Personlig spelutveckling

Det bästa sättet för att bli en bättre bloodbowlspelare är naturligtvis att spela många matcher med och mot olika raser men vilka knep finns det för att kunna utveckla sitt spel?
Några tankar kring detta jag anser är vettiga är att sätta turneringsmål. Att exempelvis lära sig gå för en säker lika är något som jag anser är viktigt att kunna så då kan man sätta målet att inte förlora någon match. En ganska skön känsla efter en turnering. Man kan sedan utveckla detta till att säga att man ska hålla nollan hela turneringen vilket i vissa matcher kan vara ett strategiskt dåligt val. Mitt all-zombie-lag ser jag som ett stort steg i mitt positionsspel och mina matcher mot @ozt och hans frenzykalas med norse tvingade fram en syn på kedjeputtande som varit till stor hjälp.

Något konkret dock är Grid link som man finner på sin coach page på NAF. Nu kan man inte följa matcher över tid och se specifika lagbyggen men den är oerhört användbar för att hitta sina svagheter. I mitt fall var mina resultat med kaosdvärgar mot orcher ett tecken på att jag gjorde något fel och kunde korrigera mina skillval och börja anpassa mitt spelsätt därefter.

Comments

• Jag tycker om att skriva matchrapporter då jag måste utvärdera min prestation och tänka till på vad jag ska göra om till nästa gång man hamnar i en dålig situation av den typen. När jag sätter mig ner och skriver om matchen kommer jag ofta ihåg detaljer som jag kanske under matchen inte fann viktigt men som senare tillfällen gett mig en fördel.
Sign In or Register to comment.