Blood Bowl 2020 Table top simulator
Hur skulle folk ställa sig till att delta på en BB2020 turnering i table top simulator. Dock oklart hur det registreras på NAF i så fall.
Hur skulle folk ställa sig till att delta på en BB2020 turnering i table top simulator. Dock oklart hur det registreras på NAF i så fall.
Comments
Beroende på format, hela helger är knapra. Men vill gör man ju
Är dock på att spela lösa matcher då o då
Knaprar du på helgerna Drexxl? Eller har du flickvän igen och därav inte tid till Blood Bowl? För helger har du ju lika många som oss övriga 😉
Format blir BB2020, resurrection. Har inte funderat längre än så. Tänkte i så fall lägga den över en helg likt hur man spelar på en live turnering. Om kanske...låt säga fyra-fem veckor så hinner de som vill och kan vara med sätta sig in i det tills dess.
Men det förutsätter att man får registrera turneringen som table top på NAF.
@Oberwald_1 enligt Kfoged så är det svårt att få en online turnering NAF-sanktionerad om man följer det klassiska helgschemat. @kaju kanske har mer koll på det?
Jag använder TTS till flera spel men är lite skeptisk till att spela BB där när det finns Fumbbl och BB2 att använda sig av.
Jag är intresserad oavsett om den är NAF eller ej
Jag tycker bättre om TTS än båda de andra. Men har inte testat blodskål i simulatorn.
@coma Ok, för att dom vill att hela världens coacher ska kunna vara med? Det är ju inte aktuellt.
Jag ska höra mig för lite med dom och se vad som går att lösa. Och sätta mig in i TTS BB2020 också.
@Oberwald_1 ja, om jag förstod det rätt så skall inte online kunna tävla om deltagare med fysiska turneringar vilket kanske är en bra tes för icke pandemi. Jag gillar helgformatet och spelar hellre det utan ranking än något utdraget vilket jag i stort sett undviker helt.
håller med @coma
skulle också föredra en onlineturnering över en helg än utdraget spektakel :P
+1
@brocCooLi @coma @Skuld Ja, om jag sätter upp en så blir det över en helg. Jag gillar inte heller det utdragna. Man tappar ju helt och håller känslan för sitt lag och engagemang i turneringen.
Det verkar ju vara väldigt simpelt med Table Top Simulator - Jag väntar på svar av NAF om jag på något sätt kan få registrera en turnering där. Annars kan jag sätta upp en ändå om intresset finns.
Bra tutorial av Mike Davies nedan.
https://www.youtube.com/watch?v=1JCHvh4GhvE
Rea på TTS på steam denna helg om någon tänkt införskaffa det.
Köpt och satt upp BB i TTS. Ser ju jäkligt snyggt ut.
Det är riktigt nice @Bockyralls , har du sett till att prenumerar på Vergonds workshop? Han har gjort ett riktigt bra jobb med spelet. Är du med i discorden? Vi kör en försäsingsturnering nu, kommer gå att anmäla sig till riktiga säsongen snart.
Yes boss - prenumererar på hans grejer. Sjukt tjusigt är det. Har en pågående match just nu.
ja jag gick med i discorden men blir ju ett enda blurr haha :) Inte säker på att tillvaron tillåter liga, med allt. Men ska suga på karamellen och lirka runt i utmarkerna så länge.
För er som lirar BB på TTS och vill fixa lite coolare figurer att spela med för den rätta table top känslan.