Chrixx stapplande steg, hjälp gärna!

24

Comments

  • Stiligt!

  • Riktigt sharp, bra jobbat!

  • När polaren utmanar på en söndags BB och man behöver en star player i snotlings laget :D

    Målad på en halv dag vilket är galet rekord för mig som slömålar!

    "cutting some corners" helt klart men utan förstoring så ser Hackflem helt representabel ut :)


    Oh, och han gjorde två mål så han var värd det!

  • Haklem är ett monster med snots! Snyggt gjort

  • Argh, måste hinna innan Snowbowl...


  • Måste hinna innan Stockbowlsäsongen startar... THE PRESSURE!!! 😱


  • Du måste inte ha laget målat till säsongsstart - men går du till slutspel andra säsongen du spelar laget är det krav för att få spela kvart osv.


    men det är såklart roligast när man hinner :)

  • Hmm börjar bli klar med mina Dark Elves men när jag sprej lackade (Munitorum Varnish) så försvann i princip all lyster och en del highlights...

    Har inte upplevt detta tidigare när jag lackat andra lag och var en varm (men blåsig!) dag igår när jag gjorde det.

    Någon som har några tankar om vad som kan ha hänt?


  • Efter min erfarenhet så ger Munitorum Varnish sin egen finish på det hela, har märkt att den för mig "slätar ut silver" så att den inte längre glänser. Jag har lärt mig att gilla looken, men den är definitivt inte den samma som ens målning

  • Så länge som du inte använder varnish när det är för varmt/hög luftfuktighet så kommer du att få en mer eller mindre märkarbar avmattning av färgerna....

    Men det i kontrast till att färgen chippas när dom används så får man själv avgöra vad som man själv vill ha...

  • Äntligen "klara" och representativa för liga spel!

    Lärde mig mycket när jag målade dessa, framförallt i vilken ordning man (inte) ska måla olika delar och detaljer..

    Nästa lag! :)


  • Ser as bra ut, helt klart ✅

  • @Chrixx du kan väll göra något roligt under basen också!

    för så kommer dom att synas mest om vi möts…. ;-)



    ps. Inte ett dugg avundsjuk alls… ds.

  • Grymt, fina modeller! Som feedback kanske önskat vita siffror på de mörka baserna så de varit lite tydligare.

    Stämmer bra med att lack ändrar finishen lite på modellerna, brukar uppleva de lite som att kontrasterna ökar. Men de kan säkert vara lite olika på olika lacker och färger.

  • @Juiblex tsk tsk ;)

    @tjub har fuskat och har vita siffror på alla linemen på baksidan av basen ;)


    Nu blir det till att måla Chaos Dwarves!

  • Rätt beslut Chrixx, rätt beslut.

    Prisa Tjurfadern, helgad vare Hashut, mörkrets furste.

  • Hittade den här tråden nyss och där var rätt kul att se hur mycket bättre du har blivit på denna korta tiden. Bra jobbat! 😁

  • Tack @cynial, kämpar på och får framförallt bra tips av alla andra :)

  • Fråga till proffsen!

    Ska precis börja med Greebos Chaos Dwarves och de är som bekant i metall..

    Något särskilt man ska tänka på tex när man grundar?

  • Jag preppar dom precis på samma sätt som resin/plats/annat namn...

    • Kontrollera figuren och tar bort eventuella gjutskarvar/rester/felaktigheter.
    • Tvättar figurerna för att få bort gjutpulvret (vad det nu heter som gör att dom släpper lättare från gjotformen), diskmedel+gammal tandborste.
    • Jämnar till och ruggar upp ytor med nagelfil där man behöver limma ihop saker
    • Grundfärg enligt eget önskemål
    • Låter laget ligga till sig till inspiration uppstår (1 dag till flera år)...


    Så ganska samma som resin minatyrer...

  • Varit lite lugnt med målandet så när jag trodde att jag fick tillfälle att inför nästa runda i Stockbowl hyra in en galen motorsågsmördare och stycka lite Black Orcs så kom den kreativa sidan igång igen ;)

    Nu visar det sig att jag inte får råd men men...

    Testade för första gången att göra om gubben lite och vände på motorsågen så att han "kör den i ansiktet" på motståndaren istället för att "svinga", tycker det blev lite aggressivare :D


  • Ooooh, jag gillar stickamedmotorsågensnarareänhuggamedmotorsågen-tekniken! Ser definitivt farligare ut.

  • Gänget börjar arta sig :)

    Dock inte mina foto-skills...

    Skönt att få måla på lite skaven blod på gänget efter första slakten ;)


  • Coola, det ser ju kanon ut.

  • Ser redigt fint ut Chrixx - snyggt jobbat!

  • Så.. Khorne (ink Big guy + booster) = klart

    En ny star player = klar

    Nu på dessa bad boys, men hur ska man gå tillväga (ni som är mer erfarna) när modellen är så jäkla detaljerad??

    Jag brukar köra underifrån "upp" men med tanke på hur lite hud modellen har så kommer jag oundvikligen att kladda ned den när jag målar andra detaljer över känns det som om... Någon som har några tips?


  • Måla inifrån och ut kanske?

    Fräsig kaosdvärg

  • eh... var lite otydlig.. jag målar inifrån ut (dvs längst in först och sedan utåt) men börjar fundera på om det finns ett bättre sätt när man kommer in i de tighta områdena när det är så mycket detaljer.. (lätt att kladda ned huden exvis..)

Sign In or Register to comment.