Roster ideer till Blitz Pit.

Hej.
Jag har blivit inbjuden att spela Blitz Pit på BB2.
Min tanke är skaven i detta format.
Hur skulle ni bygga laget?

Starplayers eller inte? Skills? Roger?

Eller har ni en ras som känns grym.

After teams have been built to 1100tv you then add the skill packages below from the tier your team is in
Skill Packages
T1: 9 normals 1280
Tier 1 teams: Dwarves, Lizardmen, Undead, Wood Elves
T2: 9 normals + 1 double 1310
Tier 2 teams: Amazons, Chaos Dwarves, Dark Elves, Orcs, Necro
T3: 10 normals + 1 double 1330
Tier 3 teams: Brettonians, Humans, Khemri, Norse, Skaven
T4: 11 normals + 1 double 1350
Tier 4 teams: Chaos, Elven Union, High Elves, Nurgle, Underworld, Vampires
T5: 12 normals + 2 doubles 1400
Tier 5 teams: Goblins, Halflings, Kislev, Ogres,

No Statistic upgrades may be selected.
Max of 2 Stacked skills per player
Double skills are optional and you may take a normal instead

Comments

  • Elven Union med två Blitzers med både Dodge och Diving Tackle känns rätt starkt.
  • AosAos
    edited July 2020
    Får man ta Claw+MB (alltså stack på dubbel och normal) så känns den rätt given , Skaven ser ju riktigt bra ut , skulle byggt en "1turn" GR sprint+sure feet eller sidestep beror på hur många 1or du slår :p
    Block+sure hands på en GR ,. Wrestle+strip ball GR.

    Typ Guard Blitzer och sen en sista stack på sista GR.

    Något sånt skulle jag nog ta , men T1 Wood elves ser ju riktigt starka ut med 9 skills.

    WD stripball+tackle
    WD Sure hands+SS
    Träd Guard/grab
    Thrower Leader
    Catcher
    Catcher
    Catcher
    Line dodge/block/Wrestle
    Line dodge/block/Wrestle
    Line dodge/block/Wrestle
    Line
    RR
    Apo/RR
    Tror det är 1,1m+9skills
  • Jag skulle absolut tagit kislev. Två st wrestle + strip ball linemen, 4 catchers med dodge, fyll på med blitzers med block/guard.
  • Min snabba tanke med skaven skulle se ut såhär, se nedan.
    12 spelare + apo känns viktigt och blitzers som beatsticks är ett bra sätt att hålla jämna steg med motståndaren. Säkra upp Gutters men satsa på en som ballhunter i kombo med en blitzer med tackle i liknande roll. Killer blitzer och en Rogre står för det mesta mördandet men svansen och en blitzer med tackle blir också viktiga för positionsspelet.

    Finns säkert förbättringar som kan göras men jag gillar ju att satsa på en bra hand istället för ett starkt kort (tex dyr starplayer).

    Rogre -Guard
    Blitzer - Claw,Mighty blow
    Blitzer - Guard, Tackle
    Thrower - Block, Leader
    Gutter - Block
    Gutter - Block
    Gutter - Block
    Gutter - Wrestle, Strip ball
    Linerat
    Linerat
    Linerat
    Linerat

    2 RR
    1FF
    APO
  • @aos står ju 2 stackade och inget om att inte stacka dubbel. Så det borde vara möjligt.

  • Funderar om man kan få in glart i bygget då jag tror många kommer köra dvärgar eller annat bash i denna turnering.
  • coma wrote: »
    Min snabba tanke med skaven skulle se ut såhär, se nedan.
    12 spelare + apo känns viktigt och blitzers som beatsticks är ett bra sätt att hålla jämna steg med motståndaren. Säkra upp Gutters men satsa på en som ballhunter i kombo med en blitzer med tackle i liknande roll. Killer blitzer och en Rogre står för det mesta mördandet men svansen och en blitzer med tackle blir också viktiga för positionsspelet.

    Finns säkert förbättringar som kan göras men jag gillar ju att satsa på en bra hand istället för ett starkt kort (tex dyr starplayer).

    Rogre -Guard
    Blitzer - Claw,Mighty blow
    Blitzer - Guard, Tackle
    Thrower - Block, Leader
    Gutter - Block
    Gutter - Block
    Gutter - Block
    Gutter - Wrestle, Strip ball
    Linerat
    Linerat
    Linerat
    Linerat

    2 RR
    1FF
    APO

    Jag gillar ditt sätt att tänka. Tyvärr får bara två spelare stacka skills. Sugen på glart och Roger med claw, MB PO Vermin men jag kort om gutters då känns det som. Kul att se allas idéer och spåna vidare :)

  • Tyvärr får bara två spelare stacka skills.


    Så står det ju inte i det du postade , där står det max 2 stackade skills men inget om hur många som får stacka.

    Tycker det är självklart att ha en så enkel 1turner om man ska spela Skaven.
  • AosAos
    edited July 2020
    Glatt
    Blitzer MB+Claw
    Blitzer Tackle+Guard
    GR Sprint+Sure Feet
    GR Wrestle+Strip ball
    GR Block
    GR Block
    Line
    Line
    Line
    Thrower Leader
    Thrower

    RR
    RR/Apo+ff

    Är väl hur jag ser att en glatt build borde se ut.
    Är det max 2 spelare som får stacka så skulle jag tabort Sure Feet och ge block på en Line och Tackle eller Guard för Block på thrower nr 2.

  • @mikethemachine jag tolkar texten som att det är max två skills som får adderas per spelare eftersom det är så det står. Är det kopierat rakt av från reglerna eller är det dina egna ord från minne?

    @Aos OTTD är så pass enkelt med skaven iaf så att bygga mer för det gör att du blir sämre på det du borde göra för att slippa lita på en OTTD för att vinna.

  • coma wrote: »

    @Aos OTTD är så pass enkelt med skaven iaf så att bygga mer för det gör att du blir sämre på det du borde göra för att slippa lita på en OTTD för att vinna.

    För mig handlar det nog om ett försök att garantera en 1ttd , är det inte det jag är ute efter så spelar jag hellre EU istället för Skaven och pga det föredrar jag att ge en GR sprint+SF
  • edited July 2020
    Du kan inte garantera OTTD i detta format. Med så många skills kan du få möta folk som sprinklar med stand firm och/eller side step.

    Eller ett necrolag med Frankenstein. Trippel Stand Firm på linjen = lång råttnäsa.
  • Pellevin wrote: »
    Du kan inte garantera OTTD i detta format. Med så många skills kan du få möta folk som sprinklar med stand firm och/eller side step.

    Eller ett necrolag med Frankenstein. Trippel Stand Firm på linjen = lång råttnäsa.

    Där av står det försök.
  • Jag menar inte att du inte skall köra OTTD mot lag som du kan göra det mot. Men istället för att investera skills i det kan du träna på hur det görs utan de skillsen. Som @Coma säger kan skaven relativt enkelt göra det utan den investeringen. Och det finns få saker som är så lätta att träna på själv.

    Det kan finnas lite inspiration här: http://swebba.com/index.php?p=/discussion/comment/3929#Comment_3929
  • Ni har helt rätt och jag har kopierat rakt av :)
Sign In or Register to comment.