Problem att nå stockbowl
Hej,
Det har varit lite problem med att nå domänen www.Stockbowl.bbleague.se!
Använd följande adress istället, www.Stockbowl.bbleague.net!
Tydligen kör båda domänerna mot samma fysiska server på webhotellet och det orsakar problemet.
Båda domänerna skall fungera nu (men taffligt), Casper arbetar på detta.
Comments
Jag upplever att de här problemen började i samband med att Juiblex tog över ledarbindeln...
Mer dåliga nyheter tyvärr. Efter lite omladdningar kom jag in på sidan men den hävdar nu att mitt lösenord är ogiltigt, jag snackade med @Glyssner för att kolla att om det va ett SBS problem i min ände men han mötte samma sak.
@Ionas kontrollerar du detta?
De dåliga nyheterna är att sidan verkar ha raderat profilerna.
De goda nyheterna är att... inga nyheter är bra nyheter?
Jag har mailat @Glyssner och @Veldare om en tillfällig workaround. Ska prata ihop mig med Anders och Jan om en officiell nödlösning. Mer om det senare.
Missförstod, inget att se här
Min profil går att logga in på åtminstone
men kan du köpa spelare till ditt lag? Jag kommer oxå in på sidan men när jag ska köpa spelare till laget så blir jag utkastad och sidan säger att jag inte har tillåtelse att vara där... TT
Man får bara spela med de spelare man lyckats köpa innan torsdag. Det är det enda rimliga.
/Nyaga (som köpte in alla spelare för 2 veckor sedan)
Ok, då blir det två rerolls och elva journeyhobgoblins för undertecknad. Det kan ändå inte gå sämre än det gjorde i Ludvika.
@Pertan Du har rätt. Så fort jag vill gå till någon annan sida än den första så är jag utloggad igen
Jag lyckas köpa ungefär var femte-sjunde gång.
oftast utslängd. Har bara fem linos kvar. Men behöver pausa lite för min inre själsfrid.
det är lite bingo om spelaren dyker upp på roster eller om det blir error 503
Mitt råd till alla är att avvakta just nu. En åtgärd som kan föranleda att alla måste köpa om sina lag är eventuellt på gång. Ge oss i styrelsen till imorgon innan ni försöker igen.
Ni kan chilla lite med lagskapandet lite. Öppnar en ny tråd om hur vi löser skiten för omgång 1 om några minuter.
Kanske dags att byta lösning. Det har ju strulat i c.a två år nu.
???
Tourplay är ett alternativ, men skulle kosta uppemot tre gånger så mycket enligt mina beräkningar. Vi ska se om vi kan få det att funka nu, men jag tycker det här är sista chansen för Casper.
@Duckwing Kan bli aktuellt. När Grumplekin gick igenom möjligheterna så lät det som det skulle kosta ungefär lika mycket som nu att ha en liga igång men att det skulle dra iväg om vi även kör Open och 7evens. Vi har också Casperlicense till årskiftet(?) och då skulle vi ligga ute med dubbla licenskostnader. Men visst, något måste göras.
@Ionas inlogg verkar funka nu
Men inte nu. Kommer inte ens till sidan längre (var inne för 1 timme sen).
edit: Nu gick det igen.
Jag kommer inte ens in på siten..
Lyckades lägga in grupperna nu på morgonen!
Runda 1 skall in under dagen, när jag också kommer in….
Jag sitter och väntar på att komma in nu. Det tar väldigt lång tid men den har inte sagt error än...
nope, men min webläsare har försökt komma in sen kl 8..
Om det blir så att många matcher inte kan rapporteras pga fortsatta problem så kan plan A 1.5 vara att använda google sheets, t.ex låna denna lösning: http://www.sann0638.co.uk/bb/sabbo/ för att registrera matcherna och statistik tills stockbowl-sidan börjar bli mer pålitlig igen.
Tack @Duckwing . Jag ska kika på den när jag är klar med att försöka tejpa tillbaka mitt hår på skalpen.