Skyslammer Backup Bowl Lördag 7 November, Folkets Hus Sala.

edited October 2020 in Turneringar

Med anledning att Skyslammer ställdes in nästa helg pga skärpta uppmaningar från FHM så sätter jag upp denna turnering i Sala som en backup till den. För oss som inte är bosatta i berörda områden men ändå är sugen på lite turneringslir. Den är inlagd på NAF så man har nu möjlighet att bättra på (eller försämra) sina stats där :)

Det kan även vara sista gången man får möjlighet att spela våra kära Bretonnia och Slann innan BB2020 tar över och dödar dessa raser.

Folk från Stockholms län, Östergötlands län och västra Götalands län kommer inte tillåtas delta.

Det blir alltså en turnering med lite lägre ambition deltagarmässigt. Men kommer ändå stilla begäret hos några av oss. Samt kanske locka en och annan lokalbo som annars inte tänkt delta.

Jag har fått bekräftat att det är ledigt i spellokalen och turneringen kommer hållas där. Det kommer kosta 100:- att delta (swish till mig 072-3871734) Där samtliga slantar läggs på priser.

Deadline för roster är nästa fredag 16:00, men tas tacksamt emot så fort man vet att man ska vara med och har sin roster klar.

Roster skickas till mig på joel.thungren@outlook.com eller messenger.

Det kommer ansluta ett gäng från Sundsvall, har även fått bekräftat av ett par andra utanför Sala som vill delta. Jag hoppas alla som kan och vill från Sala också sluter upp!

Regler enligt nedan (i stort taget från Euro Bowl-paketet, med några få ändringar).

- 1150k gold to be used for standard team building and inducements

- A minimum of 11 players and a maximum of 16 are to be rostered. Star players can only be bought once 11 players are bought and a star player cannot take the roster to 17 players.

- 0-8 Re-Rolls

- Assistant coaches

- Cheerleaders

- 0-1 Apothecary or Igor, depending on race

- 0-9 Fan Factor

- Inducements. The cost will be as following and will count for all 6 games:

- 0-2 Bloodweiser Kegs for each 50 k

- 0-3 Bribes for 100k each, for Goblins 50k each

- 0-1 Master chef for 300k, for Halflings 100k

- 0-1 NAF-approved star players for their regular cost

Additional cash:

The additional cash as listed below cannot be combined with the initial team creation budget. This additional cash can be spend on additional skills, players, star players, inducements, assistant coaches, cheerleaders, fan factor, re-rolls or apothecary.

The cost of the additional skills are:

- 30k for double skills

- 20k for normal skills

- 10k for following skills (Fend,Hail Mary Pass, Pass Block, Pro, Safe Throw,Sneaky git and Thick Skull)

- maximum one player in each team can stack an additional skill, the second skill costs 30k (20k if a 10k skill). Both skills have to be normal skills

- maximum one player in each team from tier 1-3 can have one double skill

- maximum two players in each team from tier 4-6 can have one double skill

- star players may not receive additional skills

- the Skill "Piling On" will be used according to Death Zone 1, i.e. Team Re-Roll is required.

- Initial budget and additional cash are discrete. First You need to spend initial budget and then get additional cash. But as mentioned above additional cash can still be used to buy Fan Factor for example.

- At the end in the roster there can be 0-1 NAF-approved star players (stars that can be taken only as a pair (for example The Swift Twins) count as a 1 NAF-approved star player)

If two teams fields the same star player, one is an imposter.

To prevent guard spam, there will be a limit of three guards per team.

Tiers:

Tier 1 - 100k for skills/players/star players/inducements

Amazons, Dark Elves, Dwarves, Lizardmen, Norse, Wood Elves, Undead

Tier 2 - 120k for skills/players/star players/inducements

Chaos Dwarves, Orcs, Skaven, OWA, Necromantc

Tier 3 - 140k for skills/players/star players/inducements

Bretonnians, Humans, Chaos,

Tier 4 - 170k for skills/players/star players/inducements

Chaos Renegades, Elf Union, High Elves, Khemri, Nurgle, Slann

Tier 5 - 200k for skills/players/star players/inducements

Daemons of Khorne, Underworld Denizens, Vampires,

Tier 6 - 230k for skills/players/star players/inducements

Goblins, Halfings, Ogres; Snotlings

8:30: Registration

Round 1 9.00-11:30

Lunch 11:30-1230

Round 2 12:30 – 15:00

Round 3 15:00 – 17:30

Round 4 17:30 – 20:00

Comments

• Kul Joel!

• Västmanland for the win!

• Finns det nån möjlighet att köra 6 matcher på två dagar?

• Tyvärr inte. Men vi kan klämma in en femte match om folk pallar fem på en dag.

• Finns folk som kör ett dygn. Om jag inte minns fel så är det nånstans mellan 8-10 matcher.

• edited November 2020

Det blir fyra matcher. Verkar som att det är vad de som reser en bit föredrar.

Anmälningarna ser ute ungefär så här just nu.

Oberwald

Zedd

Spett

Skuld

Lotto

Pixlprops Odd-man

Spoiledsquid

Wibe

KaithOEX

Dennis

Theomir

Densom

Munken (?)

Kaju (?)

AoS (?)

Freddo (?)

Frojdis4life (?)

• Kul för er då! Ja e inte bitter! Hoppas ni slår ett på alla gfi!!!!

• Känner mig lite mobbad och må ni endast rulla dubbel skulls och ettor hela dagen...

va, jag bitter?!?

• Kan meddela för intresserade att slutställning blev:

1:Zedd 3-1-0

2: Skuld 3-0-1

3?: Oberwald 2-1-1

Most Cas: Densom 20

Most TD: Oberwald/Skuld 9

Happy apo, award: Spett -13

Eight place: Keith

Best stunty: Keith

Kan även meddela att jag just uppleft min sjukaste match på länge med match 4 idag som slutade 8-8 i CAS mellan Skaven & undead. Skaven hämtade upp cassen bra efter att ha legat under med 7-4 i paus...

• Grymt Tim, fasen vad kul :)

• Jag blev lagomt le när jag mötte Tim på bord 1 i sista matchen och det första som händer är att min Eldril dör av en sten i huvudet. Älska Blood Bowl!

Men grattis Tim! Väl spelat idag och tack övriga hjältar som kom och lirade.

• Tack Joel för en bra turnering som vanligt :)

Tack Mike :)

Sign In or Register to comment.