Monstrous Mouth

Finns det någon situation där Monstrous Mouth inte fungerar och Catch fungerar? Som jag läser dem fungerar de likadant (+att munnen har Strip Ball skydd) men reglerna är uttryckt på olika sätt. Missar jag något?

Comments

  • Om du har monstrous mouth kan du även använda slå om andra spelares catch-slag???? Kanske?

    Om du har monstrous mouth får du även slå om försök att fånga bollen som inte baseras på AG???? Kanske?

    Jag vet inte.

  • Catch + stripskydd är väl den enda rimliga tolkningen?

  • edited September 2021

    Ja, jag tycker det. Men jag tycker också att det är uppenbart att man kan briba kvar sin 12:e spelare på plan om man "råkar" starta med för många. Jag tänkte att det var lika bra att fråga så att man inte råkar illa ut mot mobben av högljudda spelare som objektivt har helt fel. :P Jag ser fram emot tårarna vid nästa errata :D

  • Jag håller med er ang Monsterous Mouth.

    Även dig @Ionas om för många spelare, dock löser de ju inte problemet med att du har för många spelare på plan utan de kan ju påpekas igen och rimligtvis blir du då utvisad igen och måste använda en Birbe igen osv. IMO ett försök till kryphål där du fastnar på mitten... 😅 Så med för många spelare är de bara att stå sitt kast, skämmas och be om ursäkt.

Sign In or Register to comment.