För nästa säsong tänker jag att vi kör Sevens-reglerna från nya Deathzone rakt av med adderandet av dessa husregler:
Bollen kan vid kick-off sparkas till och landa i en ruta bortanför ditt eget lags LOS (måste alltså inte landa i motståndarens halva för att undvika touchback).
Du får inte använda On the ball för att korsa din egen LOS, för att undvika för lätta 1TTD.
@Duckwing Allmänt låter det bra tycker jag. Gillar att de löste farmarligaidén åt oss.
En detalj bara - vilket håll lutar du åt med Mercenaries? Jag ser ogärna att vi använder DZs Merc-regler i någon liga annat än som verktyg för commish att ta fram officiella freebooters (det kan funka, men free-for-all ger mig lite hjärtsvikt). För 7s tror jag på trad-mercs enbart…
@grumplekins Jag vill gärna leka med de nya merc-reglerna men tycker inte att de hör hemma i 7s
@Bockyralls Jag tror inte någon protesterar om vi spelar en ligamatch i TTS (jag tar gärna en match i TTS någon gång) men normalt, när inte pesten härjar, spelar vi fysiskt.
Comments
Som planen är nu så kommer jag möta Lockmund på torsdag men jag kommer då ha tid med 1-2 7sevens matcher.
Någon som vill?
Mina brettar söker ens 7ns på torsdag med start kl 17
Mina brettar söker en eller två 7ns på torsdag med start kl 18.30
Är det någon som har Tabletop Simulator och vill köra en Sevens där?
Funkar Fumbbl @Duckwing ?
@Ztorm Går det att spela Sevens på Fumbbl?
För nästa säsong tänker jag att vi kör Sevens-reglerna från nya Deathzone rakt av med adderandet av dessa husregler:
@Duckwing Allmänt låter det bra tycker jag. Gillar att de löste farmarligaidén åt oss.
En detalj bara - vilket håll lutar du åt med Mercenaries? Jag ser ogärna att vi använder DZs Merc-regler i någon liga annat än som verktyg för commish att ta fram officiella freebooters (det kan funka, men free-for-all ger mig lite hjärtsvikt). För 7s tror jag på trad-mercs enbart…
Spelar ni 7s via TTS också lr bara IRL?
kontemplerar att kanske våga kasta mig ut i hetluften men vet att tiden finns inte för annat än TTS en timme. Plus pandemi etc etc.
@grumplekins Jag vill gärna leka med de nya merc-reglerna men tycker inte att de hör hemma i 7s
@Bockyralls Jag tror inte någon protesterar om vi spelar en ligamatch i TTS (jag tar gärna en match i TTS någon gång) men normalt, när inte pesten härjar, spelar vi fysiskt.
Hur ofta kör ni?
Jag laddar ner BB7s till TTS så kanske vi kan ta en match om det ser spelbart/snyggt ut.
Såg att mattan var Sciscos design, så den delen är ju ace.
@Bockyralls hittills har sevensligan varit fri, dvs man kör när man har tid och någon annan finns att spela mot.
Tillägg: testade ladda ner BB 7s. Brädet var ju jättefint. Men helt annat än vanliga BB för TTS.
Hittade inga modeller utan bara ringar. Mkt fulare. Kändes beige. Undrar om det är skit bakom spakarna eller helt enkelt en ofärdig produktion.
Det här är ett riktigt bra bräde som också har läge för sevens
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2336528367
Då är det skit bakom spakarna :) Eftersom jag har det där brädet men inte hittar Sevensläget.
Hur gör man?
Klicka på "Pitch Selector", se bild
Behöver man köpa något mer än TTS? Har aldrig testat TTS men ser att det finns massa dlc:s till olika spel men hittar inte blood bowl.
@Duckwing
Taxkar :)
@Haegr Gratis, hittas i Steam:
@Bockyralls
Tack för länken :)