Mago Målar Modeller - Dark Elf, Goblin, Human, Wood Elf

edited January 2014 in Målade lag
Jag tänkte ha denna diskussion lite som en samlingspunkt för mina projekt inom Blood Bowl-hobbyn.

Dark Elf-laget Maledor Manticores fick jag klart till Chaos Cup 2013. De presterade bra och gav mig en 4:e plats!
9533502306_4f69602711_z.jpg
Maledor Manticores by magot42, on Flickr

Jag vann största delen av mina Goblins The DOUBT breakers på DOUBT III.
7042433071_fff12edba5_z.jpg
Blood Bowl goblin team by magot42, on Flickr

Humanlaget Tüskarna från Linghed kom när jag spelat lite i StockBowl-ligan.
6355245615_de7ffceb06_z.jpg
BB humans finished by magot42, on Flickr

Mina Wood Elves Toastwood Treehuggers är mitt äldsta Blood Bowl-lag, målat någon gång sent 90- eller tidigt 00-tal.
team-toa.jpg

Comments

• Reserverar denna post för framtida samling av färdiga projekt.
  • Tar en tredje också...
  • Jäklar va fina lag! det är grymt kul att se vad alla har i sina samlingar. jag får snart ihop ett skavenlag å slänger upp en tråd jag med då :)
  • Snyggt ju! Gillar särskilt DE-laget! Ser evil ut :)
  • Snyggt Mago, alla dina lag är av hög kvalisort även om jag gillar tyskarna och Maledor Manticores lite extra. Vad är det för modeller som är runnerna i Maledor?

Gillar även idén att lägga upp alla lag man har gjort. Ska vi alla göra varsin tråd med ens lag eller skall vi göra en gigantiskt gemensam tråd där alla får lägga upp sina lag?
  • Tack för fina komplimanger!

Jag är själv väldigt nöjd med mina Dark Elves. Det är gamla beastmasters i tenn som är runners.

m470269_99060212065_DarkElfBeastmasterHydraMain_445x319.jpg

Vet inte vad som är bäst upplägg. Jag tänkte att jag vill ha allt "klart" i början av denna diskussion för att ha en samlingsplats över vad jag gjort. Och sedan kan det bli lite work in progress och allmänt snack efter det.
  • Jo dina Dark Elves är helt fantastiska. Fantastiskt jobbiga på planen också. Hur jobbigt är det att modda WH Fantasy-modeller till BB? Jag ger upp lite redan på funderingsstadiet.

Annars gillar jag tüskarna också. Det är ett enhetligt lag, vilket är bra både gällande stil och igenkänning.
  • De nya plastboxarna till wh fungera jättebra att modda till bb lag (det mesta)
  • Jag tycker att det är en hel del meckande att konvertera. Jag var ganska less efter att jag hade gjort klart Tüskarna, så det var skönt att måla goblinsen som var betydligt enklare ur modellsynpunkt. :)
  • Men är inte mörker alverna byggda?

...men jag håller med dig Mago, att ta en "färdig" modell och bara måla istället för att bygga i timtal är väldigt effektivt.
  • Jo, men nästan allt av mörkeralverna är i tenn, så max 2 delar per modell. Ta bort vapnen och skulptera lite händer kändes inte lika jobbigt som människorna där varje modell var minst fem delar. :P
Sign In or Register to comment.