Stora Starplayersatsningen 2020

edited September 2020 in StockBowl

Jag tänkte, eftersom det är objektivt sant, att det vore najs att ha en komplett uppsättning aktuella starplayers i skåpet.

Därför tänkte jag också, eftersom det är en objektivt god idé, att ambitiösa, frivilliga Stockbowl-coacher skulle kunna samordna en liten drajv där man helt enkelt ser till att få in stjärnorna till nästa versionen så snart som möjligt, så kanske det inte är så svårt att ordna in resten löpande sen allteftersom GW släpper expansioner. Och då får vi sola i den objektiva sanningens och det godas ljus. Tillsammans.

Det finns inga regler för figurerna, förutom att stjärnans namn (i någon begriplig, unik version–"White Dwarf" eller "grombrindral" vore alltså båda OK - för de flesta är nog förnamn bäst) ska stå skrivet i svart på en guldfärgad baskant, att den som vill signera sitt mästerverk gör det på basens undersida, och att vi alla förbinder oss till ambitionen att man ska kunna se vem det är som spelar under match. Bygg av vad som helst som du tror blir bra. Eller köp en färdig figur för just den stjärnan. Måla som jag, eller måla bra om du föredrar det. Pyttsa in en du redan har målat som funkar. Alla resultat är rätt och jag tackar för ditt engagemang hur det än ser ut och hur du än går tillväga. Det finns ingen deadline förutom så snart som möjligt.

Man får paxa flera. Om någon har paxat en och man vill göra just den, så kan vi nog ha glädje av att det finns två också. Men såklart bra om folk tar lediga i första hand.

Jag har oblygt paxat några redan innan jag la upp. Säg till om jag har tagit en som känns viktig för just dig att få göra.

Stjärnor i regelboken:

1. The Black Gobbo
  2. Deeproot Strongbranch
  3. Eldril Sidewinder (@grumplekins)
  4. Glart Smashrip
  5. Gloriel Summerbloom
  6. Grak & Crumbleberry (kan separeras om folk vill men kanske bra om de görs som par) @NIWnW
  7. Rechten Wächter "The Blood Bowl Widow"
  8. Griff Oberwald
  9. Grim Ironjaw
  10. Hakflem Skuttlespike (@grumplekins)
  11. Helmut Wulf
  12. Karla von Kill
  13. Lord Borak the Despoiler
  14. Mighty Zug
  15. Morg 'n' Thorg
  16. Roxanna Darknail (@Morn82)
  17. Rumbelow Sheepskin (@cynial tvångsvärvas härmed - du är väl nära att ha en skulpt klar?).
  18. Skrull Halfheight
  19. Lucien & Valen Swift (@grumplekins)
  20. Varag Ghoul-Chewer
  21. Grombrindal, the White Dwarf
  22. Willow Rosebark
  23. Zolcath the Zoat

Paxa med inlägg, så uppdaterar jag listan. Bilder och uppmuntran i tråden sen. Kanske vernissage på slutspelsdan?

PS. För @Duckwings skull: Det saknas en del viktiga stjärnor i listan tycker jag, och jag vet inte om jag trivs med att Roxanna spelar för Wood Elves nu. :D Förmågorna verkar potentiellt galna.

Comments

Sign In or Register to comment.