NAF: Det blåser upp till myteri!

Hej allihop! Har varit lite låg ett tag men på väg uppåt! Tjoho! Så för min comeback till SweBBA och som NAF-representant tycker jag att vi ska slå på stort och ställa till med MYTERI i landslaget!

Haha, nä men så alvarligt kanske det inte är. Eftersom inte Polenäventyret för oss aldrig blev av, känner @Ozt att vi borde överväga en ny uttagning av landslaget och då bör vi börja från ruta ett. Därmed slänger jag ihop en liten undersökning hur ni i communityn känner för detta efter Ozts önskemål att det bör genomföras. Jag kommer lägga upp en liten ”Poll” där ni kan rösta, men jag ser det mer som en öppen diskussion där alla ska få säga sitt. Ifall myteriet lyckas att genomföras börjar vi från ruta ett med en helt ny uttagning av kapten. Ifall vi har svenskariksdagen som förebild så kanske vi röstar in Ozt som kapten efter myteriet i alla fall. Ifall vi har någon som känner starkt att den vill vara lagkapten kan det vara tillräckligt för en ny omröstning om kapten *tiitar på dig Kaju, vet att du är sugen*.

Så berätta gärna om er tankar. Ifall ni är nya men vet inte om ni kan påverka, diskutera gärna lite med de inbitna SweBBA-coacherna, de är väldigt snälla (förutom för Pellewhine…). Viktiga är att vi har en öppen och görgo konversation kring Blood Bowl och hur vi får ihop ett fint landslag.

Poll:

https://strawpoll.vote/polls/kuoopwn0/vote

Det var allt från mig!

//inforthepain

Comments

• Min första tanke är att nu när det både har varit lång paus för många samt ny edition, kanske det skulle passa att göra ett nytt uttag efter dessa nya förutsättningar.

• @Drexxl Landslaget är struket och kommer tas ut på nytt.

Den här frågan gäller endast lagkaptenandet var tanken.

• Ah, ber om ursäkt om jag var otydlig i mina ordlekar. Myteri syftar på att det endast rör kaptensspoten då vi redan i laget har fått gå av plankan.

Men om Drexxl syftar redan på det är det värt att ta till sig att nya tider kanske kräver nya tag :).

• Tycker ozt måste få chansen att göra bort sig innan vi väljer att byta ut honom. #teamozt

• +1 på skulds inlägg.

• Jag tycker att @ozt ska sitta kvar, men att man tar ut ett nytt lag till Malta 2022.

• jag har hört att det var @Ozt som satte igång covid19 för att pressen på honom som kapten blev för stor.

• Instämmer med Skuld (konstigt nog).

• Om 0zt fortfarande vill var kapten så är jag för, av samma anledning som föregående talare

• För att Pidpad håller med Skuld?

• Det är väl ett konstigt nog skäl?

• Om man nu är van att läsa regler med konstiga syftningar (ähum) så bör ni se att när jag syftar på ovan talares anledning och att ovan talare säger sig hålla med Skuld och ni sen läser vad Skuld skrev så är anledningen: Tycker ozt måste få chansen att göra bort sig innan vi väljer att byta ut honom. #teamozt

• Jag håller med om att @Ozt ska få utöva sin roll som kapten, som vi redan har röstat fram. När stänger omröstningen, dvs när blir det klart om så är fallet?

När börjar uttagningen av landslaget för Malta 2022?

Hur kommer processen att se ut?

Kommer du ändra något @Ozt, om det du förblir kapten?

• Det verkar på omröstningen som @ozt sitter kvar. Det viktigaste som jag ser det är att det kommer upp en struktur för hur uttagningen till EuroBowl i Malta kommer att ske. Då vi har bytt regelsystem och det inte har ordnats så mycket turneringar den senaste tiden har vi i dagsläget inte så mycket att gå på.

@inforthepain Har vi något datum på när vi känner oss färdiga med att välja lagkapten så att vi kan gå vidare?

• edited July 2021

@Melisqus Regelbytet har inte inneburit att detta är en helt ny situation. Du vet mycket väl att skillsetet som bygger en god coach är identiskt med situationen före BB2020.

• @Pellevin jag tror att vissa coacher har lättare att komma in i de nya reglerna än andra och att spelsättet på vissa lag har ändrats väldigt mycket. Men givetvis är de taktiska och strategiska bitarna kvar.

• Plancks Princip!

Ut med allt gammalt dött kött.

Bygg ett nytt landslag runt Drexxl. Han har visat att han kunnat anpassa sig till den nya situationen.

• @Melisqus Jag tror förändringarna i resultatlistorna är försumbara. Det är samma spel med nytt smink. Och jag vill hävda att resultaten från de två turneringar som hittills hållits stöder detta synsätt.

• edited July 2021

Jag instämmer med @Pellevin

Dock tror jag att raserna som tas med i landslaget kan ändras något, vilket i sin tur kan påverka urvalet

• Min plan i nuläget är att köra på performance rating så gott det går. Men eftersom jag nog måste bestämma mig i mars för att ge folk tid att boka in ledigheter och annat så kommer det att bli färre resultat att basera det på än vanligt.

Och sen tillkommer komplikationen med att jag är rätt säker på att det är ett helt annat spel när star players är inblandade. Vilket nog kommer att påverka om en coach som bara kan prestera med stars kvalar in om de är förbjudna.

Uppmuntrar alla som vill med att spela massor av turneringar så att vi både får övning och en större mängd data att basera urvalet på!

Sign In or Register to comment.