Intresseavstämning - LjungBloods 7:s Turnering Ljungby

edited October 2021 in Blood Bowl

Hej,

Detta är inte någon faktiskt "turneringsannouncement" - utan mer en avstämning om folkets eventuella intresse.

Har funderat ett tag på någon form av sommarturnering för Sevens i Ljungby (hjärtat av Sverige enligt många!).

Men ska sägas att trots att vi är några få i Ljungby som spelar så är vi långt ifrån tillräckligt många för att få ihop en turnering på egen hand.

Så frågan är om folket ute i landet skulle vara intresserade av en 1-2 dagars Sevens turnering i soliga Ljungby typ nångång under sommaren/hösten 2022 (inga garantier utan som sagt mest en avstämmare).

Pratat med den lokala flgs:en och de kan nog mycket väl tänka sig att sponsra och alt. hålla med lokal (i så fall i Växjö iofs) alternativt att jag löser något i Ljungby.

Tanken är nog att turneringen kommer vara ganska strikt med star players (lore: då de inte spelar i korpen) - men eventuellt att man kan ha kul med Merc regler.

Tänker resurrection och med västern tema (då det är rena vilda västern laglöst här nere i ingenmansland) - lite priser för inte bara vinst utan olika kategorier osv.

Någon from av round robin/swiss - med final. Så man kan garantera ett flertal matcher för varje spelare oavsett hur väl ... eller inte väl de går.

Är ju ensamt för oss få BB spelare i Småländska skogarna så måste ju aktivera på något sätt :D

Skriv gärna om intresse och eventuella ideer på upplägget. Tänker som sagt Sevens främst - men är de helt dött så kan man ju se om de går att köra standard.

Comments

• Spenderar för det mesta sommaren på Öland så en turnering över bron skulle vara lättare att sälja in att jag åker fram o tillbaka…

kontrollera datum med @Oberwald_1 bara så att den inte krockar med Summer Crush i Sundsvall

• Hade inte varit omöjligt... Svärmor och släkt i Kalmar, så är på det hållet ibland. :)

• Intresse finns

• Jag bor i Karlskrona, så intresse finns.

• EFtersom jag hade lite extra tid i VAB:en så kunde jag inte hålla mig och tog fram denna - rejält med stulna assets men blev ju ganska fin iaf :D

• Snyggt!!

Tog mig friheten att kastade in den som Prel i Juli 2022 tävlingkalender :-D

Bara att säga till när datum eller datum/månad behöver ändras...

• New and improved --- lillkillen sover så hade ju lite tid :D

Sign In or Register to comment.