Säsong 32 paus?
Hej spelare
Vi pratade lite idag om att pausa ligan några veckor i samband med nya rekommendationer från FHM samt att alphaspel också typ rekommendationer att man inte spelar hos dom.
Jag tycker det är en bra ide så håller vi våra spelare vid liv så alla kan vara med när nästa nästa säsong
Vad säger ni?
Comments
Här är folkmyndigetens rekomendation
Tycker som sagt ett mail måste gå ut från kommish/styrelsen - alla verkar inte läsa här, åtminstone inte regelbundet.
Jag tycker det verkar rimligt att skjuta på schemat ett tag, även om det inte känns superkul.
Men det kan även vara en fördel om vi ska köra nya systemet efter nyår att vårsäsongen blir lite kortare än vanligt (om man ska se positivt på eländet) - dels kommittar serien till en mindre kloss nya regler, och dels får folk en chans att smakprova nya lag lite. Ja, jag anstränger mig för att vara positiv. Ingen behöver oroa sig, det kommer inte bli en vana.
Håller med dig att det behövs gå ut i mail när beslutet är taget.
Vad säger styrelsen om detta? @NIWnW (mfl)
Jag sitter inte i styrelsen, men har som bekant ändå åsikter.
Nästan alla StockBowls deltagare lever i ett samhälle. Om detta samhälle sätter upp regler som innebär att spelet bör pausas så ser jag det som en självklarhet att vi tar hänsyn till de reglerna.
Min åsikt är alltså att det är vår plikt, kanske rent av vår förbannade plikt, att pausa verksamheten tills FHM kommer med andra förhållningsrekommendationer.
@Pellevin Jag ser inte att någon framfört något argument för att vi inte ska pausa, och min magkänsla säger mig att den övervägande majoriteten om inte alla gör samma bedömning som du.
Det vi dock måste få så snart som möjligt är besked från commish.
Mitt förslag är att omgång 6 redan nu förlängs till sön 29/11 - med förhoppningen om att de nya riktlinjerna faktiskt hävs den 19/11 när nya besked kan komma. Men det bör också göras tydligt att det schemat är ämne för revidering framöver, samt att de som ska spela omgång 6 kan göra det ända fram till dess via Fumbbl eller annan säker lösning (folk som kan köra till varandra och är friska borde t.ex. kunna spela om de har en bra plats att vara på). Ligan kan dock inte fortgå om vi inte har tillgång till vår lokal, och tills dess kan vi inte sätta press på schemat. Vi får finna oss i att vårsäsongen riskerar att bli kortare.
Men vi måste få ett beslut uppifrån, nu. @Ionas? @NIWnW? @Lockmund?
Information kommer att skickas ut per mail under kvällen.
Bra @Ionas
Detta har gått ut per mail:
Hej alla,
ni är de som spelar i en av våra aktiva säsonger.
På grund av beslutet om skärpta allmänna råd i Stockholms län har vi i styrelsen beslutat följande:
- Vi kommer att förlänga dessa säsonger året ut.
- Open och 7evens påverkas inte då de inte har schemalagda matcher.
- Season 32 justeras så att nuvarande omgång och de avslutande två får schemaläggas så att det passar er. Kontakta gärna de coacher ni ska möta så snart som möjligt så det inte krockar.
- Reserves rumble och kvartsfinaler sker 4-16 januari 2021.
- Slutspelsdag, Squigbowl och spelarmöte flyttas från söndag 13 december till söndag 17 januari 2021
Vi ser helst att spel undviks helt till och med den 19 november 2020.
Vill ni ändå spela på Alphaspel på en torsdag kontakta Anders eller Ionas, så ser vi till att nyckel finns så låsning och larmning sker.
Folkhälsomyndighetens råd:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/oktober/beslut-om-skarpta-allmanna-rad-i-stockholms-lan-vastra-gotalands-lan-och-ostergotlands-lan/
Facebookgruppen: Aktiviteter på Alphaspel om läget:
https://www.facebook.com/groups/152921944848934/permalink/1901201253354319/
Övrigt:
Ni som använder Facebook, gilla gärna vår sida: https://www.facebook.com/StockBowl/
Vi har snart 250 gillningar.
Mvh
Styrelsen genom
Anders Jansson
Ordförande i Stockbowl BS och head commish för ligan.
Vi ser även att det blir så här i händelse av att man inte kan spela sin match:
Jag tycker att detta hanterats bra. Tack styrelsen.
Jag och Ztorm tänkte spela vår match på torsdag på Alphaspel. Kommer det finnas någon som stänger/låser?
Tänkte dubbel kolla så att det finns någon som kan låsa på torsdag?
Ska stresstesta hälsan i kväll. Om utslaget blir bra tar jag det annars hör jag av mig.
Ingen har hört av sig att de ska spela på torsdag. Om ingen hör av sig i god tid innan så kommer vi inte ha någon på plats för att låsa på torsdag.
Är det nån med nyckel på plats ikväll? Jag och @Lockmund tänkte ordna en avslutande slakt av hans lag, men vi har ingen lokaaaaaal… kanske.