Snowbowl VII 28-29 augusti

145679

Comments

• de fyra:

janne, skuld, ozt, pellevin

a: janne

b: drexxl

c:ozt

d: pellevin

• Lycka till idag till alla!!

• Hur har det gått? Med baksmällan alltså

• Den har varit påtaglig under hela dagen. Släppte lite när jag mosade in 9cas på Oberwald

grumpelkins, chrixx, Ozt och Lockmund gör

upp om segern.

b slutspelet står mellan drexxl IFTP ionas och melisqus

c selecta, skuld Oberwald pertan

d Pellevin pidpad sindragosa spoiledsquid kaju duckwing

• edited August 2021

Jag är full på egen kant. Vem jag fakturera?

Hur fan kan inte lottningen blivit som jag tänkt?

• edited August 2021

Tack Robin för ännu en fin turnering. Den blev ju inte sämre för att tärningarna rullade min väg-

• Tackar för en bra turnering!

• Superkul och toppenbra turnerning!

• Mysig helg! Tack alla! Skitspel!

• Min "häst" är ju Drexxl, vann han eller?... Kunde inte vara med själv på denna eftersom tåg etc, gjorde att Umeå-bor var tvungen att åka på dagen en fredag och återkomma på en måndag. För mkt ledighet för en lärare .... Så åter till resultatet, vann Filip eller ska vart kan jag överklaga?

• edited August 2021

Tack hoppas ni har haft det bra och lidit lagom mycket av Nuffle.

Efter ett kort nap på tre timmar efter ha kommit hem så tar jag mig i kragen och publicerar slutställningen.

De i grönt är vinnare av respektive slutspel A,B,C,D

Priser, Grattis alla

Vinnare: Lockmund

Andra Plats: Ozt

Goblin Slayer Kaju Award (Best record utanför A-Slutspel): Ionas 4-1-1

Best Stunty: Skuld

Most TD: Chrixx

Most Cas: Skuld

First finish coach: Pertan

Flairest elf (Best cas diff adderat med worst Cas diff): Chrixx, (Delat med Ionas, men vinnare på tiebreaker best TD net)

New kid on the block (Max 6 turneringar eller under 20 år) : Chrixx

Last table suprise (En varsin deathroller att behålla samt att den skall spelas med på sista bordet under sista matchen) : Kaju & Pellevin

Fula Fisken (Most Fouls) : Inforthepain

Grand Slann! (Best Slann): Duckwing

Vinnare av tipset Skuld 3 poäng, Pidpad, Melisqus, Oberwald hade 2 alla andra 1 utom Sindragosa, Lockmund & Chrixx som hade 0 poäng

• Tyvärr @Frantic så är spelet både riggat och orättvist

• Så, filip blev tvåa i b-slutspelet? hmm

Ringer dig i morgon Robin. ;)

• Härlig turnering ser fram emot att komma I december!!

• Minst Tds gjorda och minst cas gjorda.

Jag åstakom alltså ingenting.

67% av minda TDs och 50% av mina cas mot pellevin.

Rättvist?

Träningsläger väntar. Behöver lära mig slå tärning igen (förutom mot Pellevin, då).

• @Melisqus har du lust att lägga upp performance rating när den har kommit in till NAF och du har tid.

• Det rapporterades in sent i går. Men är ej uppdaterat på sidan än.

• Matcherna har kommit in men rankingen tar väl alltid ett par dagar att beräkna.

• Jag fixar performance ranking när NAF rankingen är beräknad

• Vart en rätt lyckad turnering dehär. Vart rank 1 med både black orcs och orcs <3

• @Melisqus verkar som min har dingat iaf, du kanske kan köra nu (eller när du får tillfälle).

• Ja, jag gick ner en tredjedel av vad jag trodde jag skulle förlora, så jag får väl vara nöjd, antar jag.

• @Pellevin Poängen hamnade iaf hos folk du gillar.

• Jag är som sagt nöjd.

• Det var ju ingen major så rätt lungt @Pellevin

• edited September 2021

Här är performance ranking för SnowBowl VII

• Hur beräknas detta? Eller rättare sagt, vad är variablerna?

• Ratingen vi har med olika raser är knyckt från schackvärlden. T.ex. så gav det inte så mycket att möta mig, eftersom det var första gången jag spelade high elves. Det kan du se på Ozt som "bara" fick 191,1, trots att mötte mig två gånger och jag vann alltihop.

Nästa del av algoritmen kommer från resultatet. Oavgjort kan ge plus eller minus beroende på hur din motståndare är rankad.

Att förlora mot en stormästare påverkar nog inte din rating alls, men att komma som en nybörjare och vinna en stor schackturnering skulle ge ett jättelyft.

Minns jag rätt så finns det också bonusar vid riktigt bra turneringsresultat, t.ex. 6-0-0.

På stora turneringar i BB tenderar folk att välja lag som de spelat mycket med och därmed har de ofta en hög rating på sitt lag. Därför brukar ett bra resultat ge väl över 200 i performance.

Systemet är inte perfekt. Det är inte så stor skillnad på pro och high elves, men på den första har jag en rating runt 200 och på den senare hade jag före turneringen startvärdet 150.

Sign In or Register to comment.