Intresseavstämning - LjungBloods 7:s Turnering Ljungby
Hej,
Detta är inte någon faktiskt "turneringsannouncement" - utan mer en avstämning om folkets eventuella intresse.
Har funderat ett tag på någon form av sommarturnering för Sevens i Ljungby (hjärtat av Sverige enligt många!).
Men ska sägas att trots att vi är några få i Ljungby som spelar så är vi långt ifrån tillräckligt många för att få ihop en turnering på egen hand.
Så frågan är om folket ute i landet skulle vara intresserade av en 1-2 dagars Sevens turnering i soliga Ljungby typ nångång under sommaren/hösten 2022 (inga garantier utan som sagt mest en avstämmare).
Pratat med den lokala flgs:en och de kan nog mycket väl tänka sig att sponsra och alt. hålla med lokal (i så fall i Växjö iofs) alternativt att jag löser något i Ljungby.
Tanken är nog att turneringen kommer vara ganska strikt med star players (lore: då de inte spelar i korpen) - men eventuellt att man kan ha kul med Merc regler.
Tänker resurrection och med västern tema (då det är rena vilda västern laglöst här nere i ingenmansland) - lite priser för inte bara vinst utan olika kategorier osv.
Någon from av round robin/swiss - med final. Så man kan garantera ett flertal matcher för varje spelare oavsett hur väl ... eller inte väl de går.
Är ju ensamt för oss få BB spelare i Småländska skogarna så måste ju aktivera på något sätt :D
Skriv gärna om intresse och eventuella ideer på upplägget. Tänker som sagt Sevens främst - men är de helt dött så kan man ju se om de går att köra standard.
Comments
Spenderar för det mesta sommaren på Öland så en turnering över bron skulle vara lättare att sälja in att jag åker fram o tillbaka…
kontrollera datum med @Oberwald_1 bara så att den inte krockar med Summer Crush i Sundsvall
Hade inte varit omöjligt... Svärmor och släkt i Kalmar, så är på det hållet ibland. :)
Intresse finns
Jag bor i Karlskrona, så intresse finns.
EFtersom jag hade lite extra tid i VAB:en så kunde jag inte hålla mig och tog fram denna - rejält med stulna assets men blev ju ganska fin iaf :D
Snyggt!!
Tog mig friheten att kastade in den som Prel i Juli 2022 tävlingkalender :-D
Bara att säga till när datum eller datum/månad behöver ändras...
New and improved --- lillkillen sover så hade ju lite tid :D