Beginners tournament Alaras Trollhättan 28 November

Hej alla!

Lägger upp info om en turnering i Trollhättan som en kompis håller i.

Address

Alara Games Föreningatan 16

CityTrollhättan

State

Zip46130

NationSweden

InformationBlood Bowl Beginners Cup 2021-11-28

Gathering at 10.15

Match 1 will start at 10.30,

Match 2 at 13.30 and

Match 3 at 16.00.

The number of seats will be limited and tickets to the tournament are sold on Alara Games website (in event calendar) and will be available up until the day before the tournament. The cost is 50 SEK, buy your ticket here and secure your seat!

shorturl.at/ksPYZ

Top 3 wins a price (in store credits) and 1st place will also get a BB goblet! The amount of store credits will be revealed on the tournament day, depending on how many participants.

The tournament will be played over 3 games as a Swiss resurrection tournament. All injuries, including death, will be cleared after every game, i.e. the team roster will be reseted for each match.

Rules and teams from Second season rulebook (2020), teams of legend and from Warhammer community will be used. In addition, Slann and Khorne teams will be allowed, rules for those can be found in NAF official rules from 2021.

REL (rule enforcement level) is regular. Disagreements should first be solved between playing coaches and if this doesn't work, contact the event organizers. If a big error/mistake has happened, the game will be reseted to before the incident.

What to bring

Your team, preferably painted but not a requirement

2 copies of your roster

Blood bowl dices

1 Rosters

All rosters for the Beginners Cup have to be submitted by November 27th, 2021, to niklas.westin@gmail.com. Also bring two copies of your roster, if you don't have printing capability, Alara Games can print them for a cost.

Easiest way to create a team is with this team creator. Download, copy

and then choose your team.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1oUgHBHNzBiDjNpV3lYPheq_NCuXIAVEubdAv2BtTb-o/edit?usp=drivesdk

2 Division of Races (Tiers)

In order to reduce the unbalancing between the different races the Beginners Cup will divide the races into five tiers.

Tier 1:

Dark Elf, Dwarf, Lizardmen, Shambling Undead:

5 Primary Skills

Tier 2:

Amazon, Chaos Dwarf, Human, Norse, Orcs, Skaven, Wood Elf, Khorne

6 Primary Skills

Tier 3:

Imperial Nobility, Necromantic Horror, Old World Alliance, Pro Elf, Tomb Kings, Underworld Denizens:

7 Primary Skills OR 5 Primary and 1 Secondary

Tier 4:

Black Orc, Chaos Chosen, Chaos Renegade, High Elf, Daemons of Khorne, Nurgle, Slann, Vampire:

8 Primary Skills OR 6 Primary and 1 Secondary Skill

Tier 5:

Ogre, Goblin, Halfling, Snotling:

8 Primary and 1 Secondary OR 6 Primary and 2 Secondary

3 Team Creation

Teams at the Beginners Cup will be built and will gain improvements (additional skills) according to their placement in the tier system above. The composition of all teams and all improvements to be taken must be submitted before the tournament.

Team Building

Coaches may spend up to 1,150,000 gold pieces when building their team. When building your team, you may buy:

At least 11 standard roster players before any star player

0-8 Re-Rolls

Assistant coaches

Cheerleaders

0-1 Apothecary or Igor, depending on race

0-9 Fan Factor

Inducements. The cost will be as following and will count for all 3 games:

0-2 Bloodweiser Kegs for each 50k gp

0-3 Bribes for each 100k gp, for Goblins only for each 50k gp

0-1 Masterchef for 300k gp, for Halflings only 100k gp

0-2 NAF-approved star players (SP) for their regular cost plus 4 primary skills each (i.e. for each SP added you subtract 4 primary skills you can use for your normal players from above tier list). A secondary skill counts as 2 if used for buying a SP. SP can't get any extra skills.

Wizards, (in)famous coaching staff and/or Special Play Cards are explicitly not allowed at the Beginners Cup. If both teams have hired the same star player, he/she will take a break for that match and celebrate that he screwed both teams.

Extra skills

You can add skills (according to the above tiers) to your players. Single skills can be given to multiple players but combos (2 or more skills) are unique and the same combo can't be given to another player.

Comments

• Superkul!

Har lagt in turneringen i tävlingskalendern :-D.

• Var går gränsen för nybörjare känner mig sugen på turnering

• För att förtyldiga det hela så är turneringen öppen för alla men det kommer vara en hel del nybörjare på plats då det är en turnering för att samla nya spelare.

• Låter Superkul, men tyvärr så infaller den på en barnhelg för mig så om ni inte tillhanda håller barnpassning under dagen.... :-)

• Halloj!

Liten rapport ifrån gårdagens turnering i Trollhättan.

Vi blev 10 st coacher.

Det blev dessa lag

Chaos Renegades

High elves

2* Haflings

2*Black Orcs

Khorne

Ogres

Necromantic

och jag som spelade Snotlings.

Det skulle varit 2 lag till, ett DE som blev sjuk (?) samt TO som spelade CD

Första matchen lottades jag mot High elves

Det började bra med att jag bombade ut 1 alv och avancerade på min vänstra halva.

Tyvärr mot slutet av halvleken kom den där dubbelettan och då straffade alverna mig och plockade upp bollen och sprang mot min mållinje.

Jag lobbade iväg en snotlings som landade på fötterna och sprang och försökte få ner alven som stod precis vid mållinjen.

Tyvärr så vart det en putt också som puttade in han i målområdet så alverna fick första målet.

Jag ställde upp och försökte på mig en one TD med kastande snotlings. Vad händer när man behöver rusha för en TD jo 100% chans att misslyckas.

Andra halvlek och alverna kunde smita igenom mitt försvar och göra 2-0

I slutminuterna försökte jag mig på en till one TD och misslyckades katastrofalt för att ge bort ytterligare en TD till alverna.

MVP

Trollet och snotlingarna som lyckades med att snotling kast.

Summering av match.

Inga removals ingen vinst.

Andra matchen mot Haflings och Griff

Vilken match det blev,

Haflings börjar och springer in på min vänstra kant. Griff har bollen och står på sidolinjen.

Jag får in 2st snotlings att markera Griff och tar en chansning och blitzar han med 2D mot mig och lyckas få en push och en pow.

Griff ut i publiken som blir nertrampad och hamnar i skadebåset. Bollen flyger över till min högra sida och jag lyckas fånga upp bollen och avancerar. Halvlängdsmännen brottar ner mig jag fångar upp bollen igen och avancerar.

Min sista runda och jag ska rusha för att göra TD. Vad gäller då ju 100% att misslyckas.

Andra halvlek blir en upprepning av första halvlek där jag försöker avancera men blir nerbrottad. Denna gång blir det tvärtom att halvlängdsmännen fångar till sist upp bollen och tar sig mot min planhalva. Jag lyckas dock bomba ner bollhållaren och hindra TD.

MVP

Snotling som puttar ut Griff i publiken och bombaren som dödar en träman

Summering av match

Kaos på spelplanen.

Sista matchen mot Black orcs

Oj oj kan man säga. BO dödar snotlings till höger och vänster.

Jag lyckas ändå brotta ner gobbosarna som håller bollen och jag lyckas även få chans att lobba in en one TD igen men historien upprepar sig själv igen. Rush lika med failur.

BO lyckas att få 1 en gobbo i mål med bollen och tar hem det.

MVP

Hoppa som hoppar över black orcs och springer och tacklar ner bollhållaren.

Summering av match

Det blev 0-1 i TD och 2-10 i Cas

Fantastisk rolig turnering med härliga skratt och glada tillrop.

Turneringen vanns av Ogres med 2 vinster och en lika match

• Jättekul rapport, och grattis till en lyckad turnering!

• Tack tack.

Jag kom sist men med tanke på att jag bara hade spelat två matcher (på fumbbl) med snotlings innan så var jag nöjd.

De är riktigt roliga att spela med.

Jag lyckades med det jag hade som mål för turneringen nämligen

Lyckas kasta en snotling

och göra "cas" med min bomb. :D

Sign In or Register to comment.