Ungdomsdrive för Blood Bowl under höstlovet (lördag alt söndag 6-7 nov på Alpha

Halloj alla!

Skulle det finnas intresse för att under en dag (eller två) spela en massa Blood Bowl 7-style?

Jag tänkte att vi kör en drive på Alpha (om det går) där vi spelare med och mot eventuella intresserade nybörjare och med lite tur värvar några nya coacher till Stockbowl.

Tror att köra 7-evens för både tid och kunna spela så mycket som möjligt.

samtidigt som några spelare så kan vi även visa upp den andra sidan av BB, dvs målandet (och att det endast är 11-16 figurer som behöver målas) och givetvis även presentera den (o)vänliga turneringsformen och NAF.

Finns det intresse för något sådant i Storstaden??

Comments

• Åsikter från utanför storstaden, tycker att det låter som en galant ide som hobbyn definitivt behöver här i Sverige. På rak arm kan jag ju nämna mig och Cynial som de enda ”unga”, vilket jag tror kan vara lite bidragande till bristen av unga. Men både jag och han blir ju gamla och grå för var dag som går. Kanske finns flera unga ligaspelare jag inte har träffat, who knows

kan även oinbjudet visa möjligheten att jag kanske kan delta och se ung ut, lite som fönsterreklam om det så skulle önskas

• @Drexxl och @Chrixx min tanke är lite som jag såg Norrköping göra reklam för i deras lokala spelförening, dvs hitta ett format som passar dom flesta, spela BB och förhoppningsvis locka till sig lite nya coacher (juniorer som seniorer).

Skulle några coacher från ytterområden och byar vilja delta så är dom givetvis välkomna, skall fundera om vi kan hitta på något evenemang som kan locka hit er också!

Men målet är att få dom som gillar Fia-med-knuff och schack att hitta spelet, eller 40K spelare som har ledsnat på att måla 400 miniatyrer för att få en armé…

@grumplekins hade samma tanke innan the year of the Nurgel startade så kommer att samordna med honom också.

Tar tacksamt mot tips, förslag och tankar från alla!

@kaju vill helst inte att detta krockar med det som du planerar, men känner att höstlovet har företräde för ett sådan drive… :-)

• Bra idé!!

Är det höstlov för mina kids är vi nog bortresta, är vi inte det är jag på!

Någon får introducera mig till 7s bara :D

• @Chrixx nästan samma som vanligt!

Fast istället för 11 spelare och en massa onödiga RR, endast 7 spelare och väldigt dyra RR (sjukt förenklat….) :-)

Sign In or Register to comment.