Comments

  • Diving tackle är som den ska, man måste inte slåss när man blitzar och man får inte argua mot en officious ref

  • Man kan inte använda dodge på blitz kick off eller on the ball, bara på sin egen tur

  • MAN KAN ANVÄNDA GUARD SOM FOULASSIST

  • Man får inte använda t.ex. block om man förlorat tackle zone, men vissa skill som typ reg och iron hard skin får användas

  • Börjar kännas som att de som skriver erratan inte har spelat så mycket, och att de som skrev reglerna inte var så noggranna.

  • +1 på det du skrev @Pellevin.

  • Ständigt denna vessla

  • WAAT! Titta vad som hänt med diving catch!!! 🤯

    Q: What happens if the ball lands in the Tackle Zones of multiple players from the same team with the Diving Catch skill? (p.75)

    A: Each player may attempt to catch the ball, in an order chosen by the controlling coach.


    Q: What happens if the ball lands in the Tackle Zones of multiple players from opposing teams with the Diving Catch skill? (p.75)

    A: Each player may attempt to catch the ball, in an order chosen by the active team’s coach.



  • Börjar kännas som att de som skriver erratan inte har spelat så mycket, och att de som skrev reglerna inte var så noggranna.

    Kul att några av svaren blev tydligare bara de tog bort den mesta texten från förra erratan.

  • Känner att Guardspam kaosdvärg är mer aktuellt än någonsin nu. Vilka härliga fouls man kan få nu

  • Tycker det är positivt att de ger svar 2ggr om året och även utvärderar svar de tidigare gett.

    @Drexxl Fast var det inte tydligt i regelboken också? Iaf tolkade vi det så, att Guard ger assist vid Fouls. :)

  • Det possetiva här är väll just att dom släpper errats....

    Men håller med att reglerna och dessa errats känns som om ickespelare har skrivit dem....


    • Inte använda dodge under en blitz... (vad gäller då för Break Tackle?!? Och varför får man då använda Block skills när man kör sin blitz)
    • Samtliga med Diving catch får försöka att fånga en boll som landar i deras TZ (med catch på dessa så ökar chansen markant, Slann catchers i en cage torde med lätthet få upp bollen. Men då borde även Diving Tackle ges samma status... dvs flera spelare med DT som markerar samma spelare borde då få använda DT (spelaren slår för dodge och första DT spelaren lyckas med DT, dodge eller RR missen och nästa markering skall då få chansen att använda sin DT mot Dodge/RR slag.)

    Reglerna och erratsen känns lite spretande, men har knappt kört någon match med BB20 regler ännu... kanske känns fullt naturligt när man sitter i matchen......

  • @Drexxl Fast var det inte tydligt i regelboken också? Iaf tolkade vi det så, att Guard ger assist vid Fouls. :)

    Oj, jag hade inte märkt det

  • @Juiblex Dodge specificerar ju att den används för att rulla om just under din tur, till skillnad mot block och break tackle.

    Diving tackle håller jag inte med om då bara en spelare kan lägga sig i den evakuerade rutan, tills skillnad mot vid Diving catch.

  • @Duckwing känns som om väldigt mycket har korrigerats.... men men bara att rulla och hålla tummarna nu :-)

  • Hail Mary är visst förstörd nu. Lade inte märke till det i första genomläsningen.

  • jag var ändå pepp på bb2020. men ju mer jag läser desto mindre pepp blir jag på bb i allmänhet.

    visst, det är jättebra att släppa faq/errata. men jag kan tycka att de borde kunnat skriva tydliga regler från början och inte behövt släppa massa errata. de gör ju ganska många andra spel också och är ett stort företag.... vänta... jag kom på att det är gw jag pratar om...

  • Jag försöker att hålla mig borta från de värsta ilskespiralforumen och streamarna. Sånt har en tendens att bara göra mig obenägen att spela alls.

    Det kanske inte är optimalt alltid men jag tror att det inte är i närheten av så illa som de mest negativa säger. Avvaktar all ilska tills jag spelat några säsonger på riktigt!

  • edited May 2021

    Fast är Diving Tackle som den "ska" nu verkligen? De har ju förvissa tagit bort den gamla formuleringen, men som det står nu är det ju inte tydligt att DT-modifieringen ligger kvar vid en Dodge-skill/RR. Bara att du kan använda DT på det andra slaget om Dodge eller RR används pga att det första misslyckats, eller? Nu känns det ju helt plötsligt väldigt frustrerande att behöva vänta 6 mån till på ev förtydligande, haha...

  • edited May 2021

    Edit* Såg även jag nu att det inte går att göra ett säkert antagande 😆

    Herregud alltså, hur svårt sk vara för dom att klargöra hur diving tackle ska fungera.

  • Med tanke på att de tog bort all text som skapade antagandet från början att det inte längre fungerar som BB16 tycker jag det känns säkert att anta att alla modifieringar fortfarande gäller när en tärning rullas om

  • Jag kommer rent generellt anta att det gäller som i BB16 om det inte är tydligt att annat gäller. Livet blir lättare då 😆

  • Instämmer. Det är således så den kommer fungera på Summer Crush

  • Bra, det var ett tydligt besked, det uppskattas.

  • Såg en förtydligande av Foul Apperance som gör skillen bättre....

    om man blitzar en spelare och missar (1j FA så får man inte ens gå några steg....

    Är det flera som har läst/förstått denna korregering?

  • Har förstått på samma sätt. Står faktiskt ganska tydligt att det är så. Lite okonsekvent men jag är för att en sån skill som FA blir med användningsbar.

  • Hej Hörrni.

    Regelkoll.

    Fick diving tackle på en blitzer. (Hon fick även brawler för den nyfikne).

    Som jag ser det, så säger jag att jag vill använda DT efter att motspelaren har annonserat att han använder sitt dodge slag.

    Använder motspelaren dodge skill i det här läget behöver jag givetvis inte lägga mig ned, utan har valet att använda DT på den senare slaget, alt inte alls om tärningsslaget är tillräckligt högt.

  • Du aktiverar skillen efter ett lyckat dodgeförsök. Vilket kan vara både före eller efter motståndaren väljer att använda dodge.

    Om motståndaren failar sitt agility test och väljer att använda dodge så säger du till efter dodge slaget. Om det var lyckat.

    Om motståndaren lyckas med sitt agility-test fast med mindre än 2 poängs marginal så kan du aktivera diving tackle. Men då kan motståndaren använda dodge efter att du annonserat diving tackle. Om motståndaren då lyckas trots diving tackle maluset så kommer den undan och du ligger ner.

    Det är i alla fall så jag läser reglerna.

  • Tack för klargörande.

Sign In or Register to comment.