Season 33, Round 4, klart senast 2021-10-10
Då efter helgens JoråBowls mys så är det återigen dags för lite riktigt BloodBowl!!
Vi har en kort spelvecka för denna runda och redan har vi två lag som får ondaögat från Commish, för att spelet ej sker innan ordinarie tidsfrist!!
För övriga coacher så vill jag bara påminna er om att vi alla numera behöver boka bord på Alpha spel!!
Bord 7, 8 (som står mellan bord 7 o 9) samt just bord 9 är dom normala borden...
Som alltid önskar jag er alla en massa dubbelskallar och Play ball!!
Comments
Jag och @Martin08 gör upp på söndag, minsann.
Måndag eller tisdag
Stoneridge Herons vs Monkeybone
0-2 (@Martin08 vs DavidD)
Herons började på hemmaplan och bad till Nuffle innan de gick på plan. Med en liten fling på plan bad de om att få spp för fouls.
Heron börjar med bollen och knockar MBs Orge direkt och går sedan på en foul. MB springer till domaren och klagar och domaren utvisar flingen
Heron ger inte upp så lätt och fortsätter bråka med sin ogre, men har går i backen själv och MB rusar in och slår ner bollhållaren och gör mål.
Heron har spelarövertag men lyckas inte få ut några mer spelare medans MB välter omkull både den ena och andra och halvlek 1 slutar 1-0.
Till halvlek 2 lyckas MB få in både Orge och fling och har nu spelarövertag. Några rundor in har MBs fling skickat ut 3 spelare till och när deras Orge får Herons Orge av banan blir det svårare runda för runda för Heron och till slut står det klart det här inte kommer gå för Herons, som förlorar med 0-2.
Hej coacher!
Då är vi nu 1 dag sen och jag ser endast ett lag som har bokat ett datum för spel....
När ni bokat tid för match gör följande;
Gå in i matchrapporten för gällande match...
Välj det datum som ni har kommit över ens om och spar!
Då behöver jag inte skriva Ris här.... :-D
När spelas era matcher??
// Oberstleutnant der Liga
Vi spelar ikväll på Alpha.
Bats VS Gatorz blir idag
Hmm fattar inte riktigt hur jag lägger in på stockbowl
rapporterar jag matchen men bara tiden och inget annat?
Vi spelar ikväll i alla fall (jag och Noblesse)
Fullt hus i kväll m.a.o!
Jag och David spelar nästa måndag(mitt fel, efter välförtjänta förlusten mot @Quencher behövde jag tillfälligt gå i landsflykt)
Noblesse vs Dark Experiment (2-1 TD, 0-0 CAS)
Det var en fin dag när lagen möttes.
Som väntat när alverna tog emot bollen attackerade de hårt och sprang sedemera i mål med bollen.
Noblesse lät sig inte nedslås utan tryckte på men "snubblade på mållinjen" i 8e med en misslyckad GFI...
Dock fick Noblesse en ny chans när de tog emot bollen i andra halvlek och genom gott lagarbete skapade plats för stjärnan Dan Blitzerian att springa in i mål med bollen!
Dark Experiment hade då 3 rundor på sig att ta sig i mål efter att de tagit emot bollen.
Lätt som en plätt! INTE!
Diverse 1or senare och en pick up av Noblesse (Journeyman) Lineman satte ordentlig press på Dark Experiment.
Alverna var tvungna att blitza bollhållaren, plocka upp bollen med sure hands, köra en handoff till den galna häxan och kuta utan bara fn..
Eftersom det var en GFI för blitzen så gick det givetvis inte utan nuffle fällde krokben och Noblesse nybakade journeyman kunde ohotat springa i mål...
Tight match där alla var väldigt hyffsade mot varandra (0 CAS) och där Nuffle + Noblesse utmärkta defensiva spel som tvingade alverna till oheumult många 2+ slag (som gick åt pipan!) rättvist gav vinsten till Noblesse!