Season 33, Round 3, klart senast 2021-10-03
Då var det dags för runda 3!
Denna omgång ligger över 2 veckor, men för att ge oss tid i kommande rundor så är mitt önskemål att vi ändå försöker att boka matcherna så tidigt som möjligt!
Får vi tid över så kan man alltid måla/bygga sitt nästa lag som är mycket bättre, eller varför inte se till att riva av några "vänskapliga" matcher i Open ligan!!
Som alltid så blir det två läger av coacherna...
- Jäkla skitspel
- Ja, jag vann! hurra mig
Kom ihåg att "försöka" hålla god ton under matcherna och även om båda vill vinna så är det alltid så att motståndaren fuskar....
Comments
Det kommer aldrig att vara ett "skitspel" igen då jag helt sonika har köpt mig Nuffles favör!! :D
Ps. Grymt jobbat av @imp !!
@Chrixx köpt kärlek är aldrig att jämställt med äkta kärlek...
Sjukt snyggt torn dock och välkommen till tornklubben :-D
Stoneridge Herons möter Örk pojkarna på Theodoras ons 22/9 kl 17:30.
Kul och spännande att möta en nytt lagkombo med utvecklade black orcs.
Sargade dvärgar kommer försöka sarga kjoltygslaget den 23/9 på alfa. Det går bra nu.
Ja @grumplekins det ser vi fram emot, den tackle-festen =)
Stoneridge Herons vs Örk Pojkarna
Matchdatum onsdag 22/9
Plats : Theodoras
Matchtid: 15:30-20:30
Fans: 10000 , 3000 Hägrar och 7000 Örker.
Väder: Ihållande Regn.
Vilken Match vilken Flärd!
Hägrarna börjar med bollen. Det kan verka konstigt då de har fått till ett stabilt stenkast om motståndarna stallar., Men vi tänkte att dunka på black orcs utan block skill är jvligt bra.
Dvs: Vi struntar rätt hårt i den där stenkastaren på sektion E och ställer upp en offensiv uppställning. Han har saktmodiga spelartyper och sätter upp ett offensivt försvar. Här satt jag och planerade en enkel genomspringning i första två rundorna. Dock:
-Black orkerna får blitz i första rundan.
Jag tappar catchern och ogren (till knock outbåset) inom två turns. (osäker hur vi jobbar (man kunde fylla i det, men det har inte jag ngn statistik på). med fouls, men black orkernas småfolk foular rätt hårt)
Hursomhelst pressad och rätt mycket markläge på mina snubbar så gör karln ett nybörjar misstag . jag lyckas springa fram längs med högerkanten och passa en lineman som med lite flax tar sig in i mål.
1-0.
En rutten utspark sista omgången gör att de får ett gratisförsök.
De försöker sig på en enturns touchdown i slutet av första , men istället för 6-9 rutor kastar Trollet iväg snotlingen 3 rutor och första halvlek var egentligen över.
Andra halvlek.
Alla spelare kommer tillbaka till spelplanen och 11 mot 11 igen.
De onda börjar med bollen. Jag gör allt jag kan och lite till för att hålla de tillbaka.
De gör ett anfall längs med deras högerkant.
Jag har backat hem med mitt folk. men försöker sula iväg en halfling mot bollhållaren.
Han hamnar helt fel på andra sidan, dvs min högerkant, varpå han kan stödja upp ett anfall där. Som ryska ballerinor dansar vi sedermera runt svampfolkets kantförsvar och sänker de i tur och ordning:
- Ett , så rök de en black ork
-Två, så foulade vi ut ett troll
-Tre, så knäppte vi en snotling på näsan.
Därefter tog vi bollen och passade till vår catcher Liz Hurley. Känd från tv. Hon gjorde en film "Jävulen och jag" med Brendan Frazier.
Hursomhelst. Nu fick hon göra mål i den finaste av matchtröjor också. Hon tog givetvis av sig tröjan och firade med fansen, till hela salongens jubelrop.
2-0
Örk Pojkarna började återigen med bollen , men missade att plocka upp den i det ihållande regnet.
Matchen slutar 2-0 till allas favoritlag : Stoneridge Herons.
Vi tackar regnet och tärningarna.
De Örk pojkarna har ett jäkla tufft lag att möta och vi kom nog undan med blotta förskräckelsen.
Hej jag ser i match formuläret att man ska fyll i Throw Team-mate
Completions. Men jag hittar inget i regelboken eller på hemsidan om vad som räknas som en Throw Team-mate
Completions.
är det en accurate trow team mate där gubben lyckas landa säkert?
@Veldare, om man lyckas med TTM på en 6a samt att den som blir kastad lyckas med sin landning, då får man räkna in completion på TTM.
@Pertan Tack!
The star Flingcoach have spoken... :-D
Rent hypotetiskt så kan även en TTM lyckas på sämre rull än en 6:a. I det fallet blir kastet också Superb och man får SPP.
T.ex. kan ett Troll "farma" SPP genom att TTM en quickpass och lyckas på en 5:a :)
Och ett träd lyckas med superb quick pass på 4+. När kastet är superb är det inte någon modifier på landning heller så att farma spp med ett träd är alltså 4+ 3+. Med RR och Loner 4+ är det 53% att lyckas. I BB2020 är Halflingträd dessutom Loner 3+ villet innebär att man lyckas typ 60% vilket ju är ganska hyfsat.
Fast på sidan 53 i BRB så står det att "if the roll is a natural 6, the throw is superb."
Dvs bara på en 6a.
Plus att halfling träd har ingen Loner, varken i 2016 eller i 2020 ;)
:)
I min bok står det "If the Passing Ability test is passed, or if the roll is a natural 6, the throw is superb" på sid 53. Eftersom träden har passing 5+, plus Strong arm (+1), så lyckas passnings testet på en 4+!
Toppen med ingen Loner - Halflingträden är numera SPP-maskiner!
Faasiken, du har ju helt rätt! Jag tar tillbaka mitt tidigare uttalanden och skrattar elakt och hotfullt när jag planerar att ta över planen med flings igen!
Jag och @Glyssner tar vår match på måndag. Nuffle tyckte visst om att se humans vs imp nob så det blir en sån match igen.
Nu har vi äntligen en supersnot i ligan. Dauntless och tentacles. Han har också jobbat sig in på listan över spelare som orsakat flest Cas. ❤
Äntligen!
Monkeybone vs Hochland Highborns
Human vs Imp Nob
@DavidD vs @Glyssner
0-0
Då var det dags igen. Vanligt bondefolk vs adel. Då båda lagen festat loss kvällen innan (på billigt öl resp dyrt vin) fick båda lagen spela med journeymen.
Adeln mutade såklart domaren och började med bollen. Efter att ha knockat 2 journeymen direkt hade de spelarövertag och rörde sig mot mål. MB bråkade och ställde sig ivägen men hade återigen inte lärt sig hur fend (får jag inte på? Vafalls!) eller hur Stand Firm (flytta pårej! Nähä?) fungerar och trots att de lyckades trycka tillbaka HH lite lyckades deras bollhållare dodga ut, blitza sig igenom och såklart ramla i backen på sista steget in i mål. Rykten går det var någon i publiken som slängde en rutten fisk på honom.
Stora i truten och kaxiga att börja med bollen gör MB en stabil förstarunda och tro sig sedan ha matchen. Men HH drar fram en Bodyguard som springer hela vägen och välter omkull MBs bollhållare. MB tycker han är dum, plockar upp bollen och efter två 2dice block och 1 3dice får de äntligen omkull honom och SPRINGER! Med blodge försöker MBs catcher ta sig mot mål men HH lyckas få ner honom. MB gör en blitz framåt för att rensa och plocka boll, men lyckas inte.
Efter att ha kommit fram till att de inte kan göra mål börjar HH bråka och knuffa, men med dubbelt så många fans tar publiken hand om stackaren som blev utknuffad i publiken.
Båda lagen muttrade lite över att inte gjort mål, men fansen hade tydligen betalat massa pengar (måste varit adelns, böndernas fans har inga pengar) så båda lagen fick pengar nog att anställa var sin orge.
snabb fråga, jag ser att det är flera lag som har fått "Collectors card" achivement trots att man inte har bild på spelarna.
Är detta något som man har ändrat på?
snabb fråga, jag ser att det är flera lag som har fått "Collectors card" achivement trots att man inte har bild på spelarna.
Är detta något som man har ändrat på?
Jag har för mig att vår kära Head Commish drog ner lite på kraven för i år. Om jag minns rätt så satte han kravet på lagbild och logga. Och buffade sedan belöningen med att man helt får välja vart MVPn ska landa.
Sen vet jag att några av våra unga och överambitösa gröngölingar har gått all in på spelarbilder på alla positioner. :P
Jag kommer föreslå att vi tar bort "Collector’s card" på nästa spelarmöte. Eller, snarare, ta bort in-game-fördelen. Stickern är cool. Men MVPn känns lite meta.
Kan man fortfarande lägga bounties på spelare i sin egen divison? D.v.s. några extra slantar för den som dödar eller retirar en viss spelare.
*sneglar på @Ionas sjuka Gutter Runner som har gjort 8 TD på 3 matcher.*
Håller med Grumplekins. Ursäkta namnet.
Tycker dock att laget kan få några tusenlappar för jobbet med logga och lagbild.
Mean Bay Attackers vs Dark Experiment
0-2 TD
0-6 CAS
Det var en vacker dag när Mean Bays tappra gossar skulle möta Dark's nedslagna mörkalver.
Två förluster för Dark Experiment skulle vändas så en ny galen häxa anställdes till laget för att skapa magi!
Tyvärr började nyförvärvet med att tjafsa med domare innan matchen vilket resulterade i en utvisning !!
Resten av laget tog detta på "rätt sätt". De visste att de inte kunde spöa upp domaren så de tog ut all aggression på Mean Bays spelare.
4 CAS på 4 rundor och TD för Dark Experiment var ett faktum.
Mean Bay ställde upp i 8e för en gratis slakt av de tre "självuppoffrande" grabbarna som anmälde sig "frivilliga" efter att ha hotats av resten av laget... Tyvärr (för Mean Bay) var Nuffle så pass charmerad av Dark Experiments skamlösa smörande så han skonade alla alver (under i princip hela matchen).
Mean Bay startade med bollen i andra och tryckte fram, ena catchern redo för en sprint på flanken.
Nuffle var dock som sagt på DE:s sida och ville annat, en handoff under Mean Bays anfall resulterade i en studsande boll som landade hos en mörk alv!
Chansen att punktera matchen hade kommit och 2 CAS till blev alldeles för mycket för Mean Bay som kämpade tappert in i det sista men tyvärr bara kunde se på när Dark Experiment gjorde sin andra TD.
Bra match, som tyvärr visade vikten av Nuffles favör..
Rykten går att Mean Bay har approcherat diverse muskelstinna Ogres för förhandling om kontrakt.
Dark Experiments lineman DarkHeart blev så inspirerad av våldet att han numera är orädd (Dauntless).
Detta ledde till att stjärnblitzern LightsOut tänkte att även han vill vara orädd och tänkte att han måste lära sig från början och följa DarkHearts exempel och bli bättre på fult spel för detta är uppenbarligen vägen till mod ;) (Dirty Player)
Var det någon av er som petade ner mín snotling från Top casualty Inflicter listan? 😠
😅
@Ionas kan ha varit mitt snötroll Big-boy Rune
#förlåt
@Ionas ta det på plan dvs bounty på @Morn82