Stockbowl ligaspel 2021
Hej.
Som ni alla vet så har vi ju på grund av yttre omständigheter inte kunnat avsluta säsong 32 än. Och allt eftersom S32 drar ut på tiden så krymper möjligheterna med en vårsäsong. Så jag tänkte att vi kunde diskutera hur vi vill ha ligauppläggen för resten av året.
Jag utgår ifrån att vi kommer att byta till Blood Bowl Second Season Edition när vi väl startar om ligorna. Men är också medveten om att regelsystemet är lite... otydligt på sina håll.
Jag skulle gärna se att vi startar en Open liga och en 7evens liga med de nya reglerna snarast efter S32 slutspelet. Och dröjer med en reguljär liga till hösten (jag skulle också vilja att alla lag startar på noll när nästa reguljära säsong börjar). Många i klubben har svårt att hinna med sommarsäsonger. Det skulle också ge oss lite tid att räta ut frågetecknen som kvarstår i reglerna.
Eller är verklighetens folk så svältfödda på ligaspel att de vill ha en ny säsong snarast möjligt? En säsong som sträcker sig över senvåren och sommaren?
Finns det andra möjligheter för att få igång spelandet när det blir möjligt igen? Kortare cuper som sträcker sig över ett par veckor med 1-2 matcher i veckan? Turneringar över en helg? Något hungergamesinspirerat i en stugby i Dalarna?
Hur ser erat drömscenario för 2021 ut?
Comments
Håll all liga på is tills livet är normalt igen. Det är det mest rättvisa för alla.
Open-ansvarig (en snäll person) hälsar att det går fin fint att köra en test-open med BB2020-reglerna, men kanske att dessa lag inte får rulla in i vanliga ligan så alla börjar med likvärdiga lag.
Tycker det låter klokt allting.
Förslag: utred att använda det här systemet
https://tourplay.net/
Det ser ut att kunna bli billigare för oss. Och det verkar bra. Lättare för nybörjare och visuellt lite mer samtida.
Jag är med på ALLT!
Svältfödd på att spela och som ny har jag inte ens fått nöjet att möta någon av er än... (jäkla virus..)
Anser (trots de flera otydligheterna) att vi bör gå över till BB2020 snarast.
Förslag: utred att använda det här systemet
https://tourplay.net/
Det ser ut att kunna bli billigare för oss. Och det verkar bra. Lättare för nybörjare och visuellt lite mer samtida.
Finns det något sätt att prova på det systemet - skapa några lag och rapportera några matcher - innan vi bestämmer oss?
Licensen för vårt nuvarande system sträcker sig året ut. Det är uppdaterat och vi kan byta till BB2020 när vi vill. Men, så vitt jag förstår, så kan vi inte ha två olika regelsystem samtidigt. Det kan vara värt att ta upp frågan på årsmötet. Eftersom vi sannolikt inte kommer kunna ha en "riktigt" BB2020 liga innan hösten så har vi tid att utreda frågan.
Jag och DavidD tog en BB2020 testmatch hos Alphaspel igår. Vi var helt ensamma i lokalen. Så för de som kan ta sig till Alpha på ett pandemisäkert sätt så borde det gå bra att kunna trycka in någon match eller två (om man litar på att motståndaren inte är hemlig Nurgleanhängare). Förutom stora lokalen så var det 5 små rum som stod tomma. Men säkra att nyckel finns innan. Vi har inget rullande låsningsschema för närvarande.
Förövrigt så är nya Underworld supercharmiga. :)
@Duckwing Finns det något sätt att prova på det systemet - skapa några lag och rapportera några matcher - innan vi bestämmer oss?
Ja, men det kostar 400 spänn att dra igång en liga. :/.
@Ionas Licensen för vårt nuvarande system sträcker sig året ut. Det är uppdaterat och vi kan byta till BB2020 när vi vill.
Då är saken rätt biff mao.
Förövrigt så är nya Underworld supercharmiga. :)
Till skillnad från exakt inget Underworld någonsin. Men ja, den rostern ser ut som en positiv grej med nya upplagan, även om jag tror Råger är onödig att ha med i listan (vem kommer köpa den istället för trollet?). Finns nog roliga turneringsbyggen med Hakflem, Glart och kanske t.om. Varag.
Kan tillägga att Black Orks är roliga. Brawler och grab är en kul kombo!