Swebba pitch

edited July 2020 in SweBBA
Hej hej,

Var ett tag sen... innan Corona och när allt blev lite komplicerat i livet.

Men hur som, har mer eller mindre lagt designandet på hyllan då de tog för mycket tid. Men jag gör lite när jag känner energin och har tiden. Fixat en pitch (själva jpg:en) för the NAF som jag tänkte ge communityt gratis (ska bara få NAF godkännande att dela den).

WcEj1Xc.jpg

Men tänkte, om Swebba folket ville, så kan jag ändra mitt ikonen till Swebba och byta färgerna till Blå vi (antar jag?) och ge jpg:en gratis här.

Om jag bara kunde få en orginal bild av Swebba loggan så ska jag nog snickra ihop något (dock kan de ta lite tid då jag gör de när jag känner att jag kan).

Kommentera gärna om ni är intresserade och om färgerna är korrekt, dvs. Blå vit.

Jag rekommenderar att printa upp den hos Deep Cut Studios men med orginal jpg:en kan ni ju printa den hur ni vill :)

Comments

• Bra jobbat @Scisco!

Här är några kommentarer från min sida:
    Hur kommer det sig att det är bortalaget som har scatter åt rätt håll?

Är throw template den gamla eller den nya? Det märks att det var ett tag sedan jag spelade.

Jag tycker det är svårt att se på "Injured symbolen" vad det är som är under Injured texten. Men det kanske syns bättre på den större spelplanen.
  • För att svara Melisqus; det ser ut att vara nya scattertabellen.

Jag tycker det känns konstigt att RR-räknaren är på utsidan och tur-räknaren på insidan. Det är dock min enda invändning.
  • håller med, lite konstigt att rr-räknaren är på utsidan.
    sen hade jag gärna sett lite mer komprimerad med allt på samma sida. men då behöver en ta bort vissa saker.

och sen vet ju alla att 4-5 ska gå längs med planen och inte 2-7 :P
  • brocCooLi wrote: »
    håller med, lite konstigt att rr-räknaren är på utsidan.
    sen hade jag gärna sett lite mer komprimerad med allt på samma sida. men då behöver en ta bort vissa saker.

och sen vet ju alla att 4-5 ska gå längs med planen och inte 2-7 :P
    +1

Håller med brocco om att det kan vara fördel att ha avbytarbåsen på samma sida så kanske man kan ha tur att få dem in mot mitten av bordet eller en vägg så slipper man råka slå ned figurerna på golvet.

• Att scattern var rättvänd åt Away var fel då jag snabbfixade den från en kund, så den fixade jag. Men har inga planer på stora designförändringar (då det är mycket jobb).

Frågan är om ni vill ha en variant med Swebba ikonen och då i annat färgtema t.ex. blå-vit. Och att jag behöver ikonen.

Vill inte vara otrevlig men diskussionen tog en "önskelista" riktning, och de är inte vad jag menande med kommentera - kanske var otydligt skrivet.
  • Ta mina pengar!

:)
  • Blå och vit eller blå och gul. Jag tänker att båda fungerar.

Mailar dig lite loggor och grejer @Scisco.
  • @mago exemplarisk leverans av ikoner osv. de är ju såhär man vill få de :)
  • Tack! :)

Men all cred borde såklart gå till den ursprungliga designern @Bernuz.
  • Regnet pissar ner så tog mig förmiddagen och satte ihopet.

Vad sägs om de här

0QeXX63.jpg

Riktiga filen är 76 mb så Mago (?) kanske kan fixa så man kan lägga upp den så folket kan hämta den gratis här på hemsidan på något bra ställe. Bättre de än typ google drive då gissningsvis den kan försvinna inom något år osv.

• edited July 2020
    Scisco wrote: »
    Regnet pissar ner så tog mig förmiddagen och satte ihopet.

Vad sägs om de här

Riktiga filen är 76 mb så Mago (?) kanske kan fixa så man kan lägga upp den så folket kan hämta den gratis här på hemsidan på något bra ställe. Bättre de än typ google drive då gissningsvis den kan försvinna inom något år osv.

Jag kan lägga upp en delningslänk här i tråden som inte försvinner så länge jag lever och/eller betalar räkningar, lägg upp här om du vill (redigerar inlägget sen så bara delningen är kvar):
    https://u.pcloud.link/publink/show?code=kZ7m2NkZoQup6u6I2hborSS4UFMcApr9Aaek
  • Jag gillar den, hur blir gul/blå logga? ”Smälter” den in för mycket i planen eller?
  • Scisco wrote: »
    Riktiga filen är 76 mb så Mago (?) kanske kan fixa så man kan lägga upp den så folket kan hämta den gratis här på hemsidan på något bra ställe.

Detta går absolut att ordna.
  • edited July 2020
    Jag gillar den, hur blir gul/blå logga? ”Smälter” den in för mycket i planen eller? [/quote]

Ren smaksak o lite färglära hur de passar ihop. Gul o blå är ju kontrastfärger mot varandra och de blir väldigt stickigt i ögonen (tycker jag).

Blå vit o grön är ju alla relativt kalla färger så de funkar bättre tycker jag.

Försöker lägga upp stora filen här o så kan jag maila filen till Mago så ska de nog lösa sig.

https://drive.google.com/file/d/1hqYKp99743F6vr8kEulggqLzccYPMt4H/view
  • ingen fara alls @Scisco
    grymt oavsett!
  • Nu finns den också för nedladdning här: http://www.baconbreath.se/files/Scisco_SweBBA_Pitch.jpg
Sign In or Register to comment.