LEAP!

Hur funkar Leap i Blood Bowl 2020?

Om en Wardancer (AG 2+) leapar in i en cage med 3 tackle zones. Vad lyckas den på för tärningsslag?

Comments

  • Jag skulle säga 4+. (2+ag -3tackle zones +1 för leap)

  • @Pertan verkar helt rätt, dock så ger inte leap +1, utan snarare +1 tackle zone.

    inga tackle zonens inget plus….

  • Jag skulle säga 3+.

    AG2+, -1, for a minimum of -1. alltså det kan inte gå lägre än -1 för det är minimum

  • hoppa över liggande spelare ger -1 för varje spelare som markerar i rutan som hoppades från eller från rutan du hoppar till, det som är mest används.

    med leap så minskar du modifikationerna för att hoppa över liggande/stående spelare/ruta med 1 (till ett minimum av -1). så hoppar du över en liggande spelare in i två zoner så blir det -1 istället för -2.

    så om du använder leap för att hoppa in i 3 zoner får du -2 på slaget, eftersom leap minskar modifikationerna med 1.


    så 4+ behöver du slå precis som Pertan och Juiblex skrev.

  • edited June 2021

    Vi hade samma diskussion i tLoEGBBL tidigare, landade också i att @kajus Wardancer landar på 4+. Förstår och håller med om @Skulds tolkning RAW, men generell koncensus verkar vara "minsta modifiering" och inte "lägsta värde".

    Viktigast för mig är inte att vi i tLoEGBBL spelar RAW utan med samma regler som övriga världen, så de inte uppstår miss/diskussioner framöver. Men det är klart något GW borde ta upp i sin kommande FAQ.

  • Jag är villig att ge mig bara man vet hur det fungerar. Men skrivningen är verkligen konstig.

  • Det står ju i klartext att modifieringen reduceras med 1. Hur gärna jag än skulle vilja kan jag inte tolka det som att all modifiering skulle dras av ned till -1.

  • Hur blir det om man Leapar in med en Wardancer in i 6 tackle zones? 5+ eller 6+?

  • edited June 2021

    @kaju är inte det numera förbjudet att göra så?!?


    Ag 2+

    -6 för 6st TZ

    +1 TZ för Leap

    Borde ge dig en säker 6+ för att lyckas!

  • Jag håller med Juiblex.

  • Men min slann catcher gör samma hopp på en 2+ :-)

Sign In or Register to comment.