Dark Elf Runner basfärg
Ska en svartnisse-löpare ha en gul bas, då han är löpare? Eller vit bas då han ofta får arbeta som leadercaddy och mer åt throwerhållet?
Detta utgår ifrån att häxorna har blåa baser.
Tack o bock i förväg
Ska en svartnisse-löpare ha en gul bas, då han är löpare? Eller vit bas då han ofta får arbeta som leadercaddy och mer åt throwerhållet?
Detta utgår ifrån att häxorna har blåa baser.
Tack o bock i förväg
Comments
Innan vi får nya regler tycker jag den ska ha vit. Efter nya regler vetefan. Bra hjälp va?
Runners/catchers brukar vara gula.
Detta med samma motivering som för dwarf runnerns
Jag kör gult. Tönten heter runner.
Vit
Passing access = Vit i min bok.
Facit: Mina dark elf runners har vit bas :D (och det skulle även mina dwarf runners ha om jag hade ett målat dvärg lag).
Norse runners kan däremot inte vara vita, då det finns "riktiga" throwers i det laget (plus, dom saknar passing access).
Jag tänker som dig piddelipaddeli!
Vi kör vit
gul. :)Oavsett hur man gör uppstår inget problem med DE - både vitt och gult är lediga ändå
Utan tvekan vit pga pass access
Nu blir det inte det minsta lättare att välja. Varför kan inte allt i livet ha ett tydligt svar
Du har nu fått två supertydliga svar! Dagens ungdom etc
Oups, jag hade fel vi spelar visst med vit. Så jag håller med alla andra som har rätt... :P
Det rätta svaret är gul. Det är en runner. Runners har gula baser. Vari ligger tveksamheten?
+1 på gul
+1
@Pellevin att det är så i Stockbowl är väldigt tydligt enligt gamla riktlinjer. Jag håller dock inte med om dessa och tycker vitt är bättre pga Pass access.
@Drexxl får iaf fenomenal service som får inte ett utan två helt riktiga svar.
FWIT är min motivering att IMHO bör spelarna få basfärg efter den roll de har i spelet och runnerns roll är mest lik catcherns, nämeligen att göra mål. En spelare vars roll är mer lik throwerns, nämeligen plocka upp bollen och skicka den vidare, skulle haft vit basfärg.
Det är en runner. Då blir det gult.
Tokfrans! det är catchers som har gula baser. Runner är som någon innan sade helt klart vit då det finns passing acess
Alltså, jag skulle inte måla vit bas på Khorne pit fighters.
Röd-Gul-Vit randig på Brettonian Blitzers! Allt annat är otydligt samt kätteri.
@Ionas Fan vad bra! :D
VIt
Vit är standard på turnerningar som jag sett