BB20 Team Rerolls

Ganska trist att det är tillåtet att slå flera Team Rerolls på samma turn nuförtiden.

Comments

  • Har gett en några lite väl flytande turer vill jag hävda

  • Mig har det inte räddat. Jag får ju fortfarande inte slå om samma failed dodge två gånger...

  • tror jag nyttjat det här med flera rerolls i en match än så länge. har dock inte spelat så många.

  • Tycker det funkar fint iaf! Personligen har jag rullat Snotlings med 1 RR hela säsongen ändå... :P

    Men skämt och sido, vi har väl hunnit 50 matcher i ligan och folk över lag verkar nöjda.

  • Ja, det kanske inte ofta gör skillnad. Men tyvärr (tycker jag) ligger det i linjen med en något sänkt skicklighetsfaktor i spelet. Det har helt enkelt blivit lite dummare.

    Men det är ingen ovanlig utveckling i denna branch. Det är bara att jämföra MtG nu med samma spel för femton år sedan. Jag antar att det ökar företagens intäkter.

  • Är man mindre skicklig om man har otur två gånger i samma turn?

  • Jag tror att noobs kommer bränna alla rerolls direkt. Och de som spelar sjukt kontrollerat får mera chanser på oneturnern.

  • Tycker det funkar riktigt bra.

    Vill någon bränna alla sina RRs så får väl han/hon göra det ;)

  • edited May 2021

    Att kunna använda alla sina RR i samma runda gör att man kan chansa lite extra för att göra sin TD och det isäg gör spelet lite mera oberäkneligt...



    Tex en TTM kan du både RR en överlämning, RR always hungry, landningen samt i värsta fall en dodge och GFI....

    om du nu har 2-4 RR kvar dvs...


    Denna förändring gör att BB2020 är nästan ett nytt spel jämnfört med BB2016 och alla vet att all förändring är av ondska....

  • @Oberwald_1 det är mindre skillkrävande att inte vara tvungen att tänka om i en förändrad situation. På samma sätt är det mindre skillkrävande att deklarera vem du skall blocka med din blitz innan du påbörjar den än det är ifall du kan ändra dig under dess gång pga förändrade förutsättningar, t ex om en dodge lyckas utan att du behövde använda Break Tackle.

  • Den sistnämnda delen i dit uttalande @Pellevin är väl inte helt säkert att det betyder att det är mindre skillkrävande. Du kan inte satsa på att ha tur med en breaktackle dodge på samma sätt.

    Dock så är jag försiktigt emot delen med att ha möjligheten till många rerolls i samma turn. Blir förmodligen fler turn 8/16 TDs där man bara springer igenom en försvarslinje med massa dodgear.

  • @Pellevin Jag som blev kränkt bara. Jag har använt dubbla rerolls 2-3 gånger i TTS-liga. Vann en match tack vare det. Failed första rush, reroll, faila rush i endzone, reroll igen och td. Gör det mig till mindre skillad att jag råkade slå två ettor?

    Senaste matchen använde jag två i samma turn då jag fick en oväntad möjlighet att få av en gutter runner bollen på deras drive och stoppa en td. Fick använda två rerolls och lyckades. Men bounce blev värsta tänkbara och han fick upp bollen igen och kunde scora ändå, och då stod jag där utan rerolls helt plötsligt och med känslan av att vara mindre skillad 😉

    Jag anser inte att det kräver mindre skill att kunna använda fler rerolls. En duktig spelare kommer ändå inte "slösa" bort dom om det inte är värt det. En mindre skillad kommer slösa bort dom i större utsträckning och således få ännu svårare att klara sig mot bättre motstånd.

  • Jag anser inte att det kräver mindre skill att kunna använda fler rerolls. En duktig spelare kommer ändå inte "slösa" bort dom om det inte är värt det. En mindre skillad kommer slösa bort dom i större utsträckning och således få ännu svårare att klara sig mot bättre motstånd.

    Just så, har mött folk som slösar alla re-rolls runt turn tre i lägen där jag hellre skulle sparat dem (även med en gräns på en per tur), detta har om inget annat gett mig en känsla av överlägsenhet

  • Jag tror ändå att jag är ok med att man får använda flera per runda eftersom du aldrig för rulla om "samma" slag mer än en gång så finns det en rimlig begränsning. Den lilla oro jag har är som Skuld nämner att fuldodgea genom en massa tacklezones kommer att vara mer möjligt nu än tidigare vilket gör att man kan rädda upp en dåligt spelad eller otursförföljd drive (om man sparat sina rerolls till just den chansningen).

  • Det är möjligt att jag har fel i mitt resonemang. Men jag tror inte det. Om man bara tar mig som exempel så förlorade jag en match mot Skuld uppe i Jämtland för att jag inte hade vett att byta plan då efter att jag fått en dubbelskalle. Rerollen lyckades, men nästa dubbelskalle samma turn fick jag inte rerolla. Min dumhet straffades, och hade inte straffats med det nya regelsystemet.

  • behövs inga rerolls för att göra mål i slutet av en match för lika ändå. bara fråga @inforthepain hur många rerolls jag använt på de matcherna som jag snuvat turneringsvinst från honom och gett den till @Skuld istället.

  • Jag är i grunden på samma linje som du @Pellevin. Men det skall ändå bli intressant att prova det nya upplägget. På något vis tycker jag att man får större värde för sina rerolls på detta sätt.

  • jag har löst rerollgrejen, iaf vad gäller kognitiv belastning. Använd reroll om alven inte dog, annars låt bli.

Sign In or Register to comment.