Problem med flera turneringar samma helg
För några år sedan var vi väldigt få som regelbundet åkte till turneringar. Det innebar att det var väldigt sannolikt att man mötte samma spelare varje gång man deltog.
Visst var de trevliga, men det förtar ändå poängen med att ge sig ut på vägarna.
Nu har vi två turneringar samma helg. Det enda vi kan vara helt säkra på är att båda blir sämre pga att den andra spelas.
Jag vet inte hur jag skall välja. Filip är familj, men Sala är mycket enklare att ta sig till.
Sannolikt kommer jag att välja den som har flest deltagare jag inte känner. Jag är inte säker.
Men situationen suger.
Comments
Så är det @Pellevin!
Det är otur att det blir så, men jag ser dock en ljusning i att det blir av…
Dels så kommer troligtvis ett par från södra Sverige (söder om söder (södra Stockholm)) att ta sig till Gbg och förhoppningsvis även personer som normalt sett inte åker på turneringar att anmäla sig dit, samma sak med Sala som enligt egen utsago har en väldigt stor grupp med människor som spelar i deras liga som nu kan testa sin första turnering i byns säkerhet…..
Skall inte glömma våra vänner norr om Uppsala som nu kan se vart det är enklast att ta sig och sprida lite norrländsk glädje i lokalen som dom väljer… :-)
För oss som flackar runt lite mera blir det dock ett val av vem som vi tycker om mera!
@Oberwald_1 eller @Drexxl…?
Skämt och sido, om ni båda lyckas få med er lite nya coacher till resp. turnering så ser jag endast detta som positivt!
Och på sikt så kan det bli flera av oss som får blodiga tänder och väljer att resa runt lite mera….
Om vi nu kunde få en tredje turnering till samma helg så skulle Kajus roster kunna lyckas med en tripple…. :-0
More Bloodbowl! more better!
Okej, du har andra spelerfarenheter än jag @Juiblex. Sådana krockar, om de händer ofta, leder i min erfarenhet snarare till en fragmentation, och i förlängningen en minskning, av organiserat spel.
Jag tycker det är mer än dubbelt så roligt att spela en turnering med 20 deltagare än två med tio i varje.
och jag tycker det är trippelt så roligt att spela en turning utan @Pellevin än en med @Pellevin :D :*
@Pellevin Japp, håller med dig här. Krockar bör undvikas! :)
Två turneringar är bättre än noll turneringar.
En annan sak som kan bli intressant är att se ifall bägge blir NAFsanktionerade.
Fast nu läser ni inte in resonemanget @Pellevin mfl. Bedömningen är ju att majoriteten av de som lär vara med i Sala INTE hade åkt till Göteborg. Ska vi då ställa in den och förvägra dom och många norröver att lira bara för att ni som har rimligt avstånd till båda turneringarna måste välja?
Läs vad @Juiblex skrev. Han har rätt,men du har också rätten att göra som nu - dvs. tänka fel @Pellevin
@Oberwald_1 du tar bara upp en av aspekterna. Och jag menar inte att du borde ställa in. Jag menar att ni borde koordinera bättre. Varför har jag fel i det?
Men jag skall försöka sluta gnälla. Det är positivt att ni fixar turneringar.
Om du menar aspekten att båda skulle bli sämre av att de går två samtidigt, så håller jag inte med helt och hållet. Eventuellt blir det något färre deltagare i dom, men det behöver inte bli sämre för det. Jag tycker ändå det finns något positivt att det går två samtidigt också. Att det är din familj som anordnar i gbg behöver inte betyda så mycket heller, ni träffas i turneringar relativt ofta ändå och det kan väl vara bra att undvika att åka på däng av sin systerson 😉
Det är svårt att koordinera andra helger när ingen av oss kan anordna någon annan helg under hösten än just 20-21 november. Så det enda sättet i så fall är att ställa in Sala och det tycker inte vi i Sala är bättre då många där vill spela en turnering i höst.
@Oberwald_1, ja jag förstår det du säger. Och som sagt är det ändå positivt att turneringar blir av. Jag gnäller kanske mest för att jag vill vara med i bägge, men det ser svårt ut just nu.
BTW vet du om att du står som anmäld till turneringen i Gbg?
Det gör jag, men Drexxl bör ha uppfattat att jag inte kommer vara med, annars förväntar jag mig att @kaju avanmäler mig snarast.
Kan vara så att jag nästan har förstått
Mer oklart med oss andra som är anmälda i båda misstänker jag.
Alltså min reaktion, för att belysa Pellevins (vi har gemensamt monopol på grinigheter nämligen), är att det är personligt besvärande och fomoframkallande, men bra att det spelas.