StockBowl Säsong 32

24

Comments

• Hej,

jag skulle gärna vara med den här säsongen om jag fortfarande kan amäla mig.
    Eftersom jag inte lyckades att få ihop regelbundna matcher tidigare tänker jag tvinga mig till min lycka nu. ;)
    Hur ska jag göra i så fall och hur brukar säsongen gå till?
    Jag vill inte spela Dark Elfs, om det hjälper :D
  • Hej.
    Kul. Vi stänger anmälan söndag kväll. Så du har god tid på dig. Om du är inne på översiktssidan där du ser alla dina lag så kan du se en klickbar "pil" vänster andra vänster höger om lagnamnet. Du kan klicka på den för att få upp en meny om vad du vill anmäla laget till.

Vi siktar på att sätta upp 2-3 divisioner [ja,divisioner Mago ;) ] och spela 7 omgångar med match varannan vecka. Slutspel för de bästa i varje division de första veckorna i December. Man får själv ordna kontakten och boka match med sin motståndare i respektive omgång. Vanligast är dock torsdagar på Alphaspel.

Om du inte vill spela Dark Elfs så får vi väl slänga in dig i Slann divisionen. ;)
  • Ionas wrote: »
    Vi siktar på att sätta upp 2-3 divisioner [ja,divisioner Mago ;) ] och spela 7 omgångar med match varannan vecka.

You guys do you. Men det är kul att Säsong 31:s ”divisioner” hette ”Group A” och ”Group B”...
  • Chattade lite med @razta - han kanske deltar i lite Open i höst, men vill ha fortsatt ledigt. Om det betyder att @ionas behöver fortsatt assistans med ligacommishandet så kan jag ställa upp om ingen misstycker.
  • Jag har iaf bestämt mig för att byta till Underworld för mångfaldens skull. Testa nya rostern.
  • Efter mycket om och men blir det sista försök med Magyar marauders kan någon fixa så jag kan redrafta?
  • Jimmieblla wrote: »
    Efter mycket om och men blir det sista försök med Magyar marauders kan någon fixa så jag kan redrafta?
    Gjort
  • Är woodland rostern aktuell tänkte på att det stod 0 efter?
  • Larssonrex wrote: »
    Är woodland rostern aktuell tänkte på att det stod 0 efter?

Bara i Open.
  • Har anmält vampyrer nu (redraftat och klart)
  • imp wrote: »
    Har anmält vampyrer nu (redraftat och klart)

Heja imp
  • edited August 2020
    Klickade fel när jag skulle anmäla mitt necromantic lag till säsongen och råkade lägga in den i open också. Skulle någon kunna fixa det?
  • edited August 2020
    @cynial
    Jag fixar det.
    [edit] Det var redan klart...
  • Ligan har startat. Lycka till.
  • Hej!

Larssonrex har meddelat att han hoppar av ligan (div 3) p.g.a. tidsbrist. Han började med tre förluster och har sedan lämnat en wo. Jag skulle möta honom i denna runda. Blir det wo även för mig och efterföljande två coacher, eller ska det lösas på något annat sätt?

/Nyaga

• edited October 2020

Chip!

Jag är inofficiell reserv till ligan och tar gärna över laget om ngn har ett ork lag att låna ut? Om ni Orkar dvs.. :)

Fattar ni: Ork, orkar. hehe.

M

EDIT: Quote funktionen verkar funka sådär. Men jag svara alltså på Nyagas post om att Larsonrex har hoppat av serien, om ngn undrar.

EDIT2: Har kontaktat Anders Janson på mail om det här.

• Grymt @Martin08! Jag tycker du kan få köra annat lag också, bara det är på rimlig TV-nivå för serien.

• Kör vi slutspelsdagen 17e januari eller flyttar vi på det?

• edited January 2021

Hur ser det ut med dom släpande matcherna? Då syftar jag i första hand på matcherna fr omgång 6.

• Jag och @Ztorm spelade precis vår sista match.

• Vet inte var problemet ligger med att inte kunna svara på mitt inlägg ang den 17e, men utgår från att det inte blir något med tanke på de nya restriktionerna.

• Tror det skall komma nya riktlinjer nu i dagarna men känns som öm dessa kommer att förlänga nuvarande restriktioner...

Men vi behöver få ett besked snart om 17de...

• Från aktiviteter på Alphaspel

I och med Folkhälsomyndighetens nya föreskrifter som börjar gälla på söndag så blir det max 40 besökare totalt i våra lokaler samtidigt samt att bestämmelserna om 8 personer per sammankomst även utökas till mer inofficiella sammanhang. Detta omfattar även vår spellokal, så ni som gärna spelar i organiserad form tillsammans behöver säkerställa att ni inte blir fler än 8 vid samma tillfälle.

• Personligen så tror jag vi måste flytta slutspelet igen. Återkommer om detta.

• Någon form a roadmapp om framtiden kommer att kommuniceras i morgon eftermiddag/kväll.

• Hej alla,

ni är de som spelar i en av våra aktiva säsonger.

På grund av beslutet om skärpta allmänna råd i Stockholms län har vi i styrelsen beslutat följande:

- Vi kommer att förlänga dessa säsonger ytterligare. 

• Open och 7evens har i nuläget inget slutdatum. Men kommer att avslutas i och med ordinarie ligans slutspel.
    • Nya datum för Reserves rumble och kvartsfinaler kommer att utannonseras när covid-19 restriktionerna lättas. 

Råden från folkhälsomyndigheten som direkt gäller vår verksamhet lyder:

Föreningar för idrott, kultur och fritid

För att undvika spridning av covid-19 bör föreningar som bedriver idrott, kultur och fritidsaktiviteter:

1. när det är möjligt hålla träningar och andra aktiviteter utomhus
    2. minimera antalet personer som närvarar samtidigt eller på annat sätt undvika trängsel
    3. avstå från att ordna eller delta i läger, matcher, cuper och andra tävlingar, med undantag av sådan idrott som är yrkesmässig eller enstaka tävlingar eller matcher som riktar sig till barn födda 2005 och senare.

Länk till folkhälsomyndighetens råd:

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/skydda-dig-och-andra/

Alphaspels regler gör gällande:

“I och med Folkhälsomyndighetens nya föreskrifter som börjar gälla på söndag så blir det max 40 besökare totalt i våra lokaler samtidigt samt att bestämmelserna om 8 personer per sammankomst även utökas till mer inofficiella sammanhang. Detta omfattar även vår spellokal, så ni som gärna spelar i organiserad form tillsammans behöver säkerställa att ni inte blir fler än 8 vid samma tillfälle.”

Källa nedan:

https://www.facebook.com/groups/152921944848934/permalink/1968417683299342/

Vi i Stockbowl ser helst att spel undviks helt tills dess att restriktionerna minskar. Men avslutande liga, open, och 7evens -matcher tillåts under eget ansvar. Vi har också bestämt att tillåta fler matcher för de som har anmälda lag i dessa ligor, för de som kan genomföra matcherna under säkra förhållanden. Men tänk på att ni inte kommer att kunna omvandla (migrera) dessa lag till BB 2nd Season Edition lag när vi väl går över till det nya regelsystemet. 

Vill ni ändå spela på Alphaspel på en torsdag så kan vi i dagsläget inte garantera att ni kan spela efter stängningstid då vi inte kan garantera låsning av lokalen.

Vi hoppas kunna kunna hålla årsmötet i samband med slutspelet. Skulle situationen inte förbättras så kommer årsmötet att hållas via videolänk senast slutet av Mars. Separat inbjudan till årsmötet kommer att skickas ut som senast fyra veckor innan utsatt datum. I samband med att inbjudan går ut kommer vi också att öppna för att ta emot motioner att ta upp på årsmötet.

Mvh

Styrelsen genom

Anders Jansson

Ordförande i Stockbowl BS och head commish för ligan.

• Jag tycker detta var ett föredömligt sätt att hantera den aktuella situationen. Tack till hela styrelsen för att ni är så bra.

• *tummen upp*

• Hej,

Har vi nån ETA på när vi kan kicka igång igen?

• Egentligen inte. Jag och DavidD har börjat köra några vänskapsmatcher med nya reglerna. Vi var helt ensamma i lokalen senast. Så givet att man hittar en icke smittsam kompis och kan ta sig dit på ett tryggt sätt så är i alla fall lokalen rätt safe. Men jag tror vi måste invänta nya riktlinjer från FHM innan vi kan tvinga igång ligan.

Jag tror inte heller vi kan starta upp en ny säsong innan den gamla är avslutad. Tror inte hemsidan fixar två system samtidigt. Men vänskapsmatcher med TV 1000 för att springa av sig lite energi kanske funkar?

Sign In or Register to comment.