Stockbowl Finals 7oosers Tournament

edited November 2021 in StockBowl

Samma dag som slutspelet, söndag 12 december, kommer vi att hålla en turnering i sevens för de som inte deltar i slutspelet.

Vi spelar enligt reglerna i Death Zone. Bygg ett lag för högst 600 gp. Max 11 spelare på rostret. Max fyra positionals. RR kostar dubbelt.

Schema:

9:30 match 1

10:30 match 2

Lunch

12:30 match 3

13:30 match 4

Win: 3 p

Tie: 1 p

Före match 1 samt efter varje match får en utvald spelare i laget en (1) slumpad primary eller secondary skill.

1:a skill på en spelare ökar dess värde med 10 gp (primary) eller 20 gp (secondary).

2:a skill (och varje skill därefter) ökar värdet med 20 gp (primary) eller 30 gp (secondary).

Det är varje deltagares ansvar att bevittna sin motståndares slumpning av skill för sin spelare.

Inför varje match får följande inducements köpas vid skillnad i TV: Temp Assistant coaches, temp cheerleaders, Desperate measures.

Under turneringen förs inga injuries vidare från match till match och inga winnings intjänas.

Efter turneringen kan laget om coachen så vill införas i den öppna 7evens-ligan. Dock kommer då en draft-check göras för alla spelare som fått minst en skill.

Anmäl er i denna tråden

Anmälda:

Chrixx

Pellevin

DavidD

sirvejlance

Juiblex

«1

Comments

• Fråga, jag har kört lite Blood Bowl intron för helt nya spelare och har då också försökt sälja in 7evens som något bra för nybörjare (lite snabbare lite enklare). Jag tror 4 matcher kan vara lite för mycket för några av dem. Skulle det vara ok om de deltog i turneringen men spelade färre matcher?

• Jag är med!

• Jag vill vara med.

• @Ionas Är det inte bättre att de bara kör en eller två öppna matcher i sevens-ligan då?

• Jag är på

• @Duckwing Jag tänkte att de kanske skulle uppskatta att få möta andra spelare från jlubben och kunna nätverka lite.

• det är väl bara att vi fixar en OMO från föreningen, så kan folk som vill hoppa av?

• edited November 2021

Jag är på.

Aldrig kört turnering så har två frågor:

Räknas "gratis-random-skillen" in i TV när man skapar laget? Alltså måste man hålla laget på 580/590TV innan man slår för den.

Skapar man sitt 7s lag på hemsidan eller görs det på plats?

• @sirvejlance Det här blir en hybridturnering med både resurrection och progression. Du köper ditt lag för 600 (eller mindre). Efter att en av dina spelare fått en ny skill så ökas lagets TV med lika mycket som spelaren ökar i värde.

Därav kan lagen komma att ha olika TV efterhand även om alla börjar på 600 TV beroende på vilka spelare som får skills och om de får primary eller secondary skills.

• Anmäler mig

• @Juiblex - Duckwing kommer nog inte, men du och jag kan administrera, eller hur?

• edited December 2021

@grumplekins absolut!

Pow-wow möte?!?

• Sen utskåpningen under slutspelet igår är jag extremt på det här.

Jag har ev en eller två kamrater som är sugna att testa på, men är osäker på om de pallar fyra hela matcher. Ska peppa med dem nu inför slutspelsdagen.

Kanske man kan tänka sig att man kollar inför varje runda hur många spelare man har?

Och att någon från klubben är OMO?

Då får de ändå chansen att möta stockbowlare, lite så som Ionas tänkte.

• Det går skitbra att delta så många matcher man känner för. Vi löser det. Tanken är att det ska bli ett bra tillfälle att spela och morsa på lite nytt folk, inte att nån ska få stressfrakturer.

• @Juiblex är härmed OMO, i kraft av mitt uttalande därom.

• Jag ställer gärna upp att spela "intro" match med någon av dem om de bara vill köra en enstaka 👍️

• Jag kan oxå köra match på skoj / test isf 7ns.

Vill de köra vanligar eller 7s?

• Alltså vi ska inte ge dem alternativ, de ska in i sevens-turneringen, men kan få hoppa av eller hoppa in fritt som de känner. Eller?

• Jag är kraftigt för att de kan hopp in, hoppa av, och allmänt komma och gå som de vill. Ju mer vi kan få dem att tro att Blood Bowl är kravlöst roligt desto bättre :P

• Det ÄR kravlöst roligt. Bara alldeles för sällan.

• Rotters och Zombies man får, behåller man dem till nästa match?

• Har vi planer och dugout så det räcker eller skall jag ta med ett set?

• Jag vill vara ned

• Jag kan ta med mig en plan

• edited December 2021

vanliga resregler för tokenspelare - dealen är en match.

• Finns det pitch åt alla eller ska jag ta med en

• Mårten (jag) tar med en sådan

• Jag kan ta med några stycken. Men min envisa förkylning är inte helt över, så det är fortfarande inte helt säkert att jag kan komma.

• Mina prospects är utslagna av Nurgle, så jag kommer själv; med pitch och suboptimalt roster.

har också nåt lag extra om nån vill låna för att testa

Sign In or Register to comment.