I anknytning till denna: jag har efter en högst vetenskaplig undersökning av medlemmarnas åsikter konstaterat att vi hellre har vita borden reserverade. Har därför hört av mig till alfa idag och bett att få fyra vita reserverade istället - @Pellevin har speglat denna framtida verklighet i sitt verktyg mycket väl. Jag är ledsen om någon misstycker våldsamt till denna ändring men jag har inte ens fått ett djävulens advokat-motargument hittills så känner mig rätt lugn…
Principen är alltså:
Bestäm med en ligafiende att ni ska spela en viss torsdag
Tack, men jag har inte lagt in en länk till Alphaspels bordsbokning. Den kräver nämligen inbokning.
Men om det redan är fullbokat på våra bord så kommer en vänlig uppmaning att själv boka hos Alphaspel.
Ett varningens ord här: om du bokar det fjärde bordet samtidigt som någon annan gör det finns en risk att det blir fem bord bokade. Jag kan göra något åt det framöver, men har inte tid just nu.
Jag har mailat och sagt rakt ut att vi tycker att det har blivit fel och har sett de vita borden som ”våra” - har frågat om de kan etablera magic en annan kväll eller byta bord - lika bra att be om det vi helst vill först.
Comments
I anknytning till denna: jag har efter en högst vetenskaplig undersökning av medlemmarnas åsikter konstaterat att vi hellre har vita borden reserverade. Har därför hört av mig till alfa idag och bett att få fyra vita reserverade istället - @Pellevin har speglat denna framtida verklighet i sitt verktyg mycket väl. Jag är ledsen om någon misstycker våldsamt till denna ändring men jag har inte ens fått ett djävulens advokat-motargument hittills så känner mig rätt lugn…
Principen är alltså:
Vi kan utöka antalet reserverade bord om vi märker att det alltid är fullt, eller minska det om vi märker att alla börjar med Pokémon istället.
Slutligen, TACK @Pellevin!
Det kanske kan bli ordning på oss.
Tack, men jag har inte lagt in en länk till Alphaspels bordsbokning. Den kräver nämligen inbokning.
Men om det redan är fullbokat på våra bord så kommer en vänlig uppmaning att själv boka hos Alphaspel.
Ett varningens ord här: om du bokar det fjärde bordet samtidigt som någon annan gör det finns en risk att det blir fem bord bokade. Jag kan göra något åt det framöver, men har inte tid just nu.
Tack, rättat!
Jag petade litet för mycket och råkade boka två bord
Det är en annan sak jag inte fixat åtgärd för ännu :)
Jag fixade det the hard way. Skall försöka förbättra det ikväll.
@Duckwing tack för att du piskade på mig lite.
Nu kan matcher tas bort av commisher, så säg bara till om det blivit felbokat.
@Pellevin Glad att kunna stå till tjänst! ;)
Problem
Nu är det plötsligt inte möjligt att få de vita borden, för de är bokade för Magic på torsdagar framöver.
Jag är lite irriterad just nu, men tänker att vi måste få till nån slags bra lösning. Kan vi ta alla rum i korridoren?
Fast en av de roliga med att spela på alphaspel är att spela flera i samma rum
Jag håller med @Morn82. Då är det bättre att vi behåller de bord vi redan har.
Jag har mailat och sagt rakt ut att vi tycker att det har blivit fel och har sett de vita borden som ”våra” - har frågat om de kan etablera magic en annan kväll eller byta bord - lika bra att be om det vi helst vill först.
En fördel med de svarta borden är ju att det kan spelas fler matcher samtidigt (upp till 6st) än på de vita
@Duckwing det är sex vita bord :)