Star Players brutna i ligaspel också

Om jag skulle vilja vinna en liga där alla lag började från scratch skulle jag köra Chaos Dwarfs. Min roster skulle vara 6 Dvärgar, 5 Hobbos, 2 Rerolls. TV 790kgp. Sedan kan jag ta in Hakflem varje gång, och ofta kan jag pytsa in lite för att få Glart också.

Det laget är otroligt starkt på TV1000.

Comments

• 11 Hobbos 2 RR, Glart ;)

• @kaju inte så bra mot stunties

• Hoppsan, jag tänkte fel. TV i mitt exempel blir 760.

• Fast det är ju ingen garanti att du får Inducements precis... :)

• Sen blir den nya metan att spela snots (och i viss mån goblins och halflings) för att inte ge inducements till kaosdvärgarna.

• Inducements har blivit överlag väldigt straffande @Pellevin

Se bara på deathzone där man kan ta in motorsågar för en billig peng in i laget.

Sänka stats och få en bra blocker osv....

• edited October 2021

@tjub jag vet inte hur ert metaspel ser ut, men i stockbowl får du inducements om du möter ett nyskapat lag och själv har 760 TV. Utom möjligen mot stunties. Men då kan du använda en del av dina 240k till att hyra in Hakflem, och sedan får du bra spel med Dvärgar mot knytt.

@Frantic vi kör inte med de reglerna. De är lite för korkade.

@Ionas min definition av att något är OP är att det tvingar fram ett absurt metaspel. För det mesta leder det inte till ett roligare spel. Och det blir alltid mindre mångfald.

• @Pellevin Oftast ja, men vi har nog högre frekvens av derp/stunties kanske. Eller om motståndaren har lite Cash och köper samma så ingen får SPn.

Håller helt klart med om att SPs är riktigt bra i båda format, men inte brutna. Men men… 😊

• @Pellevin Det kan vara sant det du säger. Jag har sällan upplevt att liknande problem uppstått i lokala ligor. De flesta är tillräckligt måna om sina rykten för att inte gå för långt ifrån allt vad heder och redbarhet heter. På rak arm så kan jag bara komma på en person som skulle sjunka så lågt att han spelade Kaosdvärgar med Hakflem och som bor i Stockholmstrakten. Och det här problemet är egentligen ingenting som inte ett liberalt användade av kod röd kan lösa. 😊🐣

Jag kan se det framför mig, Stockbowl Årsmöte 2022

Årsmötet: @Juiblex, did you order the code red?

Ordförande @Mumin : You don't have to answer that question!

@Juiblex: I'll answer the question. You want answers?

Årsmötet: I want the truth!

@Juiblex : You can't handle the truth! Son, we live in a world that has walls, and those walls have to be guarded by men with administrative privileges on the Stockbowl webpage. Who's gonna do it? You? @grumplekins ? I have a greater responsibility than you can possibly fathom. You weep for @Pellevin, and you curse Hakflem. You have that luxury. You have the luxury of not knowing what I know -- that the deletion of @Pellevin's team, while tragic, probably saved lives; and my existence, while grotesque and incomprehensible to you, saves lives.

• @Ionas jag gissar att du är på jobbet. Annars hade du aldrig haft tid att skriva så mycket.

• @tjub jag får känslan att du är mindre OP-känslig än jag. Men i ett fritt land har alla rätt att ha fel.

• Hakflem for President!!

:-D :-D

• @Pellevin Jaaaaa, och för dina skattepengar. :D

• edited October 2021

@Pellevin Ah, ja men ta de inte så hårt. Du har nog rätt nästa gång... 😘

Tror iofs Star Players är tillåtna i slutspel numera också, än viktigare att ha lite Cash på kontot!

• @tjub ja, jag vill hålla möjligheten att jag har fel helt öppen.

Men vad du och jag än tycker om situationen tror jag att det är en ganska "objektiv" sanning att en viktig del av spelutveckling är balanserandet av spelet ifråga.

Om du skapar ett rollspel där en karaktärstyp är bäst på allt, och inte har några nackdelar alls, så kommer de flesta att välja att inte spela den typen. Men några kommer att välja den. Och det förstör inte bara spelet för den individen, utan för alla som den spelar med.

Som jag ser det har vi samma problem med star players nu. Så att du spelar i en grupp där ingen missbrukar systemet betyder inte att det inte finns ett problem. Star players är felkonstruerade som de fungerar idag, och det är en designbrist i BB2020.

• Håller med @Pellevin /f.d star player vurmare.

• Kan tycka att SP gör för stor skillnad i 2020 reglerna, men ändå glad att vi slipper Bo Galante…..

• edited October 2021

@Pellevin Ja, absolut de kan vara så. (Ditt resonemang då.) 😊

Sign In or Register to comment.