Spelarmöte inför säsong 33

Hej.

Vi bör ha ett rådgörande spelarmöte inför säsong 33 så att head commish vet spelarnas vilja och kan ta med de i beräkningarna innan maktfullkomligheten tar överhand. Förhoppningsvis kommer vi att ha mötet och en ny Head Commish Inom Kort(tm).

För att mötet ska gå så snabbt och smidigt som möjligt så får ni gärna lyfta och dryfta frågorna i denna tråd redan nu.

Comments

• Jag kan inleda med att jag tycker:

Vi ska spela med reglerna i grundboken rakt av. Samt med den FAQ och senast publicerade errata. Och att vi ska anamma framtida errator direkt efter att de publicerats.

Vi ska ha 7-8 omgångar plus slutspel precis som tidigare.

Alla startar om med nydraftade lag. 1 lag var.

Redraft för säsong 34 kommer ske enligt grundreglerna.

Death zone 1 kommer inte gälla under hösten.

Frågor jag tycker bör diskuteras men inte vet vad jag tycker:

Open, ska Open fungera som tidigare? Ska man kunna flytta lag från Open till vanliga ligan som tidigare? Hur många lag ska man få ha?

Vi kanske redan nu ska diskutera hur vi gör med eventuella WO's. Det kan bli mer Coronaproblem i höst och det vore bra om vi redan nu sätter förutsättningarna för eventuella uppehåll.

• Bra att denna tråd startats.

Jag tycker om att ha många olika lag. Och jag har flera gånger använt detta genom att i sista stund byta lag i ligan för att någon annan skall kunna spela sin favoritras.

Om lagen som spelas i Open inte kan flyttas över till ligan finns stor risk att Open minskar avsevärt i omfattning. Innan vi fattar beslut i den frågan bör vi avgöra vad syftet med vår förening egentligen är. Jag tycker att det som är prio ett för oss är att det spelas mycket BloodBowl. Och det spelas antagligen mycket mer om det finns en koppling mellan ligorna.

Sedan vill jag påminna om att det är bra om den som planerar denna säsong tar med SnowBowl i beräkningarna då slutspelsdatum beslutas.

• Hur många lag tycker du att varje enskild spelare ska kunna ha? Bör det kosta extra som tidigare? Bör vi styra upp vilka som skapar lagen? Finns det risk någon risk för missbruk? (Jag har inte tänkt igenom frågorna. Kastar bara ut dem)

• Jag anser att nuvarande antalet har fungerat väl, dvs 3 lag och sedan kan man köpa till extra platser.

Ett lag för ligaspel samt två lag på tillväxt.

Det som jag tror har missats är dock själva betalningen av årsavgift samt för extra lag.

Här borde det finnas rum att skapa en bra rutin för Head commish och kassör att se till att pengarna rullar in

Sign In or Register to comment.