Spela hos Liza , Blood Bowl 2020 turnering i Sundsvall! Jan 30 - Jan 31, 2021!

AosAos
edited November 2020 in Turneringar

Twin Mountain Blood Bowl bjuder in till Sundsvalls och kanske Sveriges första turnering i Blood Bowl 2020!

Det första jag vill säga är att det absolut finns stora möjligheter till att reglerna är helt obalanserade med nya regler och när vi väljer att hålla en så tidig turnering.

Spela hos Liza blir en Blood Bowl turnering med 2020 reglerna och förhoppningsvis ett första steg mot bättre turneringsregler med dom nya reglerna och där vi testar en ny större lokal.

Jag jobbar just nu med ett Tier system , kommer uppdateringar men räkna med att det ska va spikat och klart till december 20.

Random skills eller stats kommer inte vara tillåtet.

Inget inducments steg kommer tillämpas innan matchen , alla inducments köps när du skapar ditt lag. (Detta gör så disposable inte har någon inverkan alls)

Bara inducments som finns med i bb2020 reglerna kommer att vara tillåtet.

Vill någon av spelarna spela med delad tid så ska matchen spelas med delad tid , spelaren som väljer att spela med delad tid står för klockan.

6 runder Swiss , schema kommer senare.

Deltagar avgift: TBD (i diskussionen med restaurangen om att dom ska servera lunch/middag och kostnad för det.)

Byod - Bring your own drinks.

(Kommer även finnas på plats att köpa)

Tier 1:

TBD

Tier 2:

TBD

Tier 3:

TBD

Vill du hjälpa till med tier-systemet så kontakta mig privat.

(Regler kan uppdateras fram tills Tier systemet är klar)

Anmälda:

Grumplekins

Drexxel

Juiblex

Skuld

Oberwald

KaithOAX

Pertan

Adso

Intresserade:

Duckwing

OMO:

Thomas "Aos" Könberg - föredrar att inte spela utan fokusera på turneringen.

«1

Comments

• edited October 2020

anmäler intresse mig här med till turneringen.

• Jag kommer med största sannolikhet närvara

• Härligt med lite intresse!

Jobbar fortfarande med lite detaljer , så kommer uppdatera med mer och mer information dom kommande veckorna , hoppas att ha allt klart i slutet av november.

• Alltså den korta versionen är: älska sundsvall, älska bloodbowl, älska sundsvallsbloodbowl.

• VEM ÄR LIZA? ÄR LIZA EN KINESISK DAM?

• @kaju jag lovar att introducera er om du kommer ;)

• Ni slipper inte drexxl

• Kommer gärna!

• Jag kommer också.

Scam?

• @Skuld , jag tror vi skippar Scam den här gången då det är första bb2020 turneringen och osäker på både Tier och systemet.

• Jag avser delta. Ser ut som att stjärnorna står i linje då.

@kaju Liza är ägaren av restaurangen "Spisa hos Liza".

• Uppfattat, Verkar rimligt.

Man vill ju alltid ställa frågan, har mints det varje gång utom summercrush 2.

• Jag var tvåa så inte supernöjd själv

• Då det nu är klart att dom nya reglerna kommer i november så kommer turneringen spelas med dom, ska fixa och med turneringen , tiers , regler osv till 20 dec efter det blir det inga ändringar.

• Schema kommer senare, men är det 4+2 matcher? Kan man tänka/gissa/hoppas att man hinner med ett tåg hem vid 16.00?

• AosAos
    edited October 2020

Japp , kommer vara 4+2 matcher och jag räknar med att du kommer kunna lämna så du hinner med 16:00 tåget.

Lördag

Match 1: 9:00-11:30

Lunch: 11:30-13:00

Match 2: 13:00-15:30

Match 3: 15:30-18:00

Match 4: 18:00-20:30

Söndag

Match 5: 9:30-12:00

Match 6: 12:00-14:30

14:30 avslutningsceremonin

Tillfälligt schema och tror inte tiderna kommer skiljs så mycket.

• Glädjen sprutar ur alla kroppsöppningar.

• AosAos
    edited October 2020

Just nu lutar det åt att jag kommer tillåta1 starplayer per lag , jag arbetar just nu med att göra listor med och utan starplayers till alla lag för att få en översikt hur det kommer se ut och efter bygga tiers som passar regelsystemet.

• Ni som inte är från Sundsvall och gillar att dricka en massa öl , föredrar ni att dra runt med er egen öl eller köpa det på plats för en billig penning? (Typ 20kr för någon skit öl)

• Jag skulle tycka det var trevligt att kunna köpa litet öl

• enig med duckis här

• +1 för köpa på plats

• Köpa på plats, alltid bra att sponsra lokala eldsjälar.

• Ni som inte är från Sundsvall och gillar att dricka en massa öl , föredrar ni att dra runt med er egen öl eller köpa det på plats för en billig penning? (Typ 20kr för någon skit öl)

Jag får ju tekniskt sett inte köpa med mig god öl än, så jag är team duckis

• även om jag inte dricker öl så vill jag gärna komma och spela på turneringen

• Jag kan väl gå med på att Spoiledsquid inte bör tvingas att dricka öl ;)

• Jag kommer!

• edited November 2020

Jag dricker så lite öl så alla blir ändå bara besvikna på mig :( men köper hellre än packar pripps blå i resväska

om någon vill få mig lullig får de ta med nån limited Kilkoman eller Bunnahabhain och bjuda frikostigt. Eller se till att det säljs på plats och att jag får nog med sorger att dränka för att glömma vad det kostar. Det senare brukar inte bli ett problem på BB-turnering.

Sign In or Register to comment.