SNUBBL - SÄSONG I - omgång 7 live!

edited December 2021 in SNUBBL

Länk till ligan och discord

https://fumbbl.com/p/group&group=14937&op=view - FUMBBL, SNUBBL:s gruppsida

https://discord.gg/babztFah8f - Discorden


SCHEMA & MATCHBOKNING

  1. Varje omgång har en tidsram på ungefär 10 dagars. Matchen ska spelas någon gång inom angiven tidsram.
  2. Brytpunkt för omgångarna är den 10:e, 20:e och 30:e
  3. Spelarna ansvarar själva för att boka upp och spela matchen inom de två veckorna*
  4. Matcher ej spelade vid brytpunkten blir oavgjorda (0-0)**
  5. Vid avslutad säsong så möts nr 1 och nr 2 i respektive division i en kamp om guldmedaljen och ett mindre fysiskt pris - Resterande får gärna vara publik alternativt tänka över sina livsval i en mindre paus innan nästa säsong börjar


Obs! Februari bryts den 14:e och 28:e

* Matchbokning sker lättast på FUMBBL via messanges eller discorden

** Admin kan, i samråd med spelarna i ligan, justera matchen till 1-0 om det är ena parten som uppenbart kan anses avgörande för att det inte gick att boka tid - Vid missbruk av systemet ges först varning sen avstängning! Detta innefattar självklart inte situationer där livet kommer emellan och spelaren har god anledning



DIVISONER & REGLER

  1. Divisionerna spelar parallellt - Högre divisionen "Kräm de la Kräm" och lägre divisonen "Slaskhinken"
  2. Hälften av folket i vardera division.
  3. BB2020 regler gäller. Inga särskilda regler/undantag. FUMBBL:s BB2020 regler är mallen
  4. Round robin, dvs. alla möter alla en gång - Nr 1 och 2 i respektive grupp möts en finalmatch för guldet i slutet av säsongen.
  5. Denna liga är inte superseriös - primärt är ligan till för att vi ska ha det trevligt/roligt. Därmed så är slutresultatet inte det viktigast!
  6. Sämsta 3 i översta divisionen "Kräm de la Kräm" går ner till "Slaskhinken". Bästa 3 i understa "Slaskhinken" divisionen går upp till "Kräm de la Kräm"
  7. Vid bortfall/avhopp så tas folk in från väntelistan i ordningen de är listade med ett färskt lag. Nästa säsong får de börja med det laget i Slaskhinken likt reglerna om byta lag - a) Brocooli b) Pedda
  8. Redraft mellan säsongerna - dock ej tyvärr inte implementerat än - får lösas manuellt på något sätt mellan säsongerna.
  9. Om man vill byta lag så får man börja om i Slaskhinken - Om laget var i Kräm de la Kräm så tar högsta rankade frivilliga lag i Slaskhinken ens plats
  10. T16 Fouling, stalling m.m. är helt tillåtet. Tillåts det i BB2020 reglerna så tillåts det - extern lista med belöningar för skada olika spelare uppmuntras
  11. Inget onödigt gnäll. Har man en dålig dag så är de bättre att vara stoisk och tyst - otrevligheter kommer inte tillåtas och leder till omedelbar avstängning



SÄSONGSVINNARE & PRISER


SÄSONG I:

VINNARE

Kräm de la Kräm - 

Slaskhinken -


GULDPRISET


Omålad Akhorne model - Sexig bas eller basning ingår ej!

(endast exempel på modelen målad)


Information

Jag är långt ifrån erfaren i FUMBBL systemen (eller ens BB2020) men kan tänka mig ge de ett försök att vara admin. Så ni får ha förstående över eventuella felsteg/missar jag kan tänkas göra både tekniskt och regelmässigt. Skulle inte tacka nej till någon/några tar på sig rollen som hjälpande admins, pm:a mig isf.


Välkommna, de kommer förhoppningsvis bli bra!



«13

Comments

  • Byggt lag - Svindersvik Savages.

  • Laget byggt och anmält. Använde create team for this league i overview-fliken för SNUBBL.

  • Skapat lag och anmält för "membership"

  • Lag anmält

  • Mycket snygg logga förövrigt! @Scisco

  • Lag skapat enligt @ozt beskrivning...

  • Tänkte fixa ett lag med Khorne, men de är ju inte aktuella ännu så jag drar ihop ett annat lag så länge så byter jag i säsongsuppehållet.

  • Finns det plats att hoppa med?

  • @coma självklart finns de plats!

    De verkar vara lite kaos med hur och var man ska göra lagen, t.ex. om de ska vara ett league lag eller competitive osv.

    Jag håller på att stämma av frågorna mot kunnigt folk på FUMBBL discorden så vi gör rätt.


    Hittils ser jag endast


    Kan hända att flertalet måste göra om/ansöka om med sina lag - men vi kommer i mål tillslut, ingen kommer glömmas.


  • Ett lätt sätt att missa är att enbart göra laget, för när man är färdig så måste man ändå söka sig i ligan genom att gå in på "teams" och sen scrolla fram ditt lag och klicka "apply for membership".

  • Mmm som bloodfeast påpekar så ere inte så lätt som man tror - men ska försöka skriva ihop en "how-to" när jag gjort mat osv. och stämt av färdigt med Christer på FUMBBL


    Om jag tolkat honom rätt ovan - men inte fått förtydligande än :P

  • Jepp, inget C (competetive). Måste göra laget inne på ligan, och sen söka in med laget igen.

  • Christer är svensk så du borde kunna byta språk om det hjälper.

  • Har uppdaterat översta posten lite :)

    Men tar självklart fortfarande emot tips/förslag m.m.

  • Då har jag skapat ett Lizardmen-lag för ligan.

  • @Skullflame tryckte du "create team" via gruppen SNUBBL?

    Har du anmält laget efter du skapade laget, dvs. gått in på SNUBBL gruppen igen och tryckt anmäl lag?

    Görs tyvärr inte automatiskt bara för man gör laget i SNUBBL sidan (men ändå viktigt att man gör de via sidan)

  • Var trycker jag andra gången?

  • AosAos
    edited October 2021

    Är 50/50 på om jag ska va med första säsongen, kanske blir utvald för en utbildning på jobbet och måste isf prioritera det just nu.

  • Nu eru anmält @Skullflame.

    Inga problem @Aos, du är välkommen till säsong två "En natt på slottet".

  • edited October 2021

    Svårt att komma på vad man ska spela ju... hmmm

  • Jag vill vara med!


    fixar detaljerna ikväll.


  • Sitter här hemma och borde jobba - men självklart gör jag inte de utan gör annat helt onödigt ... så jag råkade göra en 3d variant av ikonen :D

  • anmält in ett Darkelf lag nu

  • också snygg logga! (det här forumet saknar en like knapp)


  • Nu förbättrad ... ok ok, jag ska jobba - snart

  • Extremt bra namn och logga!

  • Nu har jag gjort ett lag och ansökt, skall bli kul med en Fumbbl liga igen!

  • Får man föreslå att vi skapar en Discord för ligan?

    Jag är lite dålig på att logga in i detta eminenta forum.

  • Jo men jag kan fixa en discord. Please hold

Sign In or Register to comment.