Season 33, runda 5 - klart 2021-10-17
Kul att se så många matcher igår på Alpha, trots att ni alla var sena…..
Vi börjar att närma oss sluttampen av denna säsong och några lag har ryckt till sig en ”säker” ledning i respektive division, kampen om dom sista slutspelsplatserna är dock jämnare och hårdare!!
Då var det dags för runda 5 och ser att några coacher har föredömligt gått in och angivit speldatum!
Vi andra har lite att lära från dessa föredömen…
Några har redan bokat sin match till Torsdag, hur är det med er andra???
Glöm inte bort att medlemskapet på Alphaspel och att även boka ett bord för kvällen!!
Dags att finslipa på taktik och knogjärn för slutspurten!
Play ball!!
Comments
När ska omgång 5 vara klar?
Står ju i rubriken…. ;-)
Det är en kort vecka denna omgång!
Typiskt att man blir blind i ögonen då.. :P
Jag och @Skullflame tänkte lira på alpha nu på torsd kl 18. Jag försökte boka bord men utöver de tre som stockbowl har bokade som stående bokning är alla bord uppbokade. Är något av dessa tre bord tillgängligt för oss att lira på?
Hur ser man vilka bord som är bokade?
@Quencher Det är ju sex bord så det borde vara tillräckligt många.
@Duckwing Ok är det 6 bord? Då borde vi få plats. Hon på Alpha sa 3st...
Vi har de små svarta borden. 2 svarta bord räknas som ett bord ur bokningssammanhang.
Håller med om att deras system för att boka bord har vissa brister…..
samt att det är lite svårt att se vem,när, mellan vilka tider, var och hur…
Jag har fortfarande inte förstått hur det fukar med att bord 7-9 är bokade åt oss men vi samtidigt ska boka själva också
Jag och Sirveilance kör imorgon onsdag 13/10 på biskop i g:a stan.
Kl 18:00.
@Duckwing har inte varit med i styrelsen diskussion runt borden och reservationerna, men då vi kan bli några stycken på torsdagarna så ta för vana att reserva ett bord själv.
@grumplekins, @Ionas & @NIWnW vi behöver se över hur bord skall hanteras framåt….
Monkeybone hälsar att de måste se över vad deras Orge håller på med
(Blir knockad, rullar 1or eller 6or) och hälsar att de först kör sin match måndag 18
@Juiblex - jag och @Lockmund är i kontakt och siktar på helgen.
Verkar inte finnas fler bor att boka på torsdag, Magic på bord 1-6 och inga privata bokningar kvar
Jag lyckades boka ett bord igår så vi har 7 totalt antar jag. Bör väl räcka?
@Juiblex Ja, men vad gäller för bord 7-9?
@Duckwing som jag förstår så är dom 6 bord som 7-9 egentligen är förbokade för oss, så med @Ozt bokade bord har vi nu plats för 7 matcher.
Skulle nog säga att först in tar någon av dom borden och sedan fyller vi på…
@Juiblex
Jag är fortfarande förvirrad men börjar urskilja denna tolkning av vad du och andra sagt: Om vi ska spela på Torsdag ska vi i första hand boka någ annat bord än bord 7-9. Om alla andra bord redan är bokade så får vi spela på något bord 7-9. Är det så det är tänkt?
Hur ska vi göra för att betala vår avgift till Alphaspel om vi spelar på något bord 7-9?
Hej!
vi ska boka 7-9 först egentligen. Väl? @cynial
Det ryktas och surras om att Karla von Kill gör säsongsdebut ikväll!
@Duckwing du kan köpa lokalavgift i alphaspels webshop. 50kr per månad. sök på lokalavgift 2021.
den lokalavgiften förväntas alla stockbowlare erlägga för att delta i ligan.
det jag inte klurat ut är hur bord 7-9 bokas internt av oss som är med i ligan på torsdagar.
kanske att man reserverar i en tråd här på swebba?
tex
7.1
7.2
8.1
8.2
9.1
9.2
då ser man om det redan är 6 inbokade matcher så kanske bord utöver det behöver bokas
Det låter som att styrelsen behöver diskutera och skriva ihop något sorts instruktionsblad :)
Bord 7-9 ska bokas via hemsidan. De är reserverade för oss Men vi måste ändå boka.
det hade jag missförstått förut.
det behövs nog tråd per speltillfälle endast för borsbokningsposter
I tradition av division c , marchrapportering kommer här en sen matchrapport.
Noblesse vs StoneRidge Herons.
Human nobility - Humans
Sirveilance vs Martin08.
Spelplats: Bishop Arms g:a Stan.
Publik: 80000.
Resultat: 2-3.
Första Halvlek.
Stonridge tar in Karla von Kill för att stärka upp bortfallet då vår Ogre är på rehab.
Stoneridge kickar mot Noblesse, som misslyckas med både boneheadslag, linemans blocks samt att ta upp bollen.
Det Noblesse gjorde väldigt bra var att springa upp med en lineman (fend) journeman och markerade Karla von Kill.
Jag springer upp med en två blitzers och catcher som försöker sötta press på bollhållaren. Sedan följer upp med en till. Jonnie Rotten blitzer håller högerkanten tilsammans med vå assisterand quarterback Khalt.
Noblesse fortsätter fumla med bonehead slaget för Ogren. Däremot sköter sig mr journeman som markerar Karla von Kill. Hon sopar honom i backen, han kortsätter resa på sig och markera henne.
En personlig kommentar är att det är väldigt frustrerande att möta Human Nobility. Det är fend, Wrestle och stand firm överallt.
Fjärde omgången så har egentligen ingenting hänt.
Noblesse springer upp med en lätt cage mot högerkanten. Jonnie Rotten har gått i backen och qb2 Khalt likaså, vilket gör att det är öppen gata där.
Karla dodgar ut och slänger en block på ena wrestle snubben i Noblesse som håller cageyttern. Khalt reser sig och stödjer upp försvaret.
Mina blitzers är mer än offside på andra planhalvan. Jonnie Rotten börjar rusa tillbaka.
Det är en väldigt öppen plan, då alla i stort sett wrestlas ned. Förutom Noblesses Ogre som tränar att slå högre än ett; Det går sådär.
Noblesse thrower , som nog är första halvlekens sämsta spelare, springer bort från högerkanten och ska ge bollen till en nystartad cage i mitten på min planhalva. två ettor på raken gör att initiativet går över till Stoneridge.
Vi misslyckas med att plocka boll, men får upp fyra merkeringar på cagen, och kan attackera vilt från vänsterkanten.
Min lineman Lystr RImbo lyckas fiska upp bollen , springer upp snabbt som fan längs högerkanten och sular iväg bollen short pass till catchern Liz Hurley som har gått offensivt. Tyvärr blir det wildly inaccurate och passen går nästan direkt i famnen på en Noblesse snubbe 4 rutor åt väsnter.
Vi börjar om att tjafsa om bollen, och den kommer till slut fri. Liz hurley springer upp, hämtar upp den och springer enkelt in i mål.
Alla är glada. inklusive bordet bredvid.
Andra halvlek.
1-0 och Stoneridge har två man övertag.
Det här känns enkelt helt plötsligt.
Jag springer upp längs båda sidorna, Catchern och Karla som kör ihop, på andra flanken går min andra thrower och en blitzer.
Noblesse stressar quarterbacken Sten Steward som sular iväg bollen till Liz Hurley som dansar in touchdown nr 2 för kvällen.
Noblesse gör sedermera en utjämning som Stoneridge svarar på. Hattrick! Liz Hurley sjunger en tirad!
Hela salongen jublar! Ngn rullstolsbunden tjej rullar upp till vårt bord och eldar upp sin bh i vild frenezi!
Härmed har Noblesse två turns på sig att utjämna, och vilket mål de gör!
Pick upp ball, sedan pass action, därefter handoff och ngn ellert vå gfi.
Tror de förflyttade bollen mins 21 rutor framåt deras sista turn 8.
Kul match! Frustrerande att möta Human Nobility.
När vi var klara och jag väntade in publikens hyllningar, var lokalen tömd och hade alla gått hem.
Vår kassör tog tillfället i akt och försökte fuska in 20 000 extra till lag kassan. Men det åtgärdade Jubilex nu på morgonen.
Nu siktar vi i Stoneridge på slutspel på allvar.
Imb Nob är tricky med fend, stand ferm och wrestle. (Min fling hälsar att det är väl lika tricky med en liten fling som foular)
ja det var en galen andra halvlek @Martin08
Det var en riktig utskåpning till en bit in i andra men sen hittade jag flytet (inga fler ettor 😅) , hade ju till o med rerolls kvar i slutet.
@sirvejlance Blood Bowl är ett ganska enkelt spel
Haha! Verkar enkelt för det är enkelt! 😅
Hur blev det med bord i torsdags?