Feldherr
Med tanke på att hösten ser ut att öppna upp för lite table top så måste jag försöka hitta något att frakta omkring laget i. Feldherr verkar ju käckt, men vilken storlek bör jag ha på själva slotsen? 35, 40 el 50?
Med tanke på att hösten ser ut att öppna upp för lite table top så måste jag försöka hitta något att frakta omkring laget i. Feldherr verkar ju käckt, men vilken storlek bör jag ha på själva slotsen? 35, 40 el 50?
Comments
Skulle säga att beror lite på om du kör med nya måttet på gubbarna eller gamla GW standarden. Med nya figurer skulle jag nog rekommendera stl 50 annars 35..
Lite beroende på tycke och smak….
Jag personligen har två av deras väskor (Mini och Mini Plus), en mindre väska för ett lager (50mm höjd) samt Mini Plus för 3 lager.
Anledningen för mig att ha dessa är att jag har samtliga mina lag i liggandes (lagvis) i egna foams, vilket underlättar om jag vill spela något annat lag, då byter jag bara till det lag jag behöver och lagringen av lagen är skyddade och organiserad.
För det mesta använder jag endast Mini Plus väskan, då jag får plats med allt som jag vill ha med mig till en match/turnering (understa lagret: Dice tower, tärningar, markörer samt 2 slots för big guys, mellersta lagret: 12 slots för starplayers och supporten staff samt 2 slots för big guys, Översta lagret är det lag som jag spelar).
Mini väskan använder jag för det mesta om någon vill låna ett ett lag eller om jag spelar med kompisar som har allt och då slipper jag bära på den större väskan.
Gällande tjockleken på foamen så är det lite beroende på vilket lag du har och vad du känner för….
jag har några foams med 35 och 40 (som jag försöker fasa ut) men som är perfekt för mitt dvärglag/snotlings (små baser och figurer), med en 50 så skulle jag kunna få plats med två figurer i varje slot (16 slots), men jag har valt att försöka standardisera på deras 50 foam (då dom nya figurerna är lite större 40mm baser).
Här är en bild på hur det ser ut i mitt skåp…
Använder nästan uteslutande den foamen med 16 slots som jag sedan ändrar för att rymma lagets big guy…
Det var mina tankar och hur jag har gjort….
Hoppads det hjälper!
Det finns ganska många som är gjord för speciella lag annars.
Annars gillar jag deras 16 slot som är gjord för Blood Bowl.
jag köper nästan alltid de som är ett rutnät och du plockar ut bitarna själv. på det sättet 'formar' jag varje foam efter varje lag. men är ju också en smaksak.
Tack allihopa. Då får det bli en mini-plus och några 35mm. Förmodar att jag ska ta en 50mm så man får plats med big guys och lite dice och liknande.