Två nya spelare
Hej alla,
Jag och en kompis kände att vi inte hade nog med hobbies redan så nu sitter vi och limmar figurerna från grundlådan och ska strax prova en match.
Vi skulle gärna ta en testmatch eller tre mot någon som vet vad hen sysslar med och som inte har ett problem med dumma frågor. Vi spelade några strömatcher under tidigt 2000-tal så vi kan väl tolka en blocktärning men där slutar i alla fall mina kunskaper.
Vi är också sugna på att ställa upp i ligan som börjar snart, någon måste ju ta jumboplatserna :)
Comments
Hej! Kul och välkomna! Kontakta @Juiblex om ligadeltagande!
det borde inte vara några problem att köra nån övningsmatch - ofta folk på plats på torsdagar.
Superkul. Vi kommer nog (inget spikat riktigt ännu) starta upp inom tre veckor. Så vi kan säkert ordna upp en eller ett par testmatcher innan dess.
Om ni vill så kan ni messa mig eller @Juiblex : Önskat coach-nickname, önskad ras, och lagnamn till mig så lägger någon av oss in er i systemet redan nu.
Jag tänkte dyka upp på Alphaspel på torsdag. Är det bara att gå runt och se vilsen och rädd ut tills någon snäll farbror säger att han har jäääääättemånga plastfigurer och joltcola ute i sin skåpbil eller finns det något annat sätt att hitta er? Från vilken tid brukar det finnas någon där?
Hej @Glyssner,
Då vi inte har kommit igång med höstsäsongen ännu (mera info inom kort) så är det inte säkert att det är några på plats nu på torsdag.
När säsongen är igång så brukar det vara folk som spelar från ca 17:30 och framåt.
Lättast att hitta oss är att leta efter bord där endast två personer sitter och där något som liknar en amerikansk fotbollsplan är på bordet (stora rummet rakt in från entrén).
Nu under beta open så har det bokats matcher lite närsomhelst och inte alltid på alpha, Theodora (Fridhemsplan) har också varit ett populärt ställe att spela på….samt hemma hos varandra…
Jag kommer att sätta mig med Open ansvariga nu på torsdag klockan 11 på alpha, men då ska vi bara prata ihop oss om regelpaket och sådant samt bestämma när vi sparkar igång allt.
Du är välkommen förbi då om du kan, men det är inget spel från min sida då.
Jag brukar försöka lira varje torsdag på alphaspel. Starttid kring 18.