Vilka spelar på FUMBBL?
in Blood Bowl
Hej,
Råkade ramla över några namn jag kände igen på FUMBBL så addade dem.
Men ere någon verklig aktivitet (liga m.m.) på FUMBBL eller ere bara folket som spelar lite till o från?
Comments
Deltar mest i turneringar där, ofta i lag med @havaji , @bloodfeast, och @Anganatyr. Annars blir det nån match här och där men ofta är snabbheten med att få napp i BB2 en anledning att söka sig dit om det inte är kort tid kvar till FUMBBLs matchlottning.
Det fanns väl två Svenska ligor innan som lades ner inför bb2020 men ingen just nu. Men det är en hel del nya Svenskar jag sprungit på som inte spelar table top och kommer från blood bowl2.
Jag spelar gärna en träningsmatch med nån.
Om det blir liga eller turneringsupplägg är jag på med.
Jag hade turnering i våras har jag för mig på FUMMBL nu när jag tänker efter. Det var kul.
Jag är periodare men tänkte börja igen nu.
Lockar ju med rätt regler!
Spelar en del och gillar verkligen att de fått in de nya reglerna - vore mycket taggad på att få igång en liga där faktiskt ... men behövs ju folk :P
Drar du igång en liga dyker jag upp!
jag är med :)
Att kalla mig periodare är en överdrift, men har ett konto och kan tänka mig lite spel!
Jag är gärna med på en bb2020 liga på fumbbl
Spelar gärna en liga
Om du startar en liga är jag med.
Stämde just av med FUMBBL christer på discord och man kan köra ligor i bb2020 regler där nu.
Så man kanske faktiskt borde göra verkliget av detta ... alternativt att man nyttjar befintliga ligor och väcker dem till liv igen?
Vilka driver de två fd. svenska ligorna? Någon som har kontakt med dem?
Som jag tolkar de är ju nedan intresserade att lira liga:
Ozt
Juiblex
bloodfeast
Melisqus
Skullflame
kaju
Scisco
De är ju tillräckligt kan man tycka för lite liga iaf
Frylen som hade Löbbl, tror jag inte har någon lust och de som hade Svenska ligan tror jag inte heller är aktiva så det är nog enklast att starta en ny.
kanske är intresserad av ligaspel på fumbbl också. det lockar iaf.
Jag är gärna med i ligan.
Om man stalkar Scisco på FUMBBLs discord så verkar det hända grejjor!
haha jävla stalking men visst händer de grejer :D
Jobbar lite påt - mer info i veckan
Hmmm tänkte nog ändra till SNUBBL - mindre stötande och lite roligare ... men kommer inte på något bra de kan stå för
Svenska Nutida Under BBL? Viktigaste är ju förkortningen och att de står på något sätt Sverige eller svensk eller något så framtida folk som söker svensk liga kan hitta de :P
Utöver de tänker jag att man kör standard BB2020 regler och hoppas Christer fixar redraften inom kort - alternativt får köra nån admin lösning i slutet av säsongen.
Med round robin alternativt öppet round robin ...
Tar gärna emot lite förslag på eventuellt upplägg.
Tänkte iaf lägga upp de så admin handpåläggning inte behövs så mycket - utan folket får fixa lite själva när de kommer till matchläggning mm
Med 1 match i veckan kanske?
Sveriges Nyaste Utgåvan Blood Bowl League.
Jag jobbar mer eller mindre varannan vecka, så kan tyvärr inte va med i tempot med 1 match i veckan :(
Kul initiativ! Jag kan tänka mig att spela i ligan
Hejja @Scisco ;)
Perfekt! Informativt och passar Snubbl - ingen bryr sig om själva namnet i längden utan bara förkortningen - men perfekt för när man söker ligan!
Tex. Hörde att ingen egentligen vet vad Fumbbl står för nuförtiden
Vill nog hålla med att 1 match i veckan är lite för högt tempo!
Kör 1 match varannan vecka så kan vi periodföräldrar även vara med :-D
1 match varannan vecka funkar fint för mig också.
2, 3 eller 4 min turns?
Gåre att göra polls i tråden?
OK då ni kan få förnedra mig, jag vill va med
Tycker det är god sed att inte ha begränsad tid på turns när man spelar på FUMBBL, såvida inte det är med någon som verkligen behöver en spark i baken för att spela sina turns
Håller med @Duckwing - tänkte de mer som en mjuk linje/påminnelse att personen borde skynda lite.
I Fumbbl blir man ju inte auto avbruten utan de ger ju motståndaren möjlighet att tajma ut om de krävs - vilket jag personligen är mycket restiktiv med att göra så länge motståndaren är responsiv
👍️
Jag vill vara med förresten, glömde säga det