Lyckades få tag på en proper Hakflem nu till helgen, så att jag slipper proxya.
hade svårt att bestämma mig om färg, vill jag göra alla stars vita? Låta dem ha matchande kläder till sitt originallag etc. Då jag inte var helt kär i det grönröda av skavenblight scramblers så utgick jag istället för den gamla illustrationen gällande mitt färgval. Basen får jag ta och fixa imorgon.
vet att rutorna blev fula på framsidan, men nöjer mig såhär ändå.
Efter Sundsvall så tänkte jag att jag kunde unna mig några nya dvärgar. Trots min kärlek till 90-tals hattar så fick det bli nya ryck. Mina figurer beställda ifrån Italien anlände först i måndags, men nu börjar dem få färg. Planen är att dem ska ha sin debut i Ludvika.
som svar på dig Pedda, nu när de röda bullarna kommer som ännu mer varma, är att jag hade svårt att hitta platser för kalla färger som jag kunde ha mer grundade. Då dessa figurer mer är klädda i rustning än uniform så var det svårt att få det att inte se löjligt ut när så mycket är gult, särskilt när jag gärna inte använder svart, som skägget redan är. Men tackar hjärtligt för tipset och kan inte undgå att nämna att dina dvärgar ser fantastiska ut!
Fick ett ryck att måla stars, för jag vart sugen på gubbar med överdrivna ansikten. Passade samtidigt på att testa en ny highlightteknik, då jag vanligtvis bara kör edge highlights.
Valde dessutom att skugga hela figuren med brun för att spara tid, då vanligtvis jag tar för lång tid på mig. Därav försöker jag ”cut corners”.
Så, Glart, Kreek och Deeproot är redo att slicka gräs.
Comments
Stiligt! :)
Snyggt som fasen :)
Grymt snygga! Oldschool ;)
Lyckades få tag på en proper Hakflem nu till helgen, så att jag slipper proxya.
hade svårt att bestämma mig om färg, vill jag göra alla stars vita? Låta dem ha matchande kläder till sitt originallag etc. Då jag inte var helt kär i det grönröda av skavenblight scramblers så utgick jag istället för den gamla illustrationen gällande mitt färgval. Basen får jag ta och fixa imorgon.
vet att rutorna blev fula på framsidan, men nöjer mig såhär ändå.
Grymt, ser fram emot att foula honom av planen!
Stiligt, blir nästan sugen på att måla om min egen! Gött att du hann plocka den... :)
Tjusigt värre!
Och kul med old-school!
Ser fantastiskt ut
Efter Sundsvall så tänkte jag att jag kunde unna mig några nya dvärgar. Trots min kärlek till 90-tals hattar så fick det bli nya ryck. Mina figurer beställda ifrån Italien anlände först i måndags, men nu börjar dem få färg. Planen är att dem ska ha sin debut i Ludvika.
Redigt vackert - gillar gul på han
Snyggt!
Snyggt! Gul är inte alltid lätt att få till... :)
Grym!
Hoppas att jag inte möter på honom i Ludvika ;)
@Drexxl jag skall berätta för din mamma att du inte vet att det skall vara "de" och inte "dem" på bägge platserna i ditt inlägg.
Hon vet redan att jag är språkanarkist/inkompetent
Snyggt @Drexxl
Jag skulle dock föreslå att lägga till en kontrastfärg för att bryta upp allt de gula (samt brunt, vilket också går i varma toner).
Mina chorfs målade jag också i gult och använda lila (eller blått?) som kontrastfärg. Kanske kan vara något för dig med?
Här är Bullarna klara också,
som svar på dig Pedda, nu när de röda bullarna kommer som ännu mer varma, är att jag hade svårt att hitta platser för kalla färger som jag kunde ha mer grundade. Då dessa figurer mer är klädda i rustning än uniform så var det svårt att få det att inte se löjligt ut när så mycket är gult, särskilt när jag gärna inte använder svart, som skägget redan är. Men tackar hjärtligt för tipset och kan inte undgå att nämna att dina dvärgar ser fantastiska ut!
Här är för er som undrar över storlek, de är på den stora sidan.
"måste" du ha bullarna i brunröd då? annars kan du ju få in den kalla färgen genom att låta hästdelen vara kall färg.
men jag tycker de ser jättenice ut. ser fram emot att vinna mot dem med mina halflings <3
"måste" du ha bullarna i brunröd då? annars kan du ju få in den kalla färgen genom att låta hästdelen vara kall färg.
först och främst, tjurdelen inte hästdelen.
För det andra så beror färgen på min lore-envishet, då i gammal warhammer lore så var tjurdelarna både röda och glödande heta
sluta vara så tjurig och svälj hästen med höet. gnägg gnägg lilla ponnyn ska jag säga under hela nästa match.
Och se där, ännu ett bevis på att ingen turnering borde vara tillåten att köra utan @brocCooLi !
Riktigt tjusigt - fortsätter att beundra den fina gul du fått till
@Drexxl jag gillar de röda underkropparna. Riktigt snyggt!
Förstår att det är svårt att få in någon kontrast med så mycket rustning.
Lite sent kanske, men vad tror du om att göra deras handskar (och allt annat som är brunt) blåa?
Det skulle bli en snygg kontrast till den gula rustningen samt de röda underkropparna på bullarna.
Fick ett ryck att måla stars, för jag vart sugen på gubbar med överdrivna ansikten. Passade samtidigt på att testa en ny highlightteknik, då jag vanligtvis bara kör edge highlights.
Valde dessutom att skugga hela figuren med brun för att spara tid, då vanligtvis jag tar för lång tid på mig. Därav försöker jag ”cut corners”.
Så, Glart, Kreek och Deeproot är redo att slicka gräs.
Tror att råttorna hade varit snyggare med gula ögon och pupiller, då ögonen är så stora. Men nu är de spraylackade och jag nöjer mig med "Bra nog".
Snajsigt :)
Vart var den sidan där man kunde fixa en sån logga?
@Ynik
placeit.net om jag inte missminner mig