Froxts ödlor
Hoppar in i Blood Bowl med mina lizardmen, Mega Molochs! Fixade en logga också:
Kommer fortsätta lägga ut allt eftersom jag långsamt jobbar mig genom laget, men här är de i nuläget:
Önskar att jag haft mer tålamod med primingen, men detaljerna går fortfarande lätt att urskilja, så jag tror att det går ändå.
Först med det som jag faktiskt målat:
Har visserligen tänkt skilja alla ödlor åt lite grann med vit krigsmålning, men tyckte ändå det var tråkigt att de såg så lika ut, så jag pillade lite med green stuff. Några får jag se om jag kan pilla på nu när det stelnat.
Skinkarna får vara som de är, förutom kameleonten med tungan.
Tanken är att göra ödlorna röda med gult tyg, vit målning och blå munnar. Kommer också försöka måla blå på skinkarnas kammar/fenor/segel(?), kanske blir lite mycket. Eller så ser saurusarna konstiga ut. Får väl se.
Comments
gillar starten. ska bli kul att följa!
Stiligt! :)
Tjusigt!
Ser mycket lovande ut 👍️
Har haft lite fullt upp, men hann basecoata det mesta på skinkarna i alla fall!
Får ta och städa och fylla i detaljerna och guldet senare.
Snyggt!
Snygga!
Gillar färgkombinationerna 👍️
Har haft äran att möta dem. De är varulvsknockande skinks...
Snyggt - sculptsen och alla roliga färger (som du visar galant) man kan måla gör ju en sugen att köpa en låda eller två av lizards - måste bara få tid att måla upp mina andra lag först :D
... jag vill också kunna spela mot folk irl :( sad
Tackar, tackar!
@Scisco Det löser sig nog när restriktionerna lättar så fler ligor kan dra igång!
Vad Chrixx sa
Snygg färgkombo!
Har återvänt till ödlorna och är nästan klar med mina kameleontskinkar och kroxen.
Får nog ta en vända till med vitt när jag sätter dit siffrorna, tror det får bli på baksidan av byxorna.
Tyckte dock att kameleonterna kunde få stå ut lite grann och försökte mig på några mönster. Hade jag haft en skrikigare grön så kanske den första hade sett lite bättre ut, men väldigt nöjd med svansen.
Kroxen tog lite längre tid och jag tror inte att jag kan göra så mycket mer just nu. Använder Greebos "Taamut the Fanged King" som proxy! Tänkte att den här så småning om kommer att få stå som star player och passade på att måla klassiska lizardmen färger. Lade dock till lite green stuff på armskydden, axeln och halsbandet för att få den att passa in lite mer med övriga laget - vad är lizardmen utan massa guld!? Lade även till lite krigsmålning för att smälta in ännu mer med laget.
Det var kul att prova NMM och tror att jag kommer göra mer i framtiden! Enda kvar nu är gräs, blod och nummer. Överlag väldigt nöjd, men tror att jag försöker göra tydligare kontraster för skuggning framöver, den märks knappast i vanligt lampljus.
Glad midsommar, förresten!
mönstrena på dina kameleonter är så charmiga!
Var visst ett tag sedan jag målade, men snart är de klara!
Skinkarna, kameleontskinkarna och kroxen är alla redo för sista detaljer, som typ siffror eller/och krigsmålning. Glömde också bort förra gången att jag målat bollen:
Ganska nöjd, men på tal om krox så har jag lyckats skriva ut en ny som vissa här kanske redan har sett eller till och med mött:
40mm bas var @Drexxl snäll och hjälpte till med och figuren är "Bigsaurus Fantasy sport" av POLYMORFMINIS från Cults hemsida.
Saknar som sagt bara siffra och krigsmålning (och basen, såklart!). Väldigt nöjd med ögonen och axelskyddet, förutom att det sistnämnda inte hade stöd nog och vred sig när den skrevs ut och är lite "vågig" i formen - var kul att måla ändå. Har också råkat ha sönder halsbandet på flera olika sätt. Skulle jag göra en till så skulle den nog vara lite mindre och ihålig också, den är ganska tung och ser i min mening inte ut som S5. Men det kunde vara värre, Forgeworld minotauren är också väldigt stor!
Har kommit en bit med skinkarna också:
Det var väl det, tror jag. I stort sett "bara" saurusarna kvar nu, men de är i alla fall basecoatade.
Ja, då var de klara.
Eventuellt att man återvänder med lite färg eller varnish där man missat, men för nuläget så får de vara som de är.
Först hela laget, "boll" och allt:
Följt av några obligatoriska bilder på spelarna:
Blev tekniskt sett klar innan oktober, men det är väl ändå drygt 5 månader man suttit med dessa. Försöker trösta mig med att jag nog inte kommer lägga ned mig så på nästa lag.
Det var dock kul att prova massa nya saker på dessa, även om det för det mesta innebar att göra om varenda steg 2-3 gånger - men jag har väl lärt mig en del och vet bättre nu vad jag inte kan än!
Behöver nog öva mest på hur man ger tyg textur, skuggar guld och highlightar utan att förlora färgstyrka, vilket gick sådär. Kanske bara behöver ha tydligare skuggor.
Är desto mer nöjd med wet-blends, ögon och till viss del texturen på fjällen, som kanske inte syns så väl på bild.
Ser fram emot att spela med dem färdigmålade nästa gång!
Snyggt!
Ögonen blev riktigt riktigt bra.
Tjusigt!! Bra jobbat 💪
Tackar, tackar!