Nya Underworld
https://www.warhammer-community.com/2020/07/02/the-best-of-both-worlds/?fbclid=IwAR2eSqdmrh4lLQFisRbBBVleo4ShgNfHs1PStXmQqFQRWIkj3Q9qbs3lmo0
Detta ser ut som något jag kanske vill köra i framtiden.
Vad tycker ni om denna uppställning?
Detta ser ut som något jag kanske vill köra i framtiden.
Vad tycker ni om denna uppställning?
Comments
Också väldigt svårt att inte känna att beslutet bottnar i slaven-spruen och inte något spelmässigt.
Kanske men det är nog ingen bra idé att försvaga laget isf
Ska bli intressant att se hur NAF hanterar det här
Men det vägs upp lite av guttern skulle jag säga.(i alla fall lite grann)
och med gobbos/troll samt gutter så har laget helt plötsligt 2 olika möjligheter för en one-turn vilket är skoj
Det är märkligt. Det galna är att de inte behöll båda blitzers. Eventuellt kan de rädda det som turneringslag med nya stjärnor men för liga är jag rädd att det blir svårt försvagat.
Det är ju liksom det. Jag vill hellre att lagen justeras på genomtänkt grund utifrån behov som finns i spelet. Hoppas de inte pajar pact också.
Men det är som sagt konstigt ifall grunnern inte får mutationer. Tar bort lite av poängen med laget.
Antar att de inte ger gutters M på normal av samma anledning att inte CD minon har det. Kanske är rimligt för ligaspel kan jag tycka.
Jag hade hellre sett 0-2 blitzers, 0-4 line rats, 0-2 troll, 0-16 gobbos.
Kan bli intressant att se vad som händer med stars angående om de fortsatt kommer att spelas en del i turneringar där de idag är ganska bra i rätt regelset.
@grumplekins håller med dig att man blir lite orolig för pact men det verkar ju följa den nuvarande positionslogiken för pact så de kanske får nått mer bara med 0-1? Kanske något från Khorne rostern skulle passa med fluffet
Blir inte turneringslaget för klent? En blitzer plus kanske långsamglart?
Blitzer + thrower mot gutter + line + 30 tkr.
Detta gör att man kan bygga följande lag för 1100.
Blitzer
Thrower
3 Line
Gutter
Troll
4 Goblins
1 RR
0 Apo
Skitter
Glart / Glart sr
med 20 k över ifall det är senior.
Tycker att det ser klart spelbart ut, knö in leader på thrower så.
Typ som Zara och Karla för Amazonerna, tillkom en och den gamla försvann.
TÄNK PÅ OSS HALFLINGS!!!!!!
Ah, jo, jag fick faktiskt chansen att spela med dem båda med flingorna (nöjd ) i USB förra året och det var trevligt, men flingorna har fortfarande deeproot som kan styra upp ett och annat
Möjligt men poängen finns kvar, spelbart UW lag för turneringar, vilket jag föredrar framöfr det som fanns innan