Double skill på 'Flingträd?
Jag tänkte spela 'Flings på Oktoberbowl samt StockBowl Cup och tillåts då att ta ett par double skills.
De första två hamnar såklart på träden, men vad ska jag välja?
Är det så enkelt och självklart att ta block eller har jump up sin charm?
Några andra vettiga skills på träden?
Laguppställningen ser ut såhär:
2 Träd
Deeproot
10 'Flings
Puggy
Master Chef
2 FF
De första två hamnar såklart på träden, men vad ska jag välja?
Är det så enkelt och självklart att ta block eller har jump up sin charm?
Några andra vettiga skills på träden?
Laguppställningen ser ut såhär:
2 Träd
Deeproot
10 'Flings
Puggy
Master Chef
2 FF
Comments
Jag ser nyttan av jump up, men det som då händer är att folk koncentrerar sig mindre på att slå på dina träd och mer på att döda dina halflings. Där får du avgöra hur du känner ditt sätt att spela dem tar minst skada. Samma tänk går här att tillämpa på block.
Intressant tanke, men gör inte motståndaren det oavsett vad träden har för skills?
Lite som att spela mot lizardmen, dvs skinkjakt.
Kände du att du saknade block? Hur såg ditt lag ut i övrigt?
Pro är ingen dum idé. Möjlighet att rulla om rooted och stå upp-slagen, samt blocks, om det skulle behövas.
Njä. ett fällt träd måste först rulla för take root och sedan för att resa sig. Misslyckas han måste du upprepa proceduren. Klart värt att slå ned dem då och då kan det lätt overcomittas om det bara blir en knuff. Ett träd som rootas liggande är alltid jobbigt
Jag ser det mer som att block skyddar träden när du kanske skulle ha bättre nytta av dubblarna på dina halflings med guard och wrestle.
Jag tror inte att du kan kolla på det så snävt. Det beror lite på de andra spelarna i laget också.
Du kan inte lita på att 'flingsen kommer att stoppa något, men om ett träd hoppar ut framför en cage, får motståndaren lite problem i alla fall. Jag tror att man måste kunna flytta på träden för att lyckas med 'flings, men det är ju än så länge endast teori från min sida
F.ö. Skulle jag ge någon hob DP och block på träden. Hur många "dubblar" får man?
På Stockbowl Cup gäller en av följande
Package A: 6 normal skill rolls
You may give 6 different players on your team one skill they could normally obtain on a regular skill roll (non-doubles).
Package B: 1 double and 4 normal skill rolls
You may give 1 player on your team a skill they could obtain on a doubles roll as well as giving 4 other players skills they could obtain on normal skill rolls.
Package C: 2 double and 2 normal skill rolls
You may give 2 players on your team a skill they could obtain on a doubles roll as well as giving 2 other players skills they could obtain on normal skill rolls.
Package
You may give 3 players on your team a skill they could obtain on a doubles roll.
Halfling and Goblin teams receive one extra normal skill in addition to the skill pack.
tro mig, det är guld värt!
då jag kom tia med halflings var i Borlänge då jag kunde ta block på båda träden.
kommer själv köra flings (kan se hur chockade ni blir av att läsa det) både i oktoberbowl och stockbowl.
inte bestämt hur jag ska köra i stockbowl än, men i oktoberbowl blir det två blockträd, 9 flings, deeproot, puggy, master chef och 3ff samt 1 ass och 1 cheer.
halflingsskillsen som jag tar blir två sure feet och en catch första dagen och sedan tre diving tackle dag två.
i stockbowl kan det vara värt att ta en sure hands på en fling om du väljer tre dubbla.
Va??!!!
Nu fryser väl helvetet till is också
Tackar för alla kommentarer.
Tror att jag testar blockträd, i alla fall på Oktoberbowl.
Har vi inte redan en i @brocCooLi?
Verkar i alla fall som att det blir en hård kamp om stunty cupen.
å andra sidan så tror jag de flesta som har ranking med halflings kanske spelat en eller två turneringar och inte direkt har det som ett återkommande turneringslag.
Oavsett NAF-Ranking är jag imponerad av någon som spelar 'Flings, om och om igen.
Ska bli kul att se hur det är nu i höst. Du får gärna ge mig fler tips innan, under och efter turneringarna
absolut, vi kan prata flings