Berlin Rumble, 4:e och 5:e september
Rules
BB 2020
Venue
Roster
TV 1.100.000 gp
TIERS
TIER 1 (6 skills, only primary, no stacking): Amazon, Chaos Dwarf, Dark Elf, Dwarf, Lizardman, Orc, Undead, Wood Elf, Skaven, Norse
TIER 2 (7 skills, one secondary, no stacking): Elven Union, High Elf, Human, Imperial Nobility, Necromantic
TIER 3 (8 skills, one secondary, stacking allowed on one player big guys excluded): Black Orc, Chaos, Chaos Pact, Khorne, Nurgle, Slann, Vampire, Tomb Kings, Underworld, OWA
TIER 4 (8 skills, two secondary, stacking allowed apart from big guys): Goblin, Halfling, Ogre, Snotling
- Stars are only allowed for Tier 4 (one star max.)
Tiebreakers
1. opponent score
2. net td
3. coin flip
- hygiene concept will be sent to all coaches two weeks prior to the event and has to be respected
- admission 10€ (includes NAF-membership for new coaches)
- 32 coaches allowed
- prices for winner, runner up, most TD, most CAS, best stunty, wooden spoon, best painted
-5 games starting 10.00 hrs on both days
- sign up via email to volkajo@gmail.com and make sure to include coach name and NAF number
- roster deadline is on August 27th
Comments
Lite i tajtaste laget! Men hade varit skoj att komma ner en runda framöver. 😊
@pedda håller med tjub om framförhållningen, kan tänka mig att hitta en turnering längre fram och komma ner!
alltid kul att lära känna och spela mot flera motståndare!!
Ja, det blev tajt @tjub. Lokalen var endast ledig denna helg och annars uppbokad. Sen kan reglerna här i Tyskland när som helst ändras, så lika bra att köra medans det går.
@Juiblex @tjub jag ska försöka ha mer framförhållning nästa gång 😊
Ser kul ut. Lite för tajt denna gång, som flera redan sagt. Ni tyskar har en lite annorlunda syn på hur tiers ser ut numera än vad jag har. Jag gissar t ex att humans knappast är sämre än Wood Elves numera. Och High Elves på samma nivå som Necromantic ser också lite märkligt ut.
En annan Tiergarten helt enkelt.
Tack för mig.
Jag håller med helt, men det är inte jag som organiserar @Pellevin.
Personligen så tycker jag att det är för tidigt med tiers eftersom det inte finns tillräckligt med data att basera tiersen på. När jag organisera tänkte jag köra utan tiers.
det jag funderar mest på är antalet matcher. kommer en spela 10 matcher?
"-5 games starting 10.00 hrs on both days"
eller hur ska en annars tolka det här? :P
men ja, lite för tight men jag ser fram emot att komma ner och spela någon gång i framtiden @pedda
@pedda Förstår det! I rådande läge är det kanske lite svårt, men jag och min bror pratade faktiskt nyligen om att dra ner till Tyskland och spela något. Han bodde i München innan, och hade säkert fått med oss någon mer från GBG eller Malmö. Men krävs nog någon månads heads up iaf för att få till. :)
@brocCooLi Jag trodde samma sak, men kollade matchsschemat och där framgår det att det är fem matcher. Tre lördagen och två söndagen.
Jag siktar på att organisera något nästa år (med mer framförhållning) och kommer att informera här i god tid.
Vore kul att se några bekanta ansikten då :)
@tjub klart att ni ska komma ner ett gäng då (och göra stan osäker?)
@brocCooLi mina barn sa ju förra gången du var här att du fick Komma tillbaka, så det är nog inget som står i vägen för ett nytt besök
@pedda bättre betyg kan en inte få!
Med litet framförhållning kan jag säkert planera in en Berlinresa nästa år.