Nya Underworld

edited July 2020 in Taktik och lagbyggen
https://www.warhammer-community.com/2020/07/02/the-best-of-both-worlds/?fbclid=IwAR2eSqdmrh4lLQFisRbBBVleo4ShgNfHs1PStXmQqFQRWIkj3Q9qbs3lmo0
Detta ser ut som något jag kanske vill köra i framtiden.

Vad tycker ni om denna uppställning?

Comments

  • edited July 2020
    Kanske bara reagerar konservativt men min omedelbara reaktion är att de har förstört ett lag.

    Också väldigt svårt att inte känna att beslutet bottnar i slaven-spruen och inte något spelmässigt.
  • Kanske bara reagerar konservativt men min omedelbara reaktion är att de har förstört ett lag.

    Också väldigt svårt att inte känna att beslutet bottnar i slaven-spruen och inte något spelmässigt.
    Fast om vi tittar på hur många som spelat underworld i stockbowl senaste åren så kanske det är dax att röra om i grytan lite.

  • edited July 2020
    Morn82 wrote: »
    Kanske bara reagerar konservativt men min omedelbara reaktion är att de har förstört ett lag.

    Också väldigt svårt att inte känna att beslutet bottnar i slaven-spruen och inte något spelmässigt.
    Fast om vi tittar på hur många som spelat underworld i stockbowl senaste åren så kanske det är dax att röra om i grytan lite.
    Morn82 wrote: »
    Kanske bara reagerar konservativt men min omedelbara reaktion är att de har förstört ett lag.

    Också väldigt svårt att inte känna att beslutet bottnar i slaven-spruen och inte något spelmässigt.
    Fast om vi tittar på hur många som spelat underworld i stockbowl senaste åren så kanske det är dax att röra om i grytan lite.

    Kanske men det är nog ingen bra idé att försvaga laget isf

    Ska bli intressant att se hur NAF hanterar det här
  • Jag kan se hur förlusten av en skaven blitzer försvagar laget.
    Men det vägs upp lite av guttern skulle jag säga.(i alla fall lite grann)

    och med gobbos/troll samt gutter så har laget helt plötsligt 2 olika möjligheter för en one-turn vilket är skoj
  • men kan gissa att ändrigen har att göra med att GW nu kan använda existerande formar för skaven till detta sätt och behöver endast en spruse sådant för laget
  • Är det inte lite konstigt att gutter runnern inte har tillgång till mutationer på normal skills?
  • Mooselord wrote: »
    Är det inte lite konstigt att gutter runnern inte har tillgång till mutationer på normal skills?
    Instämmer.

  • edited July 2020
    Mooselord wrote: »
    Är det inte lite konstigt att gutter runnern inte har tillgång till mutationer på normal skills?

    Det är märkligt. Det galna är att de inte behöll båda blitzers. Eventuellt kan de rädda det som turneringslag med nya stjärnor men för liga är jag rädd att det blir svårt försvagat.
  • Morn82 wrote: »
    men kan gissa att ändrigen har att göra med att GW nu kan använda existerande formar för skaven till detta sätt och behöver endast en spruse sådant för laget

    Det är ju liksom det. Jag vill hellre att lagen justeras på genomtänkt grund utifrån behov som finns i spelet. Hoppas de inte pajar pact också.
  • Jag är inte säker på att de blivit svagare. Jag har spelat laget rätt mycket. Två Blitzers har såklart varit ankaren i laget, och att förlora en ser fruktansvärt hårt ut. Men att få in en Gutter Runner borde mer än kompensera för det. Lagets stora problem har IMHO lösts av detta.

    Men det är som sagt konstigt ifall grunnern inte får mutationer. Tar bort lite av poängen med laget.
  • Jag gillar speeden, men skitter fyllde ju redan det byxbenet. Nu måste de typ få gamla glart eller ny stjärna.
  • Ser ok ut men känns lite sämre än innan för både liga och turnering av olika anledningar.
    Antar att de inte ger gutters M på normal av samma anledning att inte CD minon har det. Kanske är rimligt för ligaspel kan jag tycka.

    Jag hade hellre sett 0-2 blitzers, 0-4 line rats, 0-2 troll, 0-16 gobbos.
    Kan bli intressant att se vad som händer med stars angående om de fortsatt kommer att spelas en del i turneringar där de idag är ganska bra i rätt regelset.

    @grumplekins håller med dig att man blir lite orolig för pact men det verkar ju följa den nuvarande positionslogiken för pact så de kanske får nått mer bara med 0-1? Kanske något från Khorne rostern skulle passa med fluffet :)
  • @coma ja alltså man kan väl säga att vad som helst skulle kunna hända. Och man hoppas på typ nån inducement och kanske en unik stjärna (pact alltså)
  • Min gissning är ar att den nya versionen är marginellt bättre för 1100 TV turneringar men samtidigt markant sämre i ligaspel.
  • Pidpad wrote: »
    Min gissning är ar att den nya versionen är marginellt bättre för 1100 TV turneringar men samtidigt markant sämre i ligaspel.

    Blir inte turneringslaget för klent? En blitzer plus kanske långsamglart?
  • Håller med Grump. Känns som de gjort ett dåligt lag sämre.
  • Jag håller med Pidpad, efter lite eftertanke, att de är marginellt lite bättre i turneringsformat 1100 TV turneringar nu. Tidigare behövde man välja på Skitter eller Glart men nu får man en gutter och möjligheten till att ersätta saknaden av den andra blitzern med något tyngre t.ex Glart eller vad det nu kan bli för star. Det blir en väldigt min-maxad roster precis som undead där det inte finns något onödigt som skapar bloat t.ex dubbla skaven throwers. Precis som innan är de nästan beroende av en bra star för att kunna tampas med tier 1 lag.
  • Traden är:

    Blitzer + thrower mot gutter + line + 30 tkr.

    Detta gör att man kan bygga följande lag för 1100.

    Blitzer
    Thrower
    3 Line
    Gutter
    Troll
    4 Goblins
    1 RR
    0 Apo
    Skitter
    Glart / Glart sr

    med 20 k över ifall det är senior.

    Tycker att det ser klart spelbart ut, knö in leader på thrower så.
  • edited July 2020
    @skuld Men Glart Jr. Har väl inte fått nytt kontrakt av GW, vi har väl bara Sr. Att tillgå?

    Typ som Zara och Karla för Amazonerna, tillkom en och den gamla försvann. :/
  • vadå 'för Amazonerna'??????
    TÄNK PÅ OSS HALFLINGS!!!!!!
  • brocCooLi wrote: »
    vadå 'för Amazonerna'??????
    TÄNK PÅ OSS HALFLINGS!!!!!!

    Ah, jo, jag fick faktiskt chansen att spela med dem båda med flingorna (nöjd ;)) i USB förra året och det var trevligt, men flingorna har fortfarande deeproot som kan styra upp ett och annat :D

  • Frantic wrote: »
    @skuld Men Glart Jr. Har väl inte fått nytt kontrakt av GW, vi har väl bara Sr. Att tillgå?

    Möjligt men poängen finns kvar, spelbart UW lag för turneringar, vilket jag föredrar framöfr det som fanns innan

  • Om man tycker att det har blivit sämre får man börja slå högre siffror på tärningarna bara. Enkelt.
  • Inte undra på att @Oberwald_1 har rykte om sig att vara en bra Blood Bowl coach, med sådana insikter!
Sign In or Register to comment.