Turneringsåret 2021

edited November 2021 in Turneringar

Planerade turneringar 2021.

Datum - turneringsnamn - Stad

Jan

Feb

Mar

Apr

Maj

Jun

Jul

3 juli - Skyslammer Nuffle Scuffle I - Stockholm

17-18 Juli - Summer Crush x 3 - Sundsvall

Aug

28-29 aug - Snowbowl 7 - Ludvika

Sep

Okt

2-3 okt - JoråBowl 2: the Shouldn't-be-Happening - Stockholm - Alphaspel

Nov

Prel. - - Örebro

20-21 Nov - gBBg - The Drexxl Cut - Göteborg

20-21 Nov - Sala Silverblod 21- Sala

28 Nov - Beginners tournament Alaras - Trollhättan

Dec

18-19 Dec. - Snowbowl 8 - Ludvika

Ej Satta datum

Comments

• Vi hoppas på att kunna styra Barn Bowl i Piteå i år. Men vi avvaktar covid eländet och ger besked senare inpå året.

• Har vi tur kan det bli två snowbowls under 2021 då snowbowl 7 bara är uppskjuten

• USB 4 och 5 kommer gå av stapeln i år om restriktionerna tillåter oss. USB 4 kommer vara för de gamla reglerna och USB 5 kommer få köras under de nya.

Återstår att se om jag kommer lyckas köra båda över en helg. 10 matcher på två dagar är inte många som klarar av, så dags att börja träna coacher :)

• Jag lutar åt att köra JoråBowl 2: the Shouldn't-be-Happening första helgen i oktober i huvudstaden, Nurgles nådig och villig.

Det blir 2nd Season och nån slags regler. Sejva dejten.

• Även Nuffle Scuffle är stundande under 2021, ej satt datum.

noterar även första helgen i oktober för Joråbowl. Nåt att se fram emot förutom nästa ”härliga” TV-serie på Netflix.

• Lokal prelbokad 2-3/10, Alfaspel, Stockholm. Eftersom det inte händer nåt roligare nån annanstans oavsett hur pandemin går kan ni planera för det redan nu.

• Kul, men hoppas att dump-off räknas nu!

• Vi kan säga att om du completar en dump off så får motståndaren en CAS?

• Nu är datum satt för Skyslammer Nuffle Scuffle I till 1 juli iochmed lättade restriktioner!

• Ja, 3 juli ska det vara förstås.

mvh / full

• Nu när folk har fått lite blodad tand (från Haflings) på BB20 och vågat sig ut i ljuset… hur ser hösten/vintern ut BB Sverige?

vi har endast en turnering bekräftad i början av oktober, sedan är det tomt….

@Skuld något nytt angående fjolårets och årets Snowbowl?

@Frantic Vår man i Umeå, något USB på gång?

@Zimeries Några idéer från vår nordligaste (kända) BB lada?

Malmö, Göteborg, Örebro, Norrköping och Sala??

• Om det inte kommer upp några fler under hösten än Grumps jorå Bowl så kommer jag försöka arrangera en i Sala.

• inget Gbg i år, kanske Borås.

• Jag och @Lard vill göra ett försök i november i Örebro. Vi behöver få bekräftelse om lokal bara.

• Det kan bli summer-snowbowl i månadsskiftet aug-sept ska forska på lokalen

• @Juiblex - Japp det ska bli av, är problem med lokal för tillfället men jag återkommer när det blir allvar i leken igen :D

• edited July 2021

Jag och @inforthepain mfl har pratat lite om det i GBG, men tror inte vi hinner få till något i år.

• Snowbowl 7

Blir helgen 28-29 Augusti. Så exakt om en månad. Ursäkta det korta varslet men alla kan börja planera att åka till Ludvika.

Start 9 Lördag, Söndag 1600 skall allt vara klart. För er som inte vart på Ludvika Bridgelokal tidigare så ligger det ca 10 min promenad från tågstation, max!

Mer information kommer

• Regler mm för Joråbowl är på gång.

• edited August 2021

Hur går det med Jorå-reglerna? *hetshets @grumplekins

• Hur ser utsikterna för att turneringen i Örebro blir av?

• @havaji reglerna är klara! Skickas till NAF i helgen och tråd osv kommer upp då också.

tjyvpik för nyfikna: https://www.craft.do/s/o1Y38Pmz5uc4qr

• gBBg den 20-21 November

Sign In or Register to comment.