Pellevin wrote: » Det handlar mycket om vad du tycker om för sorts spel. Vill du köra på stabilitet så väljer du den första rostern som @kaju föreslog. Om du däremot vill ha lite mer action skulle jag vilja föreslå: 1 Troll 4 BoB 4 Blitzmeisters 1 Lineorc 2 Gobboes 2 Rerolls Med denna roster har du från början ett lag som kastar småttingar och kan foula. Jag vill dessutom å det bestämdaste avråda från att ta Kick-off Return som skill på Throwern innan du har Block.
Larssonrex wrote: » Blir 1 troll 4 blitzers 2 blocker 2 gobboes 3 Lineman 3 reroll Har bara tillgång till 2 blocker för tillfället Vad tror ni?
Pellevin wrote: » Som jag ser det startar alla orclag med 4 blitzers och 4 black orcs. Allt annat är förhandlingsbart.
grumplekins wrote: » Pellevin wrote: » Som jag ser det startar alla orclag med 4 blitzers och 4 black orcs. Allt annat är förhandlingsbart. I princip. Jag kan se någon avvikelse kanske om man ska bygga ett turneringslag med rostrad starplayer (men då återstår frågan om varför).
Comments
Om du gärna vill ha 3 rerolls skulle jag ha
4 black orc
4 blitzers
1 thrower
2 line orc.
Om du klarar dig med 2 rerolls
1 troll
4 blackorc
4 blitzers
1 thrower
1 lineorc
Man kan byta en Line orc mot en goblin om man tycker det är kul att kasta folk.
Du kan hitta mer startroster om du söker på BB tactics.
Om en göteborgare skulle ha svarat skulle dom ha sagt ”med lim” gissar jag
http://www.littlearmydesigner.com/bb/#1
Om du kör med thrower skulle jag även rekommendera att ta kick-off return som hans första skill.
Tror till och med att det finns ett ork-lånelag i StockBowls skåp på Alpha.
(Ursäkta att jag svär, blev nyss vuxen så jag passar på)
Vill du köra på stabilitet så väljer du den första rostern som @kaju föreslog. Om du däremot vill ha lite mer action skulle jag vilja föreslå:
1 Troll
4 BoB
4 Blitzmeisters
1 Lineorc
2 Gobboes
2 Rerolls
Med denna roster har du från början ett lag som kastar småttingar och kan foula.
Jag vill dessutom å det bestämdaste avråda från att ta Kick-off Return som skill på Throwern innan du har Block.
4 blitzers
2 blocker
2 gobboes
3 Lineman
3 reroll
Har bara tillgång till 2 blocker för tillfället
Vad tror ni?
Proxa ett par blockers så länge. Du behöver 4 ST4.
I princip. Jag kan se någon avvikelse kanske om man ska bygga ett turneringslag med rostrad starplayer (men då återstår frågan om varför).
Därför att man vill ha en motorsåg med!
4 BoB
4 Blitzers
1 Motorsåg
Det kostar sammanlagt 740 kgp. Så sen är det bara att fylla upp med sånt du vill ha.