Dark elves turneringsroster

edited June 2014 in Taktik och lagbyggen
Jag är sugen att lira lite Dark elves framöver och funderar ganska mycket på vilken build som passar mig bäst.
Hur skulle du/ni bygga en 1100K roster med t.ex Eurobowl regler?

Comments

  • Jag tänkte också börja spela dark elfs och funderar på följande rosters:

    4 Blitzers (Dodge/Dodge/Tackle/Strip Ball)
    2 Witches (Wrestle/Wrestle)
    5 Line
    2 RR
    1 FF
    1 Coach
    1 Cheer

    eller

    4 Blitzers (Dodge/Dodge/Tackle)
    2 Witches (Wrestle/Wrestle)
    1 Runner (Leader)
    4 Line
    1 RR
    Apo
    2 FF
  • @Pedda då ligger vi ganska nära i build. Jag känner dock att det blir för känsligt med för få RR´s eller att vara utan apo så jag tänker prova:

    4 Blitzers (Dodge/Dodge/Tackle/Strip ball)
    1 Witch (Wrestle)
    1 Runner (Leader)
    5 Line
    2 RR
    Apo
    1 FF
  • Jag brukar köra:
    4 Blitzers
    2 Witch Elves
    1 Runner (Leader)
    4 Linemen
    2 RR
    1 Coach
    1 Cheer

    Jag har hellre 3 rerolls (inkl. Leader) och 2 Witch Elves än offrar något av det för att få in en apo eller reserv.
  • @Mago börjar du med leader och witches?
  • Leader ja, men ibland lämnar jag en witch naken.
  • Mago wrote: »
    Leader ja, men ibland lämnar jag en witch naken.
    I första valet eller helt?
  • I första valet. Skulle vara något exceptionellt för att jag skulle lämna henne utan skill hela turneringen.
  • @mago, tänkte väl det. Om man får en dubbel i första kan jag tänka mig att hon får passa skill för guard. Dubbel wrestle känns annars givet.
  • Efter träningsmatchen igår kände jag att det saknades en Witch mer än att jag lyckades rädda en blodge blitzer med apo. Så jag kommer att testa din build @mago nästa gång. Funderar också på att eventuellt lämna en Witch naken (npi) men är osäker på det eftersom man inte får en dubbel.
  • @coma, har du testat lagupställningen á la @mago än?
  • @pedda bilden jag kommit fram till att jag gillar bäst är.
    3 blitzers
    2 witches
    1 runner
    5 line
    2 rr
    1 apo

    First skills: leader, dodge, wrestle
    Second: dodge, block, dodge
  • Intressant lista måste jag säga.
    Tyckte först att det var dumt att skippa den fjärde blitzern, men efter att ha funderat lite så är det kanske smartare att ha en apo och möjligheten att få tillbaka en spelare med skill (då runnern i princip måste ha leader). Jag skulle dock kanske ha gett den andra witchen wrestle istället för block.

    Frågan som man bör ställa, behövs verkligen tre RRs?
    Jag spelade med två RRs på danish open och klarade mig relativt bra och då spelade jag necro. Delfs borde ju ha fler 2+ och alltså klara sig bättre.
  • @Coma Efter att ha mött just den builden ett par gånger känner jag att du saknar Strip ball. Visst att du har en Dodge, Wrestle, Jump Up-pjäs men med strip ball tvingar du till ett annat försvar och ger dig fler möjligheter till att trixa.
    Pröva skippa en dodge, men kanske i andra svängen.
  • Jag tror inte att jag håller med, Strip ball känns viktigare för tex WE, som kan utnyttja situationen bättre. Dodge däremot kommer vara väldigt viktig i positioneringsspelet då man i försvarsspelet tvingas att dodga ut sina spelare för att positionera om försvarskolumnerna, varje runda.
  • Jag saknar både guard och strip ball men har tagit det viktigaste.
Sign In or Register to comment.