Underworld
Jag har ändrat rostern för Underworld. När jag skapade mitt nya lag slog det mig att Gutter Runnern ska ha Animosity. GW har skrivit spelarnamnet så här i sina regler: Gutter Runner. Spelaren har Animosity. Övriga Skaven heter "Underworld Skaven Blitzer", "Underworld Skaven Lineman" osv.
Om intentionen på allvar från GWs sida är att Gutter Runnern på ett UW-lag ska ha animosity mot de andra råttorna och vice versa, så har de i min mening gjort laget helt ospelbart.
Jag har därför kallat "våra" Gutter Runner för "Underworld Skaven Gutter Runner" - så att det framgår att den är le på trollen och gobbarna, inte på sina råttbröder. Om någon har ett bra argument för att vi ska göra på annat sätt så... shoot?
Om intentionen på allvar från GWs sida är att Gutter Runnern på ett UW-lag ska ha animosity mot de andra råttorna och vice versa, så har de i min mening gjort laget helt ospelbart.
Jag har därför kallat "våra" Gutter Runner för "Underworld Skaven Gutter Runner" - så att det framgår att den är le på trollen och gobbarna, inte på sina råttbröder. Om någon har ett bra argument för att vi ska göra på annat sätt så... shoot?
Comments
Med det sagt så är jag långt ifrån övertygad om att det var GW's avsikt.
Jag kan köpa det. Men att throwern inte ska kunna mata runnern bollar kan omöjligen vara avsikten.