Boxen eller regelboken
in Blood Bowl
Uuuugh. Snart kommer BB2020. Boxen ligger enligt uppgift på 1020 (typ). Två lag med ogre och troll, två star players, två domare, plan, tärningar, templates och regler. Sjukt billigt för vad man får! Men jag är ju egentligen bara intresserad av orklaget och stjärnorna. Har redan ett troll. Gillar inte ogren. Har planer. Har tärningar. Endast regelboken kostar 340. Vad ska jag köpa? Box eller bok? Övertyga mig
Comments
Du får två nya lag till dunderpris, med star player figurer(om du inte redan har). Samt får du två coola domare om du gillar sådant. Mer än något annat vill jag hävda att om du köper två nya lag kommer du motiveras att testa två nya lag
Dessutom är du vuxen, och då kan man faktiskt köpa precis vad man vill. (Källan är min skeva världsbild)
Boken. För det kommer jag göra, och alla vill säkert kunna säga att de gjorde som jag i något avseende någon gång. Jag har faktiskt Björn Borgs autograf.
Jag som har trumstockar från både Sweet och Ultravox vill hävda att det är ett svårt beslut.
Jag skulle köpt boxen (vilket jag kommer göra). Sen som du säger behöver du inte allt så kan du säkert sälja det du inte vill ha i boxen
BOXEN!!!!!!!
Behöver inget i boxen, men jag vill ha. Och som @Drexxl sa, jag är vuxen, alltså får jag som jag vill.
Blir kanske en bok för mig. Hur mycket fel är det i den?
Det blir med största sannolikhet box för min del. Av tidigare erfarenhet brukar det inte vara svårt att sälja/byta figurerna från boxen om de inte är intressanta.
Jag är vuxen och väljer boxen!
Finns inte på kartan att jag inte köper boxen!
Naturligtvis köper man hela boxen. Det är ju för sådant här man jobbar och tjänar pengar.
@coma Blir kanske en bok för mig. Hur mycket fel är det i den?
Jag tycker den skulle ha behövt en rejäl omgång av både en redaktör (organisationen är helt koko) och en korrekturläsare. Men det blir nog en fungerande FAQ rätt snabbt. Det återstår att se hur bra reglerna för ligor funkar i längden (men det vet jag att du inte bryr dig så mycket om), passningsreglerna behöver förtydligas, samt en massa småbjäffs här och där. Men det handlar oftast om att de glömt skriva ut nåt eller skrivit något på ett onödigt krångligt sätt snarare än att det är "fel".
En grej som besvärar mig är att de har gömt alla nyheter utan att ge någon ingång till lata medelålders läsare som spelat samma spel i 20 år och vill veta vad som har ändrats.
Med det sagt tycker jag inte att den är så kass att den inte är värd en näve hundralappar i nuvarande skick. Det mesta går att uttyda med lite hjälp och spelet blir nog kul i slutändan.
@grumplekins fint! Så inga direkta felaktigheter som blir helt förvirrande utan mest dåligt upplägg och felstavningar? :)
Nej, extremt dåligt formulerat. Det går ofta att utreda hur de menar men det är upplagt för käbbel om vad reglerna avser.
Då vad det bokat hos alphaspel
Blev även necro laget (och tärningar), nya spelkort samt ett träd
Tur att lill-lönen kommer nästa vecka
Jaha, får väl bli boxen då...då återstår bara att bestämma var den ska inhandlas.
Jag hamnade med box också - har ingen användning för Black Orc-laget, så om någon tänker bok men vill ha det kan de pma.
Blev Box för mig med :-)
skaffade också box, hade tänkt det från början men när en fick med beta nyckel till bb3 fanns det inget annat val.
Jag slog till på någon megabox med en del extra lulllull för 1600:-
Det går bra nu... ;)
Boxen! Flera lag som jag aldrig kommer att måla klart. :D
All in så klart!
@brocCooLi köper du direkt från GW då för att få beta nyckeln?
ja precis @coma
Öppnad boxen nyss! Det som var mest WOW! för mig var dom röda genomskinliga block dice:en! :D nörderi deluxe!!!
J*vla fusktärningar det där.... Fick dem av en glad asiat innan en match så jag spelade med dem.... Går aldrig på den minan igen ;)
@Frantic XD