Season 33, Round 2, klart senast 2021-09-19
Skamlös bumb
Grupp A
Eldar Supremes - Feeding 9 to 5-- -
Bogville Princessess - Makhbul Buldukh-- -
Odenskins - Lustrian Lackeys-- -
Darkside Powboys - Lean, Mean Frightnin...-- -
Grupp B
Chelosu Bats - Hell Pit Harriers-- -
A Few Frenzy Men - SWIP Snotarna-- -
Undead Underdogs - Reikland Rejects-- -
Badlandz Gatorz - Naccaroth Privateers-- -
Grupp C
Hockland Highborns - Mean Bay Attackers-- -
Dark Experiment - Stoneridge Herons-- -
Örk Pojkarna - Nobleees-- -
Green Giants - Monkeybone-- -
Matchrapportering (Om inte hemsidan är uppe) sker här, med läsbart foto på matchrapport.
Comments
Sajten är igång igen.
verkar va nere igen
Dark Experiment - Stoneridge Herons spelas på Theodoras tisdag 14/9 med start kl 17:30.
@Glyssner vi ska mötas nu i andra rundan. Jag hittar inga kontaktuppgifter till dig - du får gärna skriva dem här i tråden. Jag möts gärna nästa torsd (16/9) på Alphaspel-kvällstid alltså. Mina kontaktuppgifter ligger uppe men är i alla fall: tel:0768726367 mail: mattias.hv@gmail.com
Hörs och ses!
@Lockmund Jag insåg att vi har väldigt kort tid på oss för omgång 2. Tror du vi kan spela en försenad match på torsdagen 23/9?
Mitt lag har hela 5.000gp i treasury men ändå önskar sidan att jag ska rulla för Expensive Mistakes?
Går det att kringgå detta?
Jag kollade adminsidan för ditt lag. Där står att du inte behöver slå för expensive mistakes. Kan du kolla en gång till om det behövs?
Yes ser ut att vara borta!
Najs!
Någon som har kontaktuppgifter till @Glyssner ?
Edit:
Sorry; såg nu att hans mailadress kommit upp i kontaktlistan.
Bör funka @Duckwing . Det mest pålitliga sättet att nå mig är via lockmund@hotmail.com .
Jag kan inte få tag på @Glyssner . Jag har skrivit här, mailat, messat och ringt honom. Vad händer om det inte går att få till en match?
@Quencher om du försökt få till en match men inte fått svar vinner du automatiskt på en walk over. För exakt hur det funkar är det nog bäst att @Juiblex svarat på
@Quencher, Fortsätt att försöka att nå honom, men skulle det inte lyckas så kommer du att vinna på WO (vilket jag administrerar).
@Glyssner hur går det för dig?
Dark Experiment vs Stoneridge Herons
1- 2 (1-0 CAS)
Ett något decimerat Dark Experiment (4 nybakade amatörer behövdes lånas in inför matchen!) började matchen med bollen och chockade med en blitz som omedelbart hade ihjäl (DEAD!) en av Stoneridge blitzers!
Glada i hågen stormade alverna fram men mötte raskt på patrull..
Efter ganska mycket grötande och böljande fram och tillbaka lyckades Dark Experiment tillslut släpa bollen över linjen och 1-0 satt.
Stoneridge tog emot bollen, fumlade lite när det gällde att plocka upp denna (Stoneridge var ungefär lika dugliga på att plocka upp bollar som Dark Experiment var på att dodga... dvs inte alls.. blev tillslut lite tragikomiskt åt båda hållen..) men tog sig sakta men säkert framåt.
I sista rundan under första halvan lyckades Stoneridge bryta sig loss och passa en blitzer som ställt sig påpassligt på mållinjen. Mycket snyggt spelat och 1-1 satt!
Andra halvan handlade mest om att gröta igen men Stoneridge tryckte säkert in en TD och 1-2 var ett faktum.
Med 4 rundor kvar startade Dark Experiment sitt anfall och tryckte på (för?) hårt!
Diverse grötande (igen!) ledde till möjlighet för alverna att utjämna i sista draget. "Bara" en två tärnings block för att flytta en motspelare samt en en-tärnings block (med block) för att surfa en ogre för att sedan plocka bollen med sure-hands-killen och springa i mål.
Nuffle ville annat och det blev both down i första läget och matchen var slut...
Spännande, grötig, kul och svettig match! Hatten av för Stoneridge och kreativt spel!
Tack för en väldigt bra rapport och väldigt trevlig match! Det var superkul!
Jag fick tyvärr inte ngt mail att matchresultatet behövde godkännas.
Det här är dock mot möjligt att det är min gmail som spökar. Funkar det för er andra?
Edit: dock funkar mail med att matchresultatet är fixat.
@Lockmund Okej. Du vet att du kan ställa in så att du får mejl när någon @:ar dig här?
@Juiblex jag antar att @Glyssner lämnat WO nu när han inte visat livstecken trots att jag försökt nå honom i en veckas tid och tiden för rundan snart är slut. Har du hört om han hoppat av ligan? Trist...
@Glyssner har aldrig loggat in på ligasidan.
@Quencher tyvärr inget tecken från honom och som @Pellevin säger så har han inte logga in på sidan..
skall försöka att nå honom idag!
Green Giants vs Monkeybone
Khorne vs Humans
0-1
4-1
GG började med bollen och slog en lineman från MB så hårt att han grät och gick hem. Deras Bloodthirster var det, och han fortsatte bråka tills människorna tog sig mot till att jaga demonen och sparkade och slog honom så han blev knockad.
Sen lyckades de få omkull bollhållaren men det var stark sol så de snubblade flera gånger på vägen (rush reroll) och snubblade igen när de skulle springa in i mål.
Halvlek 2 börjar med en pitch invasion, MBs fans var det som jagade demonen denna gång. Två rundor senare vaknar den till liv och jagar igen. Livrädd då snubblar MBs bollhållare när han försöker fly från den, men MB lyckades få tag i bollen o springa i mål.
En riktigt tight match med bra och dåliga rolls år båda håll. Missade ett mål med en misslyckad 3+ med dodge skill roll, men hade tur som lyckades få bort Bloodthirstern både på knock och pitch invasion. Till slut visade det sig att catcher med move 8 var för snabb för Khorne med move 6 att komma ikapp.
Block och Fend som random skills på pit fighters. Vågar inte slå random på Herald och Bloodletter.
@Pertan Noterat att du "tagit" frenzy på nästan alla dina Dark Elves. Du har inte funderat på att göra det lätt för dig och spela Khorne istället? 😂
@Ionas ja det blev visst så att dom har blandat Khaine med Khorne av nån anledning... :P
Gjorde dock misstaget igår att randomisa på General med blitzern istället för i Agility men men :)
Då börjar runda två lida mot sitt slut....
Vi har två matcher som kommer att släpa något, men båda matcherna kommer att spelas inom närtid och påverkar inte torsdagsspel för runda 3!
Väldigt kul att se så många spelande på alpha igår!
Då var det dags att börja boka sina runda 3!!
Play Ball!
Tack @Glyssner för en bra match.
Här kommer matchrapporten som ligger uppe på Stockbowlsidan:
Hochland Highborns - Mean Bay Attackers 0-1 (0-2 CAS)
Match notes:
Det var en klar och fin dag - perfekt för blodsport. Hochland Highborns tog emot bollen i första driven och tryckte upp längs sin vänsterflank. Attackers lyckades dock stoppa upp anfallet kring mittplan och knockade ut en av Highborns bodyguards. Han landade så illa att han inte kom på fötter mer under resten av matchen trots att Highborns köpt på sig en rejäl Bloodweisertunna från vilken de regelbundet hällde öl över den uppsvällda lealösa kroppen. Därefter hamnade bollen på backen och ett par knockouts till från Mean Bay tillsammans med en dubbelknock i slutet av halvleken mellan Attackers köttigaste blitzer Solomon Burzurke och Highborns bodyguard Otto Isenfaust - i vilken Solomon la hela sin imponerade kroppshydda över Ottos arm och krossade den - resulterade i att scoreboeardet var orört i halvtid.
Ottos öde påverkade Linewoman Katz (som tycktes ha ett gott öga till Otto...) så till den grad att hon kort före halvtid utan support sprang fram till en liggande Attackerblitzer och stampade dennes i ansiktet. Ansiktsmasken skyddade blitzern men domaren Öygull Öygullson blev vansinnig och utvisade Katz.
Mean Bay tog därför emot bollen i kraftigt numerärt överläge i andra halvlek och de kändes nästan arroganta när throwern Maraudgers passade en onödig kompispass till catcher Farthest i backfield. Därefter påbörjades en långsam drive upp mot end-zone. Highborns gjorde några tappra försök att stressa bollhållaren och kom nära vid ett tillfälle, men det numerära övertaget gjorde det svårt för dem att förhindra touchdownen - blitzern Thruston Goore fick bollen i end-zonen i turn 7. När Highborns fick bollen blev det time-out och de vann en extra turn. Detta tillsammans med att bollen studsade av planen när Attackers kickade gav Hochland läge till kvittering - och de kom nära innan Attackers blitzade bollen ur händerna på Helmut von Kartoffelkäse och därmed säkrade segern
Bra jobb (nästan) alla!!
Den 19de har passerat och vi har nu endast en match som släpar, men som är planerad att genomföras nu på torsdag...
Kämpa!!