AGI-team tactics

Startar denna tråd mest för att posta en bra tråd jag läste på NAFC hemsida, som jag tycker innehåller _bara_ sunda idéer. Nu spelar vi ju först och främst bash i svea rike (...), men om någon skulle komma på tanken att spela ett riktigt bra blood bowl lag någon gång så kan denna matchrapport hjälpa!

Jimany Match Report vs. Sizzler

Comments

• Det här monkeybowl-rulespacket han skriver om, någon som har en länk till det?
  • Jag är sjukt sugen på att införa en form av penalties för alla CAS man orsakar. Kanske att CAS blir en omvänd Tie-breaker, ju färre desto bättre. Det är ju ändå en så stor spelmässig fördel av att orsaka CAS, jag tycker det räcker så liksom.
  • @Hemlighallaren det kanske är en bra ide, åtminstone nån gång, så att vi får lite mindre bashdominans i detta land
  • Problemet blir väl att bashlag aldrig kommer vinna tiebreakers i så fall.. Samt om ett bashlag inte lyckats slå ut några alver (tex) så har de inte så stor chans att vinna så de måste få lite cas/ko
  • Strength of schedule-systemet är det jag är övertygad om är det mest rättvisa som första tiebreaker och kommer nog jämna ut resultaten på ett bra sätt. Men vi verkar glidit ifrån ämnet lite.

Jag gillade hans taktikgenomgång och hur han redovisade sina tankebanor, är väldigt sugen på att börja skogsalva mig. Särskilt positioneringen av big guy/lineman så att motståndaren var tvungen att följa upp i tackle zone eller låta linemanen springa fri.
  • edited May 2014
    @Skoberget Min tanke var att det är poängen. Om man kör detta i en enstaka turnering (det bör inte bli standard) så kan man få fler att åtminstone testa icke-bash
  • Pellevin wrote: »
    @Skoberget Min tanke var att det är poängen. Om man kör detta i en enstaka turnering (det bör inte bli standard) så kan man få fler att åtminstone testa icke-bash
    Sant, sant. Skulle själv egentligen vilja spela wood elves, men jag tycker för mycket om att slåss..

Hans genomgång var för övrigt kul att läsa

• Jag bryr mig inte om hur mycke ni buffar tiebreakers för de fjolliga bollspelandelagen, mina rabiata råttor kommer fortsätta att kötta er veka orcher, undeads och andra alvliknande lag in i döden moahahaha!
  • Fick tag på reglerna för monkey bowl. Väldigt häftigt system med tiers för skillval och en klumpsumma TV att köpa dem med (olika för olika tier-lag). Block, dodge och guard kostar 40k, medan diving catch och grab bara kostar 10k, enligt en lång lista. Stat increases finns också, men kostar 100k för ST och 80k för AG. Lär nog skapa en del intressantare lag än de standarduppsättningar vi alltid ser.
  • Regelpaketet på TFFB. Sjukt störande med registreringskrav dock.
Sign In or Register to comment.