bra bord att spela på därinne. Den enda frågan från Alpha är om det finns risk att vi stannar kvar efter 16?
Hej @cynial,
Jag räknar med att vi start finalmatchen 13:00 och den skall då vara klar 15:15 (om den inte går till förlänging...).
Därefter så blir det lite tjo och tjim för att gratulera vinnaren och övriga utmärkelser samt förklara varför inte någon annan vann...
Efter detta så är det spelamöte och skulle klockan då vara för nära 16:00 så kan vi flytta över till vanliga rummet (om det hjälper er)??
@Juiblex Tanken med att flytta in er i restaurangen är för att frigöra platser i stora lokalen, men jag kommer nog komma på mötet om den sker efter 16 och kan se till att låsa restaurangen efter oss.
Glömde att nämna det att restaurangen har än så länge tyvärr inget att erbjuda när det kommer till mat och dryck än, men jag kan fixa Kaffe åt er 😁
Hej alla!
Vilken tid gäller imorgon?
Jobbar förövrigt natt för första gången på flera år, så jag kör gärna redan vid 06:00. Om det är ok för @Ionas
M
Kl 9 är det sagt.
Ska man ta med 7s pitch?
Kaffe är gott.
Ta med 7evens pitch!
Laddat inför morgondagen med barnkalas och leoslekland idag...
Jag tar med en sjuplan att låna ut
Hur förhåller vi oss till gws senaste faq imorgon?
Tycker absolut att vi skall köra med de "nya" 7s reglerna (dvs bollen kan hamna i mitten på kick off)
@Quencher skulle säga att regelförtydligandet gäller från FAQ, men prishöjningen på SP behöver vi ta beslut om på spelarmötet efter finalen.
För 7evens anser jag att vi kör fullt ut med FAQ @Chrixx
Någon som har tips om roster excel eller motsvarande för 7evens?
@Juiblex ok så tex ändringen för swarming och mighty blow gäller alltså då.
Jag ser helst inte regeländringar 7 matcher in i en liga.
Jag gjorde med bbtc.pl
@Chrixx jag brukar använda en vanlig, men ställa in på max 600kgp. Eller, om det inte går, se till att det finns minst 400kgp kvar i kassan efter alla inköp. Men jag brukar aldrig köpa rerolls. Vill du ha sådana måste du vara uppmärksam på att det skall vara dubbelt pris på dem.
Heja Ionas! Ditt år i år!
Nu har Nurgle däckat hela Mean Bay också (det har varit en hård natt i kräksjukans tecken härhemma). Jävligt trist men det blir visst inget fortsatt slutspel för mig trots allt. Hoppas att någon annan av runners-upsen kan hoppa in med kort varsel och göra processen kort med dvärgarna. Kör hårt och lycka till alla!
Wohoo!
@grumplekins Chans till revansch för dig, grattis
Edit: Alltså jag jublar inte åt kräksjukan, den har jag inte mkt till övers för.
det var Jannes revansch-chans som gladde mig